• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • hellolove

Men varför får vissa gå på ultraljud tidigt och andra sent? Jag ska på mitt första barnmorskebesök på måndag, och då ska man bara ha "samtal" typ... men ska hon inte dubbelkolla så jag faktiskt är gravid? Tänk om jag inte är gravid utan bara fantiserar ihop det? Fast jag har ju fått två streck på stickorna!

• SJLN
    Bullen11 skrev 2014-09-24 18:32:31 följande:

Vart bor du nånstans? När vi bodde i Uppsala gick vi till en jättebra privat gynmottagning för VUL - tänkte om det var närmare? :)

Ja uppsala är lite närmre, har en syster boende där också :) men kanske helt enkelt kan be om ett UL när jag är på inskrivning, tänkte inte på det förrän nu att jag kanske kan få det om jag betalar fört ;)
  • Menlotta

Hej! 

Jag har fått en tid för KUB den 22 oktober. Trodde jag skulle få göra det lite tidigare så jag tycker det känns väldigt väldigt långt bort just nu. Jag längtar efter att få bekräftat att jag över huvud taget har ett liv där inne. 

För övrigt känner jag som vissa andra här inne, förstoppad, uppblåst och trött. Jag är hungrig hela tiden och äter jag inte direkt så vill jag kräkas istället. Förut var det illamående på morgnarna och sen försvann det, men nu är det mer.. utspritt. Död mindre kul. 

Hoppas alla mår bra för övrigt! 

• thesnellis

Jag har också haft små blod/brun aktiga flytningar några dagar nu.. men jag tar ingen större stress av dwt då jag läst mycket om att det kan komma lire blod spec. Då jag botde ha mens nu. På måndag ska vi till rådgivningen på vul. Har räknat fel mina veckor (trodde jag var i vecka 8 7+4) men det stämmer inte då min senaste mens inte var i början av Augusti utan runt den 20-27 Juli. :)

• snuttan87

Hej! Hur mycket sväller er mage under dagen? Min sväller jättemkt och ibland har jag redan problem med att ha jobbebyxorna! :-/ men sen försvinner nästan den mesta svullnaden på natten. jag är bara i v 7 ( 6+3)

• Mesakura
    thesnellis skrev 2014-09-25 05:41:29 följande:

Jag har också haft små blod/brun aktiga flytningar några dagar nu.. men jag tar ingen större stress av dwt då jag läst mycket om att det kan komma lire blod spec. Då jag botde ha mens nu. På måndag ska vi till rådgivningen på vul. Har räknat fel mina veckor (trodde jag var i vecka 8 7+4) men det stämmer inte då min senaste mens inte var i början av Augusti utan runt den 20-27 Juli. :)

Så då är du snarare i v 9 eller 10? Jätteroligt ju!
  • Lilla räven

Vi var på inskrivning idag och fick se en liten plupp med ett tickande litet hjärta! :)
    Baserat på storleken blev vi framflyttade några dagar men hon uttryckte också att det förmodligen kommer att ändras igen vid nästa ul. Det är rätt små mm att mäta på skärmen.

Det känns overkligt och fantastiskt på samma gång att ligga där och titta på skärmen. Det är svårt att koppla att det är i min mage den där lilla finns. Åh jag är så löjligt lycklig nu!

• MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-25 12:18:03 följande:

Hej! Hur mycket sväller er mage under dagen? Min sväller jättemkt och ibland har jag redan problem med att ha jobbebyxorna! :-/ men sen försvinner nästan den mesta svullnaden på natten. jag är bara i v 7 ( 6+3)

Jag är i vecka 9 nu och är konstant svullen.. Mammabyxorna åkte fram ur garderoben.. :)
  • mylady
    snuttan87 skrev 2014-09-25 12:18:03 följande:

Hej! Hur mycket sväller er mage under dagen? Min sväller jättemkt och ibland har jag redan problem med att ha jobbebyxorna! :-/ men sen försvinner nästan den mesta svullnaden på natten. smile1.gif jag är bara i v 7 ( 6+3)

Känner mig väldigt svullen mot eftermiddag kväll. Kjollinning o leggingsen trycker som på o är obekvämt...

Är i v9
  • Planeringsfreak

Hej! Jag hoppar in här!

Väntar andra barnet om allt går som det ska 22/5. Har haft lite oregelbunden ,ens sedan jag slutade med p-ringen men får ändå lov att räkna från senaste mens. Har senaste dagarna haft små ljusa blödningar och varit lite orolig. Pratade med mödravården igår och hon sa att det var bara att vänta. Inget vul som jag hoppats på tyvärr..

Svar på tråden Bf Maj 2015