• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • fantasifull
    Ciconiidae skrev 2014-09-14 10:05:03 följande:

Får jag fråga er som haft missfall, har ni haft en känsla om det innan? Hade ni t ex växtvärk? Jag har en känsla av att det ska hålla sig där inne, men jag undrar om jag inte bara är naiv som första-gångs-gravid.

Jag fick blödning med kraftig smärta typ 4+2 alltså bil +3 sist, då fick kah känslan av att något var fel. Då åkte vi upp direkt efter att ha ringt 1177 om råd. Sen var vi ut och in på kk till v 12 och jag hade känslan innerst inne att ser här går inte vägen med tanke på sätta våra besked.

Den här gången vet jag inte alls. Känslorna går upp och ner hela tiden.
  • Längtan efter ett syskon

Rockchaos.

Då är vi i samma sits o nästan bf samma dag :) hade mf 5:e aug o bf 14:e maj.

Har 2 barn. En på 1 o en på 3. Två grabbar :)

• sophiejennifer

Plussade för snart 3 veckor sedan på beräknad BIM. Har inte haft mens på 2 år, gått på cerazette och missade en tablett, hade sex den kvällen och dagen efter tog jag dubbla tabletter + dagen efter piller, så jag antar att min blivande man har superspermier. 

Vi har inte bestämt till 100 om vi ska behålla ännu, jag drack endel innan jag plussade eftersom vi nollar in nu och åt cerazette tills jag plussade. Var helt 100 på att det inte tagit sig eftersom en dag utan piller inte ska göra något. I veckan ska vi till läkaren och prata risker och göra VUL och därefter bestämma oss. 

Jag har spytt sen morgonen jag plussade, har extrem växtvärk som är värre än mensvärk, blir väldigt svullen på kvällen men är helt platt på morgonen, så jag antar att detta inte kommer gå att dölja länge om vi väl behåller (eller så får vi sluta att umgås med folk efter lunch). 

Har två MF i bagaget och en abort i vecka 18+2 då bebisen var väldigt sjuk. Är dock inte alls rädd för att få MF eller sjuk bebis igen. Det sker väldigt sällan, tex åkomman (OI) som min bebis hade då är en mutation om det inte är ärftligt och mindre än 1 på miljonen, MF är ju pga något är fel med embryot så då slipper man ju fatta jobbiga beslut. 

Så hoppas ingen tar illa upp eller oroar sig mer över det för att jag skrev så. Happy pregnancy till er alla! 

• kathen

Det blir samma problem i varje BF tråd. Många vill kunna ventilera sin oro för mf/MA medans andra blir negativt påverkade av detta. Det är ett dilemma. Jag personligen tycker att man ska kunna diskutera ALLT som rör graviditeten och där ingår ju oro för mf/MA men har samtidigt förståelse för att det kan göra folk illa till mods eller extra oroliga. Jag blir illa till mods av att folk diskuterar barnvagnar, mammakläder och kön så pass tidigt in i graviditeten men respekterar det faktum att det finns människor som vill skriva om sånt i tråden. Och jag förväntar mig därför att andra ska kunna respektera att jag eller andra vill skriva av oss om oro för missfall.

• Lilla räven

Går inte citera dig i mobilen Kathen....
    Självklart ska alla aspekter få utrymme i tråden. Men när merparten om inläggen handlar om mf kan jag tycka det blir för mycket. Då tycker jag det kan vara lämpligt att lägga den djupgående diskussionen i mf-trådar. Precis som det hade blivit för mycket om varenda inlägg handlade om barnvagnar. Det hade varit mer lämpligt i trådar om barnvagnar.

Vi kan väl försöka skapa en balans där så många som möjligt trivs? :)

Kathen.

Jag håller med dig. Man måste få kunna ventilera sig och har man gått igenom ett el flera mf så är det oerhört smärtsamt att vara med om det.

Man skriver av sig av sina tankar o funderingar i hopp om flrståelse för sin oro och stöttning. Det tycker jag är viktigt nu när vi inte är så långt gångna.

Sen när det gäller mammakläder,barnvagnar o dylikt så har jag pga min erfarenhet lärt mig att inte ta förgivet att det kommer gå vägen. Sånna saker tycker jag är roligare att diskutera senare läbgre fram när magen verkligen börjar komma o man har gått över den 12 veckor men det är ju pga allt jag gebomgott

sen vet jag hur förväntanfull,lycklig o sv man är i början o längtar efter magen o att kunna ha på sig mammakläder osv :)

jag hoppas verkligen inte att jag trampar nån på tårna det är verkligen inte min mening.

Ha bara inte för brottom med att köpa saker förens längre fram :) boa,leta bebiskläder,mammakläder o allt runtomkring har vi 8 månader på oss att göra :)

Lilla räven

vad ska en få prata om då om man ist bör leta andra trådar som rör det ämnet vi vill ta upp? Ska vi inte få kunna diskutera allt som har med graviditet o göra.

Längrefram kommer vi ha olika graviditetskrämpor som foglossning,åderbrock osv. Ska vi inte ta upp det heller då utan vända oss till andra trådar som har just med det o göra?

• Den och den

Eftersom jag känner mig extremt träffad har jag startat en tråd som heter

BF i Maj - OK att ventilera ordet missfall

Kan tyvärr inte länka när jag är i appen men hoppas dom som vill hittar dit, så kan vi prata där istället så att vi inte gör andra illa till mods. Det har naturligtvis inte varit meningen, det räcker för min del att jag själv är väldigt illa till mods över min egen graviditet.

Välkomna :)

Den och den

tummen upo för det. Ska söka upp gruppen o joina :)

Svar på tråden Bf Maj 2015