• Bullen11

Bf Maj 2015

rosahelikopter skrev 2014-09-15 17:26:25 följande:

Tänkte bara uppdatera efter mitt vul.

Hinnsäcken hade vuxit och nu såg man tydligt en gulekropp, dock såg hon inget embryo men hon sa att det fortfarande var tidigt (är i 5+4). Hcg-proverna som jag tagit såg också bra ut. Dock såg hon en vätskeansamling bredvid hinnsäcken som troligtvis är blod = hematom i livmodern. Hon sa att jag skulle förbereda mig på missfall :( Ja men visst, bara 3:e graviditeten nu på mindre en ett år som inte går bra. Ska tillbaka på fredag för nytt vul för att se om det finns något embryo.

Har läst om hematom i livmodern här på familjeliv och det verkar vara 50/50, alltså det är ändå många som klarar sig trots hematom. Så nu håller jag alla tummar och tår och hoppas så innerligt mycket att vårt lilla pyre där inne växer och stannar kvar, trots lite hinder på vägen.

Skönt att den växt! Men förstår din oro, håller alla tummar jag har!!
  • Bullen11

Jobbar som lärare, åk 6-9, och tänkte väl försöka jobba så länge som möjligt (bf mitten på maj så tänker mig april ut!).
    Men med sonen fick jag tidigt väldigt mycket sammandragningar, att duscha var lite ansträngande... då pluggade jag på distans och satt mest hemma i soffan, och blir det likadant den här gången kommer det absolut inte gå att jobba så länge!! Men vi får väl se helt enkelt.

Ang besök till BM så gick jag själv med första och går själv även med andra, det handlar ju mest om hur jag mår liksom... är bara komplicerat att hitta tider då vi båda kan (han är också lärare)

• Bullen11

Jag är också off, har så mycket växtvärk och då är man ju inte direkt sugen! :P

• Bullen11

Och igår slog tröttheten till... precis som med sonen, sova på soffan hela kvällen är numera standard - god natt!! :)

• Bullen11

Gjorde ett nytt digitalt test imorgon, har fått 2-3 tidigare men idag en veka efter senaste testet kom 3+ =)