• Bullen11

Bf Maj 2015

Vad betalar ni för VUL förresten? Den första jag ringde (Mamma Mia) skulle ha 500 kr men de var fullbokade flera veckor framåt. Den andra som jag fick tid hos tar 350 kr. Och de delade lokaler och allt men ändå skiljer priset så pass mycket, konstigt!

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-11 17:23:46 följande:
    Jättegärna!!
    Numret är 08-12075500 och då kommer du först till en växel, då väljer du Kista/Rimbo. Och den ligger i Kista, trapphus 3 (samma som Vårdcentralen) =)
  • Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-12 08:17:09 följande:

Gick in i vecka 5 idag och pangtjoff sa det med magen! Vad hände liksom?? Igår hade jag endast kvällssvullen mage, annars inget men imorse vaknade jag med väldigt synlig mage och var tvungen att leta efter en stor pösig tröja. Minns att det gick väldans fort med min dotter också och nu är det ju andra barnet så antar att det kommer bli svullet tidigare. Men minns också att den ena dagen kunde man vara supersvullen och  nästa dag platt igen. Hoppas lite på det för annars blri det svårt att dölja till v12

åh jag känner precis samma! Fick också mage rätt tidigt med sonen, så är orolig att det inte går att dölja så himla många veckor till... än så länge värst på eftermiddagen och kvällen, men det blir mycket fluffiga blusar nu framöver! Tänker att jag ska försöka dölja det fram till kub-testet i alla fall, men vi får se hur det går ;) och på måndag är det ju vul, får hitta på en nödlögn om en akut tandläkartid :P
  • Bullen11
    fantasifull skrev 2014-09-12 08:51:22 följande:

Andra graviditeten inom ett år som jag 4-6 dagar efter BIM börjar blöda. Förra gången fick jag kramper och förstod att något var fel, men klarade kroppen av att skapa en bebis som dock inte klarade sig längre än vecka 9. Frågan är hur det blir sen här gången. Igår fick jag en yttepytte blödning utan ont som försvann illa snabbt. Någon med erfarenheter? Får känslan av att det här kommer sluta som sist. Den här graviditeten är så otroligt efterlängtad. Pallar man en gång till?:/ eller kan det kanske gå bra?

Förstår verkligen din oro! Håller alla tummar för att de ska gå vägen den här gången!!

Vi har fått ett mf, då började jag småblöda kring v.7 och först v.9 var jag säker på att det var ett mf för då blev det en större blödning och kramper i magen. Det var fruktansvärt, visste inte då hur vanligt det var och tänkte att det händer väl inte oss! 

Blev sedan gravid med sonen med en menscykel emellan, fick en liten liten blödning även med honom i v.8 tror jag och tänkte ju då självklart att det var kört även då... men allt gick bra! Så så länge du inte blöder mycket, klumpar, och har kramper i magen är det nog ingen fara - håller tummarna för att det inte kommer mer nu!!

I denna graviditet fick jag ju "mens" tre dagar för tidigt, men var endast bruna blödningar som sedan avtog på tredje dagen. Då testade jag och fick svagt positivt, inga mer blödningar sedan dess och bara starkare och starkare test - nu är jag ju inte säker på om denna graviditet kommer gå bra men det jag menar är att vi är ju ganska många som trots graviditet blöder till och från ändå. Jag är ganska inställd på att få en blödning kring v.8 även denna gång, eftersom det är då mensen skulle kommit om jag inte var gravid.

Boka in ett VUL så att du förhoppningsvis kan stilla din oro lite! 

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-12 09:38:58 följande:

VUL inbokat den 1 okt. Tack Bullen11 för tipset Kyss. Men herregud vilken lååång väntan tills dess.

Var så lite så! :) Hoppas på att tiden går fort fram till dess! 

Jag har ju som sagt tid på måndag, är då i v.5+1 om jag utgår från ÄL och kanske 5+4 om jag utgår från förra mensen. När jag bokade sa de att de brukar kunna se hjärtat bara man kommit till v.6 och tyckte inte jag behövde ta en senare tid för att vara säker på att se något. Men tänker ändå inte hoppas på för mycket, syns inget hjärta då får vi väl boka en ny tid någon vecka senare - men då har jag iaf fått se att det förhoppningsvis finns något där som ser ut som det ska så här långt :) Men egentligen är det kanske smartare att vänta någon vecka extra så som du gör!

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-12 11:37:02 följande:

Har ni växtvärk hela tiden eller kommer det och går mer? Jag har inte haft något alls idag men antar att det ska komma o gå hela tiden nu i ett par veckor...

I början hade jag nästan hela tiden, men nu kommer det och går istället. Blir oftast värst på kvällen tycker jag, när man varit igång hela dagen... Mina bröst ömmade enormt i början, nu är det inte lika mycket fast de ömmar fortfarande... men å andra sidan kan väl inte allt växa hela tiden tänker jag :)

• Bullen11

Dumma jag tog ett test nu på morgonen som återigen visade gravid 2-3, precis som det gjorde förra fredagen. TROR att jag är på dag 22-23 efter befruktningen, är det oroande att det inte visade 3+ eller är det bara jag som är nojjig?? :/

• Bullen11

Angående kläder så har jag en del kvar sedan förra graviditeten, men det är inte så mycket för jag var snål och klämde ner mig i vanliga så länge som möjligt. Jag pluggade då och tyckte det var så dyrt + att jag satt hemma mest de sista månaderna (sammandragningar och pluggade på distans). Men den här gången jobbar jag och ska/måste unna mig fina gravidkläder :) har lagt in en rejäl beställning från h&m, de har rea på en hel del mammakläder ;)

• Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-13 08:02:07 följande:

Usch förstår din oro men lägg inte för mycket energi åt det testet. Kanske har du låga hormonhalter bara? Du ska väl på VUL snart?

Själv har jag inte haft växtvärk på över ett dygn och börjar tro att det kanske inte är som det ska där inne.... :(

Tack för peppen! Och visst kan det vara så, hade egentligen tänkt ta det på söndag så det är möjligt att det hade visat 3+ då. VUL på måndag så då får jag förhoppningsvis besked då om hur det står till där inne!

Men man känner ju efter hela tiden, har inte heller lika mycket växtvärk och illamåendet är inte så farligt längre. Blir dock fortfarande yr då och då och brösten ömmar fortfarande.. skulle vilja kunna se in i framtiden!! :)
  • Bullen11
    Kissemiss skrev 2014-09-13 08:45:20 följande:

Bullen, jag var lika nojig som du över att 3+ dök upp. Men i torsdags kom det! 29 dagar efter befruktning! Phuu:)

Tack! Jag får väl köpa ett till om någon vecka för att vara på säkra sidan :)
Svar på tråden Bf Maj 2015