• MorCaa

Bf Maj 2015

eatingdisorder93 skrev 2014-09-20 22:14:21 följande:

Hej hej! Jag skrev för 2 veckor sen om att jag hade plussat 2 veckor innan BIM , jag var då fundersam över om de stämde, väntade med att göra test o idag gjort test (BIM imorgon) och de visade plus! Så den 29 maj planeras en liten bebis födas! Min son kommer då vara 2 år ganska precis! Jag är så lycklig ????

Va roligt!! Grattis! :)
  • MorCaa
    snuttan87 skrev 2014-09-25 12:18:03 följande:

Hej! Hur mycket sväller er mage under dagen? Min sväller jättemkt och ibland har jag redan problem med att ha jobbebyxorna! :-/ men sen försvinner nästan den mesta svullnaden på natten. jag är bara i v 7 ( 6+3)

Jag är i vecka 9 nu och är konstant svullen.. Mammabyxorna åkte fram ur garderoben.. :)
  • MorCaa
    fantasifull skrev 2014-09-25 20:13:12 följande:

Va många vi är från Örebro i tråden! Väldigt kul! :) igår var jag hos BM men får inget tidigt ul trots MA sist. Får glatt vänta till kub som är om 4-5 veckor ^^,

Har börjat mått illa nu, inga kräkor än, men bra nära några gånger och brösten har expanderat :)

Ja jag noterade det oxå.. :) vad trist att du inte fick nåt VUL.. Det var inga problem för mig.. :/ märkligt att det ska hänga på vilken BM man har. :(
  • MorCaa
    hellolove skrev 2014-09-25 20:58:27 följande:

Är inskrivning och hälsokoll samma grej hos barnmorskan? För jag ska på hälsogrej hos barnmorskan på måndag, vilket blir mitt första besök där någonsin... 

Nä inte samma sak.. Hälsokoll är mer ett samtal där du får info om kost, rökning, Kub mm.. Och inskrivningen sker oftast runt v 11-12 och i samband med det så tas även en del prover mm.. :)
  • MorCaa
    hellolove skrev 2014-09-25 21:17:10 följande:

okeeej, då hänger jag med lite! Stundtals känns det som om jag har noll koll. Så himla skönt att kunna få ställa lite "dumma" frågor utan att bli tittad lite snett på. Tack så mycket :)

Klart man måste fråga, annars får man ju inte veta nåt.. ;)
  • MorCaa
    Pearl10 skrev 2014-09-26 10:27:29 följande:

Någon som har tips på hur man hanterar illamåendet? Är i vecka 5+6 o har illamående till och från hela tiden, har tom tvingats sjukskriva mig 2 dagar från jobb. Har handlat åksjukeband (fungerar ytterst lite), postafen fungerar inte alls. Känns bättre när jag äter men kan ju inte gå och äta konstant..känner mig uppgiven

Jag vet precis hur det är.. Har själv varit sjukskriven sen 3 veckor tillbaka.. :/ det enda som hjälpte mig någorlunda va akupunktur.. MEN det rekommenderas inte av MVC eller läkare då enl. dem kan medföra en viss missfallsrisk.. Min åsikt är att det inte är sant.. Ta kontakt med nån som är kunnig inom området och ta ett snack så kan du avgöra din åsikt efter det.. :)
  • MorCaa
    Längtan efter ett syskon skrev 2014-09-26 11:50:04 följande:

3 gången i rad nu med Mf. Fick Mf igår :( nu lägger jag barntillverkningen åt sidan

Vad tråkigt.. :(
  • MorCaa
    Pearl10 skrev 2014-09-26 13:06:33 följande:

tack för tipset! Fick lergigan comp utskriven av bm precis o har tagit första tabletten, känns redan bättre, hoppas det håller i sig. Man känner sig helt hjälplös ibland

Ja verkligen! Och totalt värdelös som inte orkar med barnen eller mannen.. :( hoppas lergigan fortsätter att hjälpa. :)
  • MorCaa
    Mariposas skrev 2014-09-26 16:14:15 följande:

Jag väntar ingen majbebebis lägre. Blev framflyttad 5 dagar när jag va på vul och har plötsligt BF 28 april, men hänger kvar här ändå. Får gå över tiden några dagar helt enkelt ;)... Om nu allt går bra...

Men va kul att "slippa" nästan en vecka.. :) lyx!
  • MorCaa
    Lilla räven skrev 2014-09-26 20:04:45 följande:

Oj inte? För jag fick en broschyr om akupunktur för just illamåendet. Det var till och med subventionerat till 80:- /besök. (Göteborg)

Va?!? Ja här säger de klart och tydligt att före v20 får inte akupunktur användas via vården.. Kan det verkligen diffa så mycket beroende på vart man bor??? Sjukt isf!! Jag fick ta det privat för 500kr/gång...
Svar på tråden Bf Maj 2015