Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2015-05-01 13:15:55 följande:

Kl ett inatt gick vattnet och 05.52 föddes den här lilla gobiten! Vägde 3675g och var 51cm lång.. LYCKLIG!!

39+5

Ååh, grattis! En garanterad röd dag varje födelsedag. ;)
  • Ciconiidae

Alla har sina komplikationer och ens besvär blir inte mindre för att en annans är värre. Imorgon går jag in i vecka 40, och har i stort sett inga besvär alls. Jag sprang drygt 200 meter förra veckan i ösregnet och det enda var att jag blev väldigt andfådd och har promenerat 1 timme per dag genom nästan hela graviditeten. Jag studsar upp i sängen och får påminna mig om att jag kanske borde vara lite försiktig ibland. Det enda jag oroar mig över nu är min extremt lugna bebis. Så jag känner med er alla med foglossningar, vattensamlingar, smärtsamma sammandragningar, illamående osv. Jag hade tyckt det var extremt jobbigt om jag knappt kunde röra mig. Särskilt då jag inte har bil, bor på tredje vån utan hiss samt är ensamstående.

• Ciconiidae
    dita skrev 2015-05-11 16:26:50 följande:

Den 7/5 valde min lilla tös att komma till världen efter många om och men. Så exakt v38 kom hon efter en extremt jobbig förlossning med många fel från barnmorskan :( men nu mår vi bra :)

Stort grattis!

Tråkigt att du inte känner dig nöjd med förlossningen. Får man fråga vad som blev fel?
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-05-14 13:18:58 följande:

Inatt en vecka för tidigt kom vår lilla Lea i raketfart! 3170 gr och 48 cm lång. Hon är perfekt <3

Ååh, grattis! Vad skönt att du inte behövde vänta ända till igångsättningen. :)
  • Ciconiidae

Bf+1 för mig idag. Inga känningar, men jag år glad ändå med min glass i solskenet. Idag blev jag klar med alla mina måsten så imorgon kan han få komma om han vill. :)

• Ciconiidae

Bf+5 idag. Hade som svag mensvärk igår kväll och la mig i sängen förhoppningsfull. Men idag ingenting. Är vi många nu som går på övertid?

• Ciconiidae

Oj, hur fixar du det? För mig är det en pers att bara ta disken. Han vill helst sova på mig hela tiden.

Blicka skrev 2015-06-22 18:21:52 följande:

Så fin låter mysigt med sådan dag. Själv har jag städat lite, packat upp från resa, tvättat o försökt roa barnen ingen stilla dag iaf... Blir nog lite bättre imorgon hoppas jag, då är de två äldsta på fsk några timmar.

• Ciconiidae

Jag fick inspiration och städade lägenheten och rensade garderoben. Vi sov knappt inatt så lillen sov så gott nu på dagen istället. Vad skönt att få det gjort.

Jag har också en tricot slen, som varit för varm för oss idag. Har köpt en vävd sjal från little frog som ska vara sval då det är av bambu. Ska bara tvätta den så jag kan börja testa den sen.

• Ciconiidae

Har det skapats ngn grupp för barn födda i Maj? Så vi kan följas framöver och få tips och råd om barn i samma ålder, eller är tanken att vi fortsätter med denna?

• Ciconiidae
    ekmali skrev 2015-06-26 23:19:18 följande:

Hur mycket sover era bebisar? Min tjej är 1 mån och sover nästan hela tiden. Är vaken när hon äter, sover igen och har en liten vakenperiod på kvällen.

Min är 1 månad och börjar ha mer vakna perioder nu. 3-4 ggr per dag ligger han vaken längre och vi kan skratta och busa ihop, träna nacke och massera. Resten av dygnet äter, sover eller skriker han. Han har tyvärr haft en del timmar med korta sovpauser varvat med mat det sista, dvs jag hinner inte utnyttja den tiden till egen sömn eller till ngt vettigt hemma.
  • Ciconiidae

Min på 7 veckor brukar sova ett längre pass, 1-2 timmar. Resten av dagen sover han korta pass på 5-20 min. Går upp och ned från dag till dag hur vaken han är.

• Ciconiidae
    Isabella93 skrev 2015-07-21 00:34:22 följande:

Jag har fullt upp med min dotter på snart 7 veckor. Hon har svårt att sova själv på dagarna,vill helst sova i mitt knä eller så måste jag ligga bredvid så att hon får värmen. Om hon möjligtvis skulle kunna sova själv så sover hon max 20 min o då passar jag på att fixa här hemma.

Jag har samma, tror och hoppas att det är en fas. Han var inte sådan innan.
Svar på tråden Bf Maj 2015