Inlägg från: snuttan87 |Visa alla inlägg
  • snuttan87

Bf Maj 2015

mybaby7 skrev 2014-09-26 14:33:29 följande:

Hej och grattis till alls pluss!:). Visst känns de underbart! Jag är bara i vecka7,och det känns som en evighet till ul, jag ser att några av er ska göra ul snart! Vilka veckor får bi göra de? Och är det rutin ul? Vet att det är olika från kommun till kommun,men hur ska jag gå runt i minst 10 v till utan att veta on bäbis mår bra? Ens lever?:( hur känner ni?:) kramar från orolig gravid

Hej! Tack och Grattis till dig med! jag håller med, känns som en evighet till ul! Jag ska på hälsokollen på måndag och hoppas då på att få ett datum för ul detta är min första graviditet och jag är lika rolig som du. Rädslan för missfall finns där o gör sig påmind men man ska väl inte oroa sig för mkt, utan istället njuta av känslan av att vara gravid
  • snuttan87
    hellolove skrev 2014-09-26 17:22:14 följande:

Jag ser att folk börjar undra över mat & dylikt. Jag har två frågor!

Jag är te-beroende, dricker mer än gärna tre-fyra koppar om dagen. Nästan enbart grönt & ekologiskt. Jag har läst på livsmedelsverket att man bör dricka max sex koppar SVART te om dagen för koffeinet i te, men är det någon här som har någon aning om det gröna teet? Någonstans läste jag om att det gröna teet också innehåller koffein, samt gifter (?). Vad tror ni, dricker ni te som vanligt under graviditeten?

Ikväll ska jag iväg på afterwork med mina närmsta tjejkompisar, de vet inte att jag är gravid, och jag kommer självklart inte dricka alkohol. Jag köpte hem mousserande äppeldryck som jag ser innehåller 0,5% alkohol (även om det står alkoholfri) men det kan väl inte vara någon fara. Eller? Jag kanske borde hålla mig till pommac, hur tror ni att det är?

Hej.Jag har ingen erfarenhet av te men du kan ju försöka dra ner på det lite. Kanske till 2 koppar/dag? Du kan ju alltid googla det eller ringa din bm , dom borde veta

Och angående drickat ikväll skulle jag hållt mig till pommac, fast jag har tjejkompisar som druckit vitt vin när de varit gravid. Men jag tar hellre det säkra före de osäkra
  • snuttan87
    hellolove skrev 2014-09-26 17:38:54 följande:

Jag ska också på hälsokollen på måndag! Håller tummarna för att vi får ul-tider, hela gänget ;)

Vad kul! Vilken tid? ja vi håller tummarna!
  • snuttan87

Vad heter den?

SJLN skrev 2014-09-26 18:51:08 följande:

Jag hittar gruppen så den finns kvar. Konstigt att du inte hittar på den

• snuttan87
    Kissemiss skrev 2014-09-26 20:26:42 följande:

Såhär svullen är min mage i v8 (7+4) :S

Såhär ser min mage ut v8 (6+4)

• snuttan87

Tack det börjar bli svårt att dölja oj,hur vet du att det är tvillingar? så skoj!

Mamly1983 skrev 2014-09-26 21:39:11 följande:

Oj .. Vilka fina magar :)

Börjar synas på mig med. Är i 5+5 men väntar tvillingar.

• snuttan87

Hej

Någon utav er som känner att det känns som ännu mer värk/växtvärk efter ni haft sex?jag har råkat ut för det de senaste gångerna.. vad beror det på? :/

• snuttan87
    hellolove skrev 2014-09-28 09:30:09 följande:
    Det har jag också känt av! Sen änner jag av växtvärken mycket mer på kvällen när jag ska sova, då spänner det så mycket att man nästan vill spy... Men det är ingen fara iallafall, sa hon jag pratade med på 1177. :)
    tack! :) blev lite orolig av den "onda" känslan... men det känns bättre nu när det är fler som känner så :)
Svar på tråden Bf Maj 2015