Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Nej, jag vill absolut inte ha extra långt UL bara för könet. Men om de ändå ser så kanske jag vill veta. 3 veckor till att fundera. :)

Kissemiss skrev 2014-11-24 10:59:52 följande:

Jag har också den 15:e! Vill gärna veta kön men om det är svårt att se så tänker jag säga att vi inte behöver veta:) Vill inte göra ett onödigt långt ultraljud pga det.

• Ciconiidae

Du ska ju undvika att sola ute iaf. Inte för att det är skadligt för bebis utan för att huden kan få pigmentfläckar som i värsta fall inte försvinner. Min kompis barnmorska hade berättat om en som hade fått en chokladmustach. Men att prata med bm är bäst.

sofia86 skrev 2014-11-28 11:18:39 följande:

Får kolla vad min barnmorska säger ,alla verkar säga olika . Hade varit skönt o få lite färg :)

• Ciconiidae

Du ska ju undvika att sola ute iaf. Inte för att det är skadligt för bebis utan för att huden kan få pigmentfläckar som i värsta fall inte försvinner. Min kompis barnmorska hade berättat om en som hade fått en chokladmustach. Men att prata med bm är bäst.

sofia86 skrev 2014-11-28 11:18:39 följande:

Får kolla vad min barnmorska säger ,alla verkar säga olika . Hade varit skönt o få lite färg :)

• Ciconiidae

Det behöver du inte oroa dig för, det är ju olika. Jag gick in i vecka 18 igår och räknar med att någonstans mellan nu och vecka 21 kommer jag börja känna de första rörelserna. Jag funderar ibland om jag känner ngt, men det ska ju likna vid bubblandet när man har gaser i magen. Så kanske har jag kännt, men jag vet inte riktigt.

Kissemiss skrev 2014-12-07 19:11:19 följande:

Dumma 1177s gravidapp som skriver "De flesta känner att fostret rör sig..". Det lugnade inte mig direkt Vecka 19 imorgon..

• Ciconiidae

Jag har dessutom varit förkyld och ätit laxerande halstabletter de senaste dagarna, så det har bubblat lite extra det sista. :P fick som en hård knuff igår, men jag vill ha mer än en för att veta att det är bebis.

Kissemiss skrev 2014-12-07 23:38:28 följande:

Har samma funderingar, magen min låter ju naturligt väldigt mycket. Den knorrar mest hela tiden så det är väldigt svårt att avgöra om det är bebi i magen eller tarmar..

• Ciconiidae

Jag har två jeans från H&M och är super nöjd. Däremot köpte jag också svarta tights (i två-pack) och de är fruktansvärda i min mening...

• Ciconiidae

Ja, enligt appen från vårdguiden så påverkas barnets vikt av hur mamman ärer och lever (se vecka 22). I ngn app står det att om man äter mkt socker så kan barnet gå upp det dubbla per vecka.

Gick in i vecka 19 nu, efter denna helg ska jag försöka skärpa mig ordentligt.

Anonym (MammaMu) skrev 2014-12-13 08:42:26 följande:

Påverkas barnets vikt av vad man själv går upp?

Med första ökade jag från 70 till över 110kilo. 10 Dagar över tiden kom en tjej på 3,5kilo.

• Ciconiidae

Jag har moderkaka i framvägg och första gravideteten. Jag har känt av flera sparkar riktigt tydligt vid två tillfällen. Båda gångerna när jag vaknat mitt i natten, och då har jag även kännt dem utanpå magen. Jag känner inget liknande på dagarna eller ens när jag ska sova på kvällen. Jag vet inte om den ligger annorlunda på nätterna. Jag känner sparkarna på sidan av magen. Det dröjer nog en vecka eller två innan jag känner mer frekvent. Så det är nog ingen fara om man inte känner så mycket än.

• Ciconiidae

Ja, jag tänkte på det vid tolvslaget. "Shit, i år ska jag fira midsommar, åka på semester, fira jul och titta på fyverkerier med en liten knodd". Det kändes nästan lite läskigt såhär för mig som förstagångsföderska, men fan vad coolt!

Tack förresten för alla magbilder, känns skönt att se att ni också har en riktig kula. Har kännts så jobbigt med kommentarer som "Ooj, vad STOR du är. Ska du verkligen ha i Maj?" "Sådär stor var jag inte ens i nionde månaden" eller "är du säker på att det inte är två eller TRE där inne?". Det har tärt en del och känner mig inte stolt över magen längre. BM sa dock att min mage var helt normal. Känns bättre nu när ni andra faktiskt också har ungefär samma storlek som mig.

Bebben84 skrev 2015-01-01 02:52:44 följande:

Hörni, visst känns det jäkligt coolt att kunna säga att vi får barn i år!!! Inte "nästa år" längre. Plötsligt känns allt liiiite närmre :)

Svar på tråden Bf Maj 2015