Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Då är det inte bara jag, jag längtar till jag kan känna bebisen så den kan lugna mamma med sina sparkar och kullerbyttor.

fantasifull skrev 2014-11-01 21:14:56 följande:

Jag har också någon form av värk, på vänster sida, ungefär äggstock mot höftbenet. All värk gör mig nojjig, trots att jag sett pyret (tjejen) (vet eh, men tror) 2ggr pga blödningar. Allt såg toppen ut båda gångerna och nu är vi i v 12 men ändå är jag sjuuuuukt nervös nästan dygnet runt. Kub på torsdag, efter det kanske jag kan lugna mig ^^

• Ciconiidae

Tack så mkt Elsa83 och Bebben84! Säker kan man aldrig vara om något i livet, men hade varit skönt om bm kunde sagt det på ett bättre sätt. Men men, nu ska jag tänka på det ni sagt istället. :)

Förresten, välkommen tillbaka Bebben84, du har varit saknad! Tråkigt att höra om dina komplikationer, hoppas det lättar för dig snart!

• Ciconiidae

Måste också säga att vilken fin bild du fick. Vad skönt att höra att allt såg så bra ut för dig!

Hur mkt har ni andra gått upp i vikt? Jag har gått upp 2-2,5 kg och är i 13+5 idag. Är orolig för att jag lagt på mig för mycket. Jag har lätt för att gå upp och fram till nu har jag inte orkat träna särskilt mkt mer än promenader pga trötthet.

Bebben84 skrev 2014-11-13 18:16:29 följande:

Var på kub idag och fick bästa möjliga resultat! Såååå lycklig <3

• Ciconiidae

Skönt att höra att flera har gått upp. Känner mig osäker över vad som är normalt. Jag har inte haft illamående, så istället har jag ätit. Dessutom har jag varit extremt sugen på all sorts skräpmat, som jag i normalfallet oftast inte tycker är särskilt gott. Vägde mig på gymmet idag, 70,8 kg med träningskläder på (1,66 cm lång). Har gått promenader på en timme varje dag, ska försöka börja ta mig till gymmet nu 3 ggr i veckan utöver det.

• Ciconiidae

Jag vet inte heller vad jag ska göra. Lutar åt att inte vaccinera mig. Får se vad bm säger i Dec. Rör mig inte bland stora folkmassor, så risken är nog mindre att smittas då. Men är väldigt kluven.

Bebben84 skrev 2014-11-14 09:05:11 följande:

Har ni tänkt något på att vaccinera er mot influensan? Dom råder gravida att göra det då vi tillhör riskgruppen. Har ni pratat med er bm om det? Jag känner mig så kluven :/

• Ciconiidae

Jag tror inte risken är kvar då, så jag tror nog faktiskt jag hoppas om inte min bm lyckad övertala mig. Men hittils har de på mvc inte tagit upp det med mig.

Titt ut skrev 2014-11-14 14:13:30 följande:

Efter vecka 16 kan man vaccinera sig. Jag är också kluven, risken att influensan övergår och blir farlig är i slutet av graviditeten och det är ju april/maj. Frågan är ju om influensan finns kvar då? Jag har två barn på dagis så risken att få influensan är hyfsad stor antar jag. Sååå svårt! Vill ju inte riskera biverkningar men samtidigt inte att bli allvarligt sjuk heller.

• Ciconiidae

Jag är också orolig för vikten. Hade ju gått upp 2-2,5 kg förra veckan då jag var i slutet på vecka 14. :(

Du är ju väldigt smal från början, men jag ligger redan på övre gränsen på BMI skalan för normalviktig så jag vill hålla mig på samma nivå. Har inte heller illamåendet som ursäkt. Det enda är väl att jag var sjukt trött de första veckorna så min träning är helt i ofas.

Bebben84 skrev 2014-11-18 14:21:00 följande:

Jag har inte vägt mig men har ju så stor mage och fick småäta konstant i veckor pga illamåendet så ligger nu på mer än 3 kilo+ nu i v14...

• Ciconiidae

Oj, vad det växer. Vilken fin mage du har. :)

Bebben84 skrev 2014-11-18 21:58:38 följande:

Min mage växer i raketfart! Den är verkligen enorm nu :O

V14 (13+4)

• Ciconiidae

Här är min mage, tycker den ser ovanligt liten ut för att vara kvällssvullen. Kanske har att göra med att jag somnade några timmar på soffan. :P 14+3

• Ciconiidae

Det är inte alla som får magar tidigt. Många här är dessutom omföderskor och då växer det tidigare. Jag har en tjej på jobbet som har bf två månader tidigare än mig och vi två är lika stora. På henne började det synas först för 2-3 veckor sedan.

LFru skrev 2014-11-19 07:32:10 följande:

Jag har inte gått upp någonting ännu, gick ner lite i början då jag också mådde så sjukt illa att jag knappt stod ut! Men sedan v.13 har jag kunnat äta ordentligt (nu v15) och ingenting händer. Blir lite nojjig när jag ser alla fina magar som ni har, min är inte alls stor. På kvällen kan jag se lite smågravid ut, men då är man ju svullen. På morgonen är magen typ borta.

Så igår var jag den jag lovat mig att inte bli och ringde mvc för att få komma och kolla så det inte handlar om MA. Fick tid imorgon. Håller tummarna att allt är bra!

Svar på tråden Bf Maj 2015