• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Mariposas

Jag väntar ingen majbebebis lägre. Blev framflyttad 5 dagar när jag va på vul och har plötsligt BF 28 april, men hänger kvar här ändå. Får gå över tiden några dagar helt enkelt ;)... Om nu allt går bra...

• MorCaa
    Mariposas skrev 2014-09-26 16:14:15 följande:

Jag väntar ingen majbebebis lägre. Blev framflyttad 5 dagar när jag va på vul och har plötsligt BF 28 april, men hänger kvar här ändå. Får gå över tiden några dagar helt enkelt ;)... Om nu allt går bra...

Men va kul att "slippa" nästan en vecka.. :) lyx!
  • hellolove

Jag ser att folk börjar undra över mat & dylikt. Jag har två frågor!

Jag är te-beroende, dricker mer än gärna tre-fyra koppar om dagen. Nästan enbart grönt & ekologiskt. Jag har läst på livsmedelsverket att man bör dricka max sex koppar SVART te om dagen för koffeinet i te, men är det någon här som har någon aning om det gröna teet? Någonstans läste jag om att det gröna teet också innehåller koffein, samt gifter (?). Vad tror ni, dricker ni te som vanligt under graviditeten?

Ikväll ska jag iväg på afterwork med mina närmsta tjejkompisar, de vet inte att jag är gravid, och jag kommer självklart inte dricka alkohol. Jag köpte hem mousserande äppeldryck som jag ser innehåller 0,5% alkohol (även om det står alkoholfri) men det kan väl inte vara någon fara. Eller? Jag kanske borde hålla mig till pommac, hur tror ni att det är?

• snuttan87
    MammaMia91 skrev 2014-09-26 15:46:15 följande:

Hej. Vad har hänt med fb gruppen? Jag hittar den inte bland grupperna jag är med i?

Det undrar jag med, har inte ens blivit medlem i gruppen fast jag har skickat ett mail till tjejen som starta den
  • snuttan87
    Starshaped skrev 2014-09-26 12:41:44 följande:

Måååååååånga majbarn! Härligt!

Här kommer det förhoppningsvis en till :)

Är snart i v.9 och är beräknad till ca 11 maj som det ser ut nu..

Ska på första riktiga ultraljudet på måndag!

:)

hej o välkommen!

Jag är i v 7 (6+4), hur kommer det sig att du får gå på ultraljud redan på måndag ?? Jag trodde man skulle göra det senare. Men kul såklart o äntligen få se vad som händer där inne!
  • snuttan87
    mybaby7 skrev 2014-09-26 14:33:29 följande:

Hej och grattis till alls pluss!:). Visst känns de underbart! Jag är bara i vecka7,och det känns som en evighet till ul, jag ser att några av er ska göra ul snart! Vilka veckor får bi göra de? Och är det rutin ul? Vet att det är olika från kommun till kommun,men hur ska jag gå runt i minst 10 v till utan att veta on bäbis mår bra? Ens lever?:( hur känner ni?:) kramar från orolig gravid

Hej! Tack och Grattis till dig med! jag håller med, känns som en evighet till ul! Jag ska på hälsokollen på måndag och hoppas då på att få ett datum för ul detta är min första graviditet och jag är lika rolig som du. Rädslan för missfall finns där o gör sig påmind men man ska väl inte oroa sig för mkt, utan istället njuta av känslan av att vara gravid
  • hellolove
    snuttan87 skrev 2014-09-26 17:33:14 följande:
    Hej! Tack och Grattis till dig med! jag håller med, känns som en evighet till ul! Jag ska på hälsokollen på måndag och hoppas då på att få ett datum för ul detta är min första graviditet och jag är lika rolig som du. Rädslan för missfall finns där o gör sig påmind men man ska väl inte oroa sig för mkt, utan istället njuta av känslan av att vara gravid
    Jag ska också på hälsokollen på måndag! Håller tummarna för att vi får ul-tider, hela gänget ;)
  • snuttan87
    hellolove skrev 2014-09-26 17:22:14 följande:

Jag ser att folk börjar undra över mat & dylikt. Jag har två frågor!

Jag är te-beroende, dricker mer än gärna tre-fyra koppar om dagen. Nästan enbart grönt & ekologiskt. Jag har läst på livsmedelsverket att man bör dricka max sex koppar SVART te om dagen för koffeinet i te, men är det någon här som har någon aning om det gröna teet? Någonstans läste jag om att det gröna teet också innehåller koffein, samt gifter (?). Vad tror ni, dricker ni te som vanligt under graviditeten?

Ikväll ska jag iväg på afterwork med mina närmsta tjejkompisar, de vet inte att jag är gravid, och jag kommer självklart inte dricka alkohol. Jag köpte hem mousserande äppeldryck som jag ser innehåller 0,5% alkohol (även om det står alkoholfri) men det kan väl inte vara någon fara. Eller? Jag kanske borde hålla mig till pommac, hur tror ni att det är?

Hej.Jag har ingen erfarenhet av te men du kan ju försöka dra ner på det lite. Kanske till 2 koppar/dag? Du kan ju alltid googla det eller ringa din bm , dom borde veta

Och angående drickat ikväll skulle jag hållt mig till pommac, fast jag har tjejkompisar som druckit vitt vin när de varit gravid. Men jag tar hellre det säkra före de osäkra
  • snuttan87
    hellolove skrev 2014-09-26 17:38:54 följande:

Jag ska också på hälsokollen på måndag! Håller tummarna för att vi får ul-tider, hela gänget ;)

Vad kul! Vilken tid? ja vi håller tummarna!
  • Mesakura

Vet ju inte hur det ska kännas men det känns som min mens är på gång vilket innebär antingen bara en ofarlig blödning eller mf, med både nytt och gammalt blod. Men det är ju inte jättemycket. Typ som i slutet av mensen när det är lite rosa men mest brunt.

Men jag har som mensvärk fast på ett annat sätt än jag brukar.

Svar på tråden Bf Maj 2015