• Bebben84

Bf Maj 2015

Ciconiidae skrev 2015-04-24 22:03:09 följande:
    Varför inte i april, ngt som händer i april?
    Nja, är väl mest för att jag är inställd på en maj-bebis :). Och sen har jag så mycket kul inbokat denna helg och nästa vecka som jag gärna vill hinna med :). I helgen åker jag och sambon till Yasuragi på babymoon <3

Och skulle min bebis komma nu skulle hon vara prematur eftersom jag bara är på 36+1 och det vill jag inte heller :/
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-24 23:27:46 följande:
    Bebben84 skrev 2015-04-24 20:14:11 följande:

Jag har haft sammandragningar varje dag men det har jag alltid. Men sedan 3-4 dagar tillbaka har jag haft mensvärk. Och idag har den varit väldigt starkt och gjort ont i ländryggen. När vi satt och åt middag fick jag extremt starka förvärkar. Grinade nästan. Tog 2 alvedon och ligger med vetekudde. Dom är kvar men i lugnare form. Vill INTE ha bebis i april!

Åh..hoppas på att det är något på G då :D längtar ju så mycket nu!!

Usch då, jobbigt att du fick så ont..skönt att det lugnat sig i alla fall. Jag har också ont vid pullan kan man säga, det är väll mer i ljumskarna, men längre ner eller hur man ska förklara. Ont gör det i alla fall, lite varstans nu tycker jag. :)
    Ja nu får man nog räkna med ont lite varstans fram tills dom små kommer
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-25 19:33:26 följande:

phpEtepkg90099.jpg

05.35 föddes min sötnos!

3350 gram och 51cm lång.. Såååå söt! Hihi

Wooooow!! Stort grattis!!!
  • Bebben84
    pco skrev 2015-04-25 22:52:22 följande:

Nä nu måste jag bara få klaga av mig. Har fasiken spytt rakt igenom hela graviditeten vaaaaaaaarje morgon sen mitten av v 7 o i omgången även på kvällar och mååååånga nätter men det ta ett tag sen iaf ca 2v sen och nuuuu är det tillbaka fyfan asså spyr morgon som kväll o ont över allt o ingen energi. Förskyld o även pollen oxå. Bebis fixerad men ilar som fan ändå mellan benen. Åååh orkar inte mer, vill inte mer. Pissdag. Imorgon ska vi gå ut o äta o gå på bio iaf så vi hittar på nåt skojigt innan den kommer.

Hur är det med er andra? Hur mås det? Har ni hittat på nåt nu innan?

Förlåt att jag klagar men kände att jag bara va tvungen. :/

Klaga på! Inte lätt nu på slutet.

Jag mår också skit. Galen foglossning. Haft sedan vecka 8 och även kryckor. Halsbränna från helvetet. Kan inte sova. Ingen vätska än i kroppen dock.

Har bf 21 maj men blir igångsatt 22 maj om bebis inte kommit.

Vi åker faktiskt på babymoon idag. Vi ska bara ett dygn på Yasuragi och bara njuta av varandra och av det underbara lugnet där. Ska få en timmes ansiktsbehandling imorgon också. Det blir vår sista grej vi gör ihop utan storasyster skulle jag tro.
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-04-26 08:42:11 följande:
    Fy, vad du får kämpa på. Skönt att du har en sambo som är så hjälpsam.

Jag hade också en hårdmage där jag nästan grät mig igenom toalettbesöken och det rann bara av färskt blod för att jag sprack så. Har börjat med att dricka ett glas vatten med massa linfrön som har dragit en stund, varje kväll. Det började hjälpa efter några dgr. Även om jag fortf är lite hård i magen så är inte toalettbesöken en ångestladdad upplevelse längre. Jag kände att jag var tvungen att lösa det fram till förlossningen, för det tog så mkt krafter från mig och jag började bli rädd för hemorojder.
    Dricka katrinplommonjuice eller äta torkade katrinplommon är superbra för den tröga magen!
  • Bebben84
    pco skrev 2015-04-26 10:16:01 följande:

Ursch tjejer, nu är vi många som är trötta på att vara Preggo. Måtte nu den sista tiden gå snabbt asså.

Om man har det extremt jobbigt som du 'litetmoln' så kan man få igenom en igång sättning så man slipper risken iaf att ev gå över. Så ni som mår extra skit o har Det extra jobbigt prata med bm så kan ni få hjälp tidigare.

Fyy för detta. Bläää. Har fått sitta upp mestadels hela natten igen pga att annars skulle jag spy upp allt jag ätit under dagen. Så fort jag sätter mig upp känns det bättre, så har svin ont i nacken nu idag oxå :(

Jag får igångsättning dagen efter bf för att slippa gå över och må så dåligt. Tär ju enormt på fogarna och kroppen. Vill ju gärna kunna bära ett till barn :(
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-28 03:41:03 följande:

Hej.

När jag stod i duschen igår så kändes det helt plötsligt som att något rann ner för benen, jag kollade direkt men såg inget speciellt. kan det varit vattnet som gått? Har inte haft mer eller mindre SD eller värkar efter det.

Är det vattnet så kommer det fortsätta att rinna ut. Väldigt vanligt att få vattniga flytningar såhär på slutet också. Men du kommer märka som sagt om det är vattnet.
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-28 10:32:30 följande:

phpiLIlMg37467.jpg

Så värd all smärta smile1.gif

Åh jösses vad jag längtar efter min plutt nu <3
  • Bebben84
    marriew skrev 2015-04-28 10:02:31 följande:

Igår när jag stog i duschen fick jag onda sd och värkar. Trodde det skulle lindra att duscha, inte att det skulle börja göra ont. Hade bara lite mensvärkar innan.

Tog en alvedon och gick och la mig iaf. Har varit vaken halva natten av sd och ont i ryggen. Råkade väcka min sambo flera gånger så jag gick tillslut och la mig i soffan. Där har jag sovit gott med bara lite ryggont.

Inget regelbundet, inget vatten eller slempropp. Men jag hoppas att det händer någonting iaf så jag inte har ont och har störd sömn i onödan.

Så har jag haft i flera veckor :/. Hoppas också att jag är liiiite öppen i alla fall tack vare all smärta så det går fortare när det väl sätter igång på riktigt.
  • Bebben84
    Sabine skrev 2015-04-28 21:37:13 följande:

Har varit hos barnmorskan idag sf-mått 37 cm och bebisens hjärtslag låg på 128. Mitt blodtryck såg bra ut. Hon sa även att min mage var super fin haha så lustig kommentar fåörjag själv tycker den är grotesk:P

Är i vecka 40 (39+3) idag....längtar till vår lilla groda tittar ut.

Åh redan vecka 40!! Lyllos dig :). Är i vecka 37 (36+4) och har tappat både kurvan med magen och vikt så imorgon ska vi på TUL. Ska bli underbart att se vår lilla tös!
Svar på tråden Bf Maj 2015