Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Blicka skrev 2015-04-08 19:19:17 följande:

I vår kommun kan inte äldre barn gå på fsk om man har semester, men har rätt till som mest 25 h/v om man är föäledig.

Aah, då förstår jag. Detta är ju mitt första barn så det behöver jag inte tänka på denna gång. :)
  • Ciconiidae
    pco skrev 2015-04-08 20:19:09 följande:

Det hör med semester, jag hade oxå först tänkt ta det men om jag tar ut semester nu detta året så får jag ingen sen när jag kommer tillbaka i och med att man (jag iaf som jobbar inom kommunen) tjänar inga semesterdagar när jag är fl så därför måste jag tyvärr spara de dagarna så jag inte riskerar att inte ha någon semester sen.

Ni som tar ut semester under fl perioden får tjänar ni in semester trots att ni är hemma?

För de 25 dagarna jag har nu hade ju annars vart till denna sommaren, så använder jag de nu så finns inga kvar. Nästa sommar behövs inga sem (får inga nya heller då jag vart fl)då jag fortfarande planerar fl o h tänker gå tillbaka i augusti nästa år dvs jag hinner få i 5mån 2 dagar vilket resulterar annars i endast 10 sem. Året där på.

Jag tjänar in semester de första 180 dagarna (har mer när jag är ensamstående). Trodde detta gällde alla. Måste man inte ta ut minst 20dgr för att inte förlora dagar, normalt sett så får man ju bara spara de dagar som överstiger 20 dgr. Men reglerna är kanske andra när man tar fl?
  • Ciconiidae
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 19:58:55 följande:

Jättespännande! Dock har jag åkt in igen då värkarna blev kraftigare. Visade på högt blodtryck och äggvita i urinen. Kan tyda på havandeskapsförgiftning. Blir nog kvar här över natten iaf så får vi se vad provsvar och sånt säger.

Ojdå, skönt att du år i trygga händer. Skönt ändå att det ser ut att vara på g. Du verkar slippa gå över tiden. Är du redo med allting? Jag skulle inte vara redo för förlossning än, ett kaos hemma. :P 35+1
  • Ciconiidae
    Jordgubb90 skrev 2015-04-11 12:12:59 följande:

Öppen 3 cm nu istället för 2 som igår, så nånting händer, men det går inte snabbt. :P

Spännande minst sagt, mår du bra annars? Kan du sova?
  • Ciconiidae
    Jordgubb90 skrev 2015-04-12 15:43:26 följande:

Värkarna har avtagit och fått bekräftat att det visste var havandeskapsförgiftning, plus hepatos, plus högt blodtryck. Så blir kvar för observation och medicinering några dagar till skulle jag tro. Bebis hjärta slår fint så de vill inte starta igång något. Får se om bebis vill komma ut eller stanna kvar några dagar till. :P

Vad har de sagt mer, du är ju ändå öppen redan. Ska du på kontroll snart? Kan du fortfarande få vänta flera veckor eller tror de att det är på g snart?
  • Ciconiidae
    Jordgubb90 skrev 2015-04-12 21:35:03 följande:

Det är ingen som vet nånting tyvärr :-/ Inge

mer än att jag blir kvar på sjukan iaf några dagar till.

Känner mig lite dum såhär i efterhand då du i princip redan svarat på frågorna i ditt tidigare inlägg. Skyller på att jag låg med feber idag. Det är väldigt skönt att du får ligga kvar, om det skulle vända snabbt. Ta hand om er!
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-04-12 23:19:42 följande:

Dom känns. Går inte alltid över med alvedon heller. Men jag måste stanna och andas igenom dom. Vissa gnyr jag mig igenom :/

Har du pratat med förlossningen?
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-04-12 23:34:49 följande:

Jo några ggr. Är ju omföderska så är inte ovanligt. Fått samma råd varje gång. 2 st alvedon, varmt bad, vila. Nåt brukar oftast hjälpa tillslut. Men är så jäkla jobbigt att ha så varje kväll. Tar på krafterna. Och det är ju lång tid kvar :/

Usch det förstår jag. Du tror inte det skulle hjälpa med TENS?
  • Ciconiidae
    Isabella93 skrev 2015-04-16 12:34:31 följande:

Hej. Är det någon mer än jag som känner att kraften i kroppen är som bortblåst? Jag är nu i vecka 36 och känner att jag har saker att göra men jag orkar bara inte! Käner mig både sömntrött och trött fysiskt i kroppen. Blir samtidigt frustrerad över att jag inte gör någonting..Hmm!

Jag är i vecka 37 nu och jag har känt så ett tag nu. nu har jag dock kommit ikapp med det mesta som ska göras och i den vevan ficl jag också tillbaka lite energi. Så för mig är det en kombination av stress och graviditet. Jag jobbar ju fortf heltid också.
  • Ciconiidae
    Bebben84 skrev 2015-04-24 20:14:11 följande:

Jag har haft sammandragningar varje dag men det har jag alltid. Men sedan 3-4 dagar tillbaka har jag haft mensvärk. Och idag har den varit väldigt starkt och gjort ont i ländryggen. När vi satt och åt middag fick jag extremt starka förvärkar. Grinade nästan. Tog 2 alvedon och ligger med vetekudde. Dom är kvar men i lugnare form. Vill INTE ha bebis i april!

Varför inte i april, ngt som händer i april?
Svar på tråden Bf Maj 2015