Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

BIM oktober 2014 -

Hej! Jag hoppar gärna in här. Har så oregelbunden mens så jag tror inte jag ska ha någon mens nu i september (ofta låga cykler), utan snarare i oktober.

Försökt "på kul" i ett år i juni, och sedan mer seriöst, så nu är vi på fjärde försöket med ÄL-stickor. Har köpt spermietest på apoteket, någon som har erfarenhet från det? Är lite orolig att göra ett sådant, men som mannen sa så är det ju lika bra att få veta.

28 år, första barnet.
    BIM - inte en aning, antagligen början av oktober.

• Ellonbellon
    Anonym1980 skrev 2014-09-05 22:39:40 följande:

Jaha!! Nu kom mensen :( .....igen. Två dagar tidigare än beräknat, konstigt!! Jaja men då blir det säkerligen BIM i oktober iaf.. Känns lite hopplöst faktiskt. Har ju ändå försökt några månader nu. Ska försöka med bidrottninggele och se hur det går.

Jag provade Rosenrot förra månaden, vilket gjorde att cykeln blev kortare (tror jag, svårt att säga på min oregelbundna cykel). Tyvärr missade jag denna månad så kan inte säga så mycket om det. Har däremot börjat med bidrottninggele. Vet inte riktigt varför man tar det! Men det ska ju vara bra har jag hört :P
  • Ellonbellon

Min BIM tycks denna månad bli omkring den 25 september snarare än oktober. Återigen spelar kroppen mig ett spratt.

Men ju tidigare desto bättre (fler möjliga försök).

Hur går det för alla? Trist att bli utslängd ur trådar bara för att man inte fått +. Denna grupp är bättre! :)

• Ellonbellon
    Ändrar mig på listan då jag tror det är BIM den 25 september.
    Jag känner ingenting än i alla fall. Drog lite i magen igår kväll och även i brösten, men tror inte det är något mer än att jag känner efter för mycket.

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}
    25/9 Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket med ÄL-tester (
    16 försöket)

28/9 Krishna
    , 26 år, 1:a barnet, 5:e försöket

2/10 MissyK, 27år, 2:a barnet, 2:a försöket
    2/10 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 5:e försöket

3/10 Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e försöket

4/10 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 6:e försöket

5/10 Anonym1980, 33 år, 2:a barnet, 6:e försöket

7/10 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 2:a försöket
  • Ellonbellon
    Krishna
    Låter som en god idé att ta det som det kommer lite mer. Men det är ju svårt för en själv om man är en sån som känner på sig när ÄL är. Lycka till på måndag eller tisdag då ;)
  • Ellonbellon

Men du har ett barn sedan tidigare, om jag har förstått rätt? Lite läskigt att inte få utslag på stickorna. Men det beror väl på att du är låghormonare eller?

Jag har ju så oregelbunden mens så det är ju inte alltid enkelt att veta när det är dags, men testade med clearblue ägglossningstest med dubbelindikator, och då hade jag ÄL (eller glad gubbe) onsdag eller torsdag. Jag tänker att det kan ha varit på fredagen också, men känner egentligen av den heller så vad vet jag. Hugger i magen i flera dagar och så länge kan väl inte ägglossningen pågå. MEN, det jag skulle komma till egentligen, haha, är att jag känner ingenting direkt. Är väl ganska säker på att det inte gick denna gång heller, fast vi har aldrig myst så mycket förr. Men man måste ju testa alla tekniker...

Får hålla tummarna i alla fall, tycker verkligen det är vår tur nu. :(

• Ellonbellon
    Krishna
    Missade att du skrev tidigare!

Åh, då måste jag ha läst fel eller blandat ihop med någon annan. Vet du om du har äl ändå?

Jag försöker denna gång att inte känna efter. Tänker att jag kan inte känna något så här tidigt. Funkar ganska bra faktiskt. Känner saker och "noterar" det, men tänker inte mer på det och jag tänker inte längre att det är symptom (har nog varit skengravid för många gånger).

Haha, ja, allt ska man väl prova :) Har ni någon "taktik" eller har kör ni "bara på"?
  • Ellonbellon

Ah, okej, håller tummarna att de kan ge något svar. Du har säkert äl! Var inte meningen att oroa dig i onödan eller så. Men skönt att ha en tid så att du kan kolla upp det!

Tror det är bättre att köra utan taktik egentligen, men det är ju så svårt! Speciellt om man vet ungefär när det "borde" ta...

• Ellonbellon

Ja, första. Vi pratar en del, men jag är nog mer "besatt" än han. Han säger att det kommer att ske och det kommer ske när det är meningen att det ska ske. Han har väl ganska bra syn på det egentligen. Jag tänker mycket mer på det, men tror det är för att det som sker sker i min kropp, han kan ju inte känna av det jag känner.

Pratar ni mycket?

Svar på tråden BIM oktober 2014 -