• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Lollipoppan
    flugsvampis skrev 2014-09-14 11:24:17 följande:

Nu känns det som vanlig mens. Stör mig på att sjukvården låter en vänta från lördag ända till måndag innan man får åka o se vad det är. Känner mig inte alls gravid längre så hela min kvinnliga intuition säger mig att vi får försöka om ett par månader igen.

Fy vad tråkigt <3
  • Lollipoppan

Blev så nojjig nyss att jag gick och tog ett grav test till. Hade inte hållit mig särskilt länge Max 2 timmar och druckit en del men teststrecket kom fram direkt, innan kontrollstrecket och var superstarkt. Kändes så bra att jag rotade fram ett par gamla mammajeans från vinden och la i tvätten

• Bebben84
    Lollipoppan skrev 2014-09-14 12:43:52 följande:

Blev så nojjig nyss att jag gick och tog ett grav test till. Hade inte hållit mig särskilt länge Max 2 timmar och druckit en del men teststrecket kom fram direkt, innan kontrollstrecket och var superstarkt. Kändes så bra att jag rotade fram ett par gamla mammajeans från vinden och la i tvätten smile1.gif

Härligt :). Vad tog du för test?
  • Längtan efter ett syskon

Dom gånger jag har har haft missfall så har det varit som en mens med mer koagel. Lite indare än mensvärk o ont i ryggen o magen.

Graviditetssymotomen har försvunnit snabbt

• Anonym
    Bebben84 skrev 2014-09-14 08:53:26 följande:
    Härligt :).

Känner igen det där med uppsvälld mage :D. Gör nästan ont när den trycker på så. Du gör rätt i att vila! Lyssna på kroppen!

Jag mår bra. Igår kände jag mig väldigt yr och lätt illamående. När jag åkte bil igår kändes det som jag var på grönan och åkte karuseller haha! Sen var jag tvungen att sova mitt på dagen för att orka. Men växvärken är sparsam. Känner av den lite kort 3-4 ggr per dag kanske. Sen inget mer. Så sjukt orolig :(. Känner du dig nojjig eller är du ganska avslappnad inför det hela?

Blev inga mammatights btw :). Jag köpte ett par vanliga i större storlek som får duga ett par veckor :)

Skönt ändå med kläder som sitter lite lösare! :) Känns helt fel att klämma i sig i ett par hårda jeans... blir mycket chinos, strumpbyxor osv de kommande veckorna ;) Men ska nog också tvätta upp mina gamla mammakläder, har ju dessutom lagt in en rejäl leverans från H&M som kommer i början på oktober vilket säkert kommer bli alldeles lägligt om det ska fortsätta i den här takten!! 

Jag känner mig oftast ganska lugn faktiskt, men det är klart att oron ligger där och gnager och ibland tar den över lite... men jag har fortfarande symptom och en magkänsla av att det kommer gå bra, känns som att om detta skulle bli ett mf skulle min kropp verkligen lura mig! 

Jag har ju erfarenhet av MF tidigare, och när jag gick tillbaka och läste vad jag skrivit (hade blogg då) så var det stor skillnad med mf-graviditeten då jag inte hade några direkta symptom medan då jag blev gravid med sonen 2 månader efter mf så hade jag mycket mer symptom och den här känslan av att det är "friskare" och mer "rätt" på något sätt - och det är precis så jag känner nu. MEN sen är ju inte det någon garanti alls, och jag vill inte oroa er som inte har särskilt mycket symptom för det är verkligen väldigt individuellt! Vanligast är ju att det kommer igång ordentligt kring v.8!

VUL imorgon, har googlat och förstått att en del kan se hjärtat vid den här tiden (v.5+5) och en del ser endast fostersäcken - så jag vågar inte hoppas på något mer än att få se att det finns något där, som sitter där det ska och ser ut att stämma med tiden. Skulle hjärtat inte synas bokar jag nog in ett till kanske i v.8-9 bara för att vara på säkra sidan! Men de ska bli spännande att se hur det går :)

• Bullen11

Åh slarvigt... glömde namnet, det var jag som skrev det långa inlägget alldeles nyss ;)

• Bebben84
    Bullen11 skrev 2014-09-14 15:19:27 följande:

Åh slarvigt... glömde namnet, det var jag som skrev det långa inlägget alldeles nyss ;)

Jag ska leta upp mina gamla mammakläder idag men dom är ju 9 år gamla så vi får se vad som är snyggt nog att kunna användas :)

Jag har inga större symptom. Lätt illamående de ibland och enorm trötthet. Och sen lite växvärk då och då. Och andfådd! Men annars inget. Med min dotter hade jag ännu mindre symptom.

Spännande med ditt VUL imorgon! Hoppas du får se hjärtat :)
  • Anonym (Norrlänningen)

Jag är i vecka 7 (6+4)

Brösten gör ont hela tiden, speciellt på sidorna...växtvärk i livmodern...trött nå jävulskt! Vet som sagt inte om vi ska berätta för svärmor när hon kommer om en vecka...då kommer ja vara i vecka 8...

Har aldrig upplevt MF vad jag vet så man nojjar ju en hel del...

• Bullen11

Har haft rejäl mensvärk här nu på eftermiddagen som sitter i, blev plötsligt lite orolig :/

Men å andra sidan har jag varit igång hela helgen, burit grejer och fixat... nu ska jag försöka lyssna på kroppen och ta det lugnt!! Så gott det går i alla fall :)

Hittade gamla magbilder när jag var gravid med sonen, den första från v.12 och den andra från v.15 - misstänker att det kommer bli svårt att dölja fram till KUB!!! Men ska verkligen försöka, blir mycket fladdriga blusar :P (på kvällarna känner jag mig som den sista bilden......)

• Bebben84

Jag har tagit beslutet att lämna FL fram till v12 då det påverkar mig negativt med all oro osv. Önskar er andra stort lycka till så ses vi här om några veckor igen :)

Bullen, om du vill kan du lägga till mig på Fb så kan vi hålla kontakten där :). Nayra Lindgren heter jag

Svar på tråden Bf Maj 2015