Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Anonym (ll) skrev 2014-09-04 17:02:06 följande:

Jag lägger inget på dig??!

Men att säga att du har gjort två aborter för hans skull är horribelt.

Och du har ju hela valet nu? Han kan inte göra något för att påverka det största beslut man tar i sitt liv, den makten har bara du.

Fast jag gjorde aborterna för hans skull?

Du säger att jag får skylla mig själv över att jag gjort två aborter. Men du tycker inte att han får skylla sig själv som hade sex och gjorde mig gravid?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Stackars kille...) skrev 2014-09-04 17:04:52 följande:

Nej det är inte horribelt att lägga det på dig. Det har ju varit dina val. Han har inte haft något val annat änatt skydda sig. 

Du gjorde abort fösrta gångerna = ditt val. Mycket jobbigt val helt klart. men ditt val.

Du valde att älta aborterna = ditt val. Jo, man kan kontrollera sina tankar. 

Du försöker få det att se ut som om du varit tvungen, för att han krävde det = ditt val.

Hela tiden var det ditt val. 

Fast du verkar ha väldigt lätt att bli gravid. Där är det faktiskt synd om dig. 

Men jag pratar om denna situation. Jag tycker att det är horribelt att lägga all skuld på mig när vi varit två om sex.

Aborterna var mitt val, men dom var för hans skull. Jag menar inte att klandra honom för mitt beslut till två aborter. Jag utgår i från att du gjort abort tidigare eftersom du verkar veta hur det känns. Och jag är glad för din skull att du tagit lättsamt på det, det önskar jag såklart att jag också kunde.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 17:11:22 följande:

Men det är ju dina val? Bara du kunde besluta om abort. om du nu kommer och säger att du gjorde dem enbart för hans skull, då får du faktiskt skylla dig själv.  Jag säger inte att du får skylla dig själv som gjort två aborter.

Men vad ska han göra??? HAN kan inte genomgå en abort? Han gjorde det han kunde för att skydda sig/er.

Du har ansvar över din kropp och de beslut du tar över den och ditt liv. Har han hotat dig vid aborterna så ska du polisanmäla honom, och då borde du inte ha stannat.

Men jag skyller inte honom för aborterna jag gjorde? Bara för att jag säger att jag gjorde dom för hans skull betyder det inte att jag skyller dom på honom... Det var absolut mitt beslut och ingen annans.
  • Anonym (ledsen)
    Ess skrev 2014-09-04 17:16:45 följande:

Precis, om 5 år kanske han träffat den tjejen han vill skaffa barn med.

Om ts då behåller barnet kommer hon att sitta och reta sig på att hans önskade barn får allt och lite till, när hennes inte får ett skit mer än det lagstadgade underhållet.

Vad vet du om det? Varför ska jag framstås som någon jävla häxa..?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 17:17:25 följande:

Men då ska du inte skriva eller säga att du gjorde dem för hans skull.

Va? Jag gjorde dom för hans skull. Vad är det du inte förstår?

Jag skyller INTE aborterna på honom, det var MITT beslut men jag gjorde den för honom.

Har du aldrig gjort något för någon annans skull?
  • Anonym (ledsen)
    Meei skrev 2014-09-04 17:39:25 följande:
    Han trodde ju dom skyddade sig? Ni tjejer verkar inte förstå pressen och stressen ni sätter på killar. Okej om man körde oskyddat, då förstår jag att man kan skylla på killen med, men nu? Han gjorde sin del och är ju bara elakt att behålla det.

Har själv barn och vet hur mycket tid och kraft det tar. Att behöva göra det mot sin vilja eller själv skulle jag aldrig vilja göra. Både för mitt och barnets skull.

Jag förstår vad du menar, absolut.

Men det är faktiskt en stor press och stress för oss tjejer också. Att vi på ren automatik ska göra abort bara för att man använde skydd är faktiskt ganska jobbigt.

• Anonym (ledsen)
    Väljer jag att inte göraAnonym (sdrtfygbuhpo,k.) skrev 2014-09-04 18:02:22 följande:
    Ä helt för att endast kvinnan kan bestämma om abort. Men jag är lika för att en man som inte vill ha barn ska kunna avsäga sig ansvaret för barnet på det känslomässiga planet utan att ses som en skurk. Underhållet får han ju betala ändå, det är nog 'straff' utan att behöva får skit för att man 'överger sitt baaaaaaaaaarn'.

För en man som inte vill ha barn känns inte alltid de här barnen som deras, det kunde likväl vara grannens.

Hur du ska göra TS kan bara du veta, så länge du helt och fullt inser att du blir 100% ensam om allt.

Väljer jag att inte göra abort kommer jag absolut inte att kräva något av honom. Jag kommer inte svartmåla honom. Jag kommer önska att han skulle vilja vara delaktig såklart. Men väljer han att helt ta avstånd så kommer jag acceptera det!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:08:33 följande:
    Fast den pressen finns ju inte?? Du är ju helt fri att behålla barnet?

Den pressen finns visst. Bara för att man har ett val, betyder det väl inte att det inte finns viss press?

• Anonym (ledsen)
    Ess skrev 2014-09-04 18:15:52 följande:
    Därför att du kommer att vilja att ditt barn ska ha samma som hans mindre barn. Du kommer att bli precis vansinnig om han slänger luren i örat på dig om du ringer för att du vill att ni ska dela på tex ridkostnaden.

Skaffar han aldrig fler barn, så kommer just det problemet aldrig att uppstå. Men en kille på 25 som inte vill skaffa barn är inget ovanligt, om 2 år kanske han kommer rullande på en barnvagn.

Jag kommer acceptera från dag 1 att han inte vill ha någon kontakt. Varför skulle jag ringa honom ca 10 år senare och vilja dela på ridkostnaderna?

Ditt inlägg säger mer om dig än vad det gör om mig...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:16:52 följande:
    Vem pressar dig att göra abort?
    Min kille?! Han hotar med att lämna mig, vilket han nu har gjort. Han skriver att han tänker se till att mina kusiner (som är hans vänner) kommer ta avstånd i från mig. Han säger att hans familj kommer hata mig. På vilket sätt tycker du att han INTE pressar mig??
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet