• Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-11-02 20:36:55 följande:
    Oh tror min ser ut ungefär såhär!!
    Skönt att jag inte är ensam :D. Får höra dagligen om hur ENORM magen är och att det MÅSTE ju vara 2 st i magen osv... Var likadant med min dotter. Alla sa att jag skulle bli stor som ett hus. Men icke. Var stor fram till v20 men sen planade magen ut och istället blev jag liten. Tji fick dom :). Får se hur det blir denna gång. Inte för att jag bryr mig :)
  • Bebben84
    Nelly88 skrev 2014-11-02 23:26:58 följande:

Mitt inlägg försvann i mängden, mår alla i denna tråden prima? Jag är i vecka 11 och har ingen aptit, mår illa och är trött hela tiden. Orkar inte göra någoting hemma, jobbar sen går jag i princip bara hem och sover. Känner mig värdelös då min sambo får dra tunga lasset med matlagning o ta hand om vår pojke...

O född 130127
    Jag har mått som du fram till v12. Sen hände något magiskt och nu är illamåendet helt klart hanterbart! Hoppas samma blir för dig!
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-03 07:50:11 följande:

Godmorgon på er!

Den här morgonen känner jag mig nervös. Gick in i vecka 14 i lördags och magen börjar synas riktigt mycket. Jag hade tänkt vänta med att berätta på jobbet tills efter RUL men inser att det kommer synas alldeles för mycket redan om någon vecka. Anledningen till att jag vill vänta är för att jag vill vara helt säker på att barnet mår bra där inne då jag kanske kommer förlora jobbet pga graviditeten. Jag har en provanställning som går ut i februari. Jag vet att man inte får säga upp pga graviditet men jag jobbar med sådana frågor och vet också att det förekommer. Hur hade ni tänkt? Behöver lite stöttning känner jag.

Ha en skön dag!

Jag sitter i exakt samma situation :(. Men min mage syntes supertisigt plus att jag har mått så fruktansvärt dåligt att det inte gått att dölja. Det får bära eller brista helt enkelt...
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2014-11-03 13:59:53 följande:

Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtat hos bm första gången? Gissar att det skiljer sig åt men på ett ungefär?

Jag får i vecka 16 :)
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2014-11-03 17:32:39 följande:
    Åh! Hoppas det är något liknande för mig, skulle så gärna vilja få något bevis på att allt är ok där inne, vill inte vänta ända till ul...
    Förstår verkligen det! Jag har redan gjort 3 st ul och ska göra kub nästa vecka. Och sen RUL 19 dec. Men efter nästa vecka kan man slappna av lite om allt ser ok ut
  • Bebben84

Var precis hos min bm för att ta blodprov inför kub och fick frågan om jag ville lyssna på bebisens hjärta. Självklart ville jag det <3 åh detta magiska ögonblick <3

V12 (11+4)

• Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-04 10:49:24 följande:

Var imorse på mitt andra besök hos BM, är i vecka 13, och går in i vecka 14 imorgon. Det tog 10 minuter sen var jag klar, Jag som sett fram emot detta så länge.
    Jag fick ringa och boka tid för UL själv, mitt nästa besök hos BM blir inte förrän nästa år...

Jag sa att jag inte känner mig gravid, Jag mår alldeles för bra, har mått bra hela tiden, ingen mage syns och allt är så bra varje dag.. Då sa hon bara, så länge du inte blöder så kollar vi inget!

Sen fick jag gå hem :/ Å ringa o boka min egna tid för UL, kändes lite konstigt och kort lär jag säga.. Eller så är jag extra känslig nu!

Oj! Byt bm! Så ska det inte vara! Har du mama Mia i närheten av dig rekommenderar jag dom starkt!
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-11-04 11:06:57 följande:

KUB kl 13.30 Karolinska Solna.. Dör av nervositet här :O

Håller tummar och tår!

Bor du i Solna? :)
Svar på tråden Bf Maj 2015