• Alvolina

BIM oktober 2014 -

Hejsan alla! Hoppar hit...behöver en nystart tror jag. Sikta framåt och få lite hopp igen. Att inte lyckas är en extrem sorg för mig och jag inser att jag befinner mig i en sorts kris/depression. Har ni några tips på hur man går vidare?

• Alvolina

Vet inte om ni har märkt det med det finns en exakt likadan tråd som denna skapad av samma TS ca två min tidigare än denna.

• Alvolina

Igår gick tvättmaskinen sönder, idag fick jag mens och avslutade sedan kvällen med att krocka bilen med grannen. Vill bara gräva mer mig i ett djupt hål och försvinna ett litet tag.

• Alvolina
    Ellonbellon skrev 2014-09-16 22:30:29 följande:

Uff, många som inte känner sig på topp nu. Trist. :( Hoppas det snart sker något bra som får er på bättre tankar!

Jag har massa saker att se fram emot denna hösten så det är bara att hålla ut! Har aldrig varit så bokad som nu, vilket som sagt är kul men jag inser också att det är ett sätt för mig att mota bort de negativa tankarna. Önskar att jag slapp ha den anledningen.

Nu har jag börjat knapra på min rosenrot och munkpeppar igen. ÄL-tester blir det också.

Så om två veckor är det ÄL igen :D

Någon som har tips på något bra spermatest? Min man har tidigare fått positiva resultat men känner sig lite orolig för att det är honom det är fel på.
  • Alvolina
    Therese2014 skrev 2014-09-16 18:11:12 följande:

Är så himla spänd tjejer! Så länge kvar till bim men det gör inte så mycket om det blir plus eller minus, det känns bara fantastiskt att hoppas på en graviditet och ha en sambo som är så ivrig över allt! :) hihi går och räknar dagarna, Gud vad spännande!:D

Underbart! Känner igen den känslan. Det är precis så det ska vara. Får be om ursäkt för mina bittra inlägg :P jag har självklart tyckt detta skulle bli roligt, nu är det mest ångestladdat och något vi bara måste få till för att få ro.
  • Alvolina
    Ellonbellon skrev 2014-09-17 08:11:23 följande:

Alvolina

Alvolina

Det enda spermietest jag hört om är Clearblue. Finns det fler?

Testlagret har också. Har inte kollat runt så mycket men det är det jag har hittat hittills.
  • Alvolina
    1StoltMamma skrev 2014-09-18 19:29:26 följande:

Så nu kom tant röd och jag kan sikta in mig helt på oktober! Äl är runt den 4de så nu ska den prickas in och ge mig mitt plus haha

Det hoppas vi på:) då borde vi har BIM ungefär samtidigt nästa gång.
  • Alvolina
    ammela skrev 2014-09-20 12:05:56 följande:
    finns lite forskning från england om detta, de rekommenderar att alla som försöker bli gravida drar ner på koffeinet. Tror det är 3 koppar kaffe och 5 koppar te som är rekommenderat som max. Jag har dragit ner på mitt intag och försöker att inte dricka coca-cola och så också! tänker att allt jag kan göra för att öka chanserna är något jag kommer att göra men jag kanske inte håller det hel 100 men försöker att tänka på det. 
    Jag tror att det är så mycket mer som spelar in än det där. Dricker varken Cola, kaffe eller alkohol, inget som intresserar mig eller tycker är gott. Röker eller snusar inte heller och har aldrig gjort. Har ett aktivt jobb och är helt normalviktig. Lyckas inte att bli gravid ändå :/
  • Alvolina

Oj Hehehe vad bitter jag lät!

Men för att ändå vara lite allvarlig. Självklart ska man tänka på vad man stoppar i sig men en normal konsumtion av vad det än är skadar inte. Försök att leva som vanligt! Det finns så mycket jag har avstått de senaste 1 1/2 året för att jag trott att jag ska bli gravid. Idag sprang hela mitt kompisgäng ett lopp, jag avstod från att anmäla mig då vi alla trodde att jag skulle vara höggravid. Sen tog ju platserna tyvärr slut. Att försöka bli gravid är som att sätta sitt liv på hold. Men när det där tar längre än man tror kan man gå miste om ganska mycket.

• Alvolina
    Em13 skrev 2014-09-22 13:46:13 följande:

Hej alla, jag hoppar in här.
    Jag och min man ska börja försöka nu i oktober, första barnet. Glad
    Min cykel har blivit oregelbunden nu det senaste halvåret (den varierar mellan att vara antingen 25 dagar eller 28 dagar aldrig mittemellan) Så jag har äl någon gång mellan den 2-5 och bim antingen den 16 eller 19 oktober. Känns spännande och läskigt att äntligen börja försöka!

En förändring på 2-3 dagar räknas fortfarande som regelbundet. Men visst är det roligt att börja försöka. Spännande! :)
Svar på tråden BIM oktober 2014 -