Inlägg från: snuttan87 |Visa alla inlägg
  • snuttan87

Bf Maj 2015

Nu hoppar jag gärna in här i gruppen . Plussade igår och Bf ca 17/5! ????

• snuttan87

Hejhej! Har inte skrivit på nån dag, men jag är i v 5+0! 27 år från ystad och detta är första barnet och jag är jätteglad och väldans nervös, men det är väl normalt?

Jag har haft illamående typ i 3 veckor men har som tur är klarat mig från att kräkas annars bara väldigt uppsvälld och ömmande bröst.

Det är en väldigt härlig känsla att vara gravid, trodde aldrig att det skulle kännas såhär!

• snuttan87
    Den och den skrev 2014-09-16 06:25:44 följande:

Har du inte det lilla kugghjulet till höger? Där citerar jag från mobilen :)

Jag har BF 10/5 men tror jag blir framflyttad lite... Men någonstans i mitten på maj :)

Du skrev kanske det men minnet är kort... Har du barn sen innan?

Ahhh!Tack, det viste jag inte nej jag har inga barn, och detta är min första graviditet!
  • snuttan87
    Längtan efter ett syskon skrev 2014-09-16 08:50:34 följande:

God morgon tjejer :)

hur mår ni idag? Går runt i ett lyckorus idag <3

Önskar att jag hade fler symptom då jag känner mig gansja ogravid igentligen. Haha längtar tills man känner mer är fruktansvärt uppblåst o speciellt på kvällarna.

Brösten ömmar stundvis bara.

Tröttheten e sjukt jobbigt. Blir så trött på eftermiddagen när jag har ätit o kvällarna.

Fler?

Godmorgon!

Jag är också sjukt trött på eftermiddagarna och jag somnar i soffan varje kväll, känner mig sjuk social

Annars har jag märkt av att jag blir väldigt lätt anfådd.

Jag kom att tänka på en annan sak, vad jobbar/pluggar ni med/till?
  • snuttan87
    MorCaa skrev 2014-09-16 09:16:46 följande:

God morgon!

Eftersom jag i princip ligger hela dagarna så kan jag inte gärna klaga på tröttheten.. ;) fast den infinner sig där om kvällarna ändå.. (Konstigt nog) jag jobbar som chaufför men iom mitt illamående är jag sjukskriven för tillfället.. :/ dock vill jag inget hellre än att gå och jobba igen.. :)

ah vad kul! chaufför inom vad?

Jag är ventilationsmontör, jobbar alltså på byggen så det ska bli spännande att se hur det kommer funka att jobba sen :-P
  • snuttan87
    MorCaa skrev 2014-09-16 10:58:29 följande:

Haha! Kan se dig krypa omkring i ventilationsrör med stoooora magen.. ;) jag kör färdtjänst, skolskjuts, sjukresor mm.. Alltså typ som taxi fast inga "privata resor" :) jag har nog tänkt att jobba så långt det går.. En annan på mitt jobb blev befriad från rullstolarna när hon blev större.. (Svårt att "krypa" omkring på golvet för att fästa rullen..) så det blir nog jag med om det behövs.. :) hur länge tänkte/kan ni andra jobba??

Haha, ja precis. Så vi får se hur länge jag kan jobba. :-P magen e redan så svullen så behöver snart nya jobbebyxor :-P och då behöver jag nog berätta för chefen.. hur länge tänker ni vänta med att berätta?
  • snuttan87
    Den och den skrev 2014-09-16 10:44:12 följande:

Okej! Så spännande :)

Jag har två barn sen innan, yngsta på 4,5 är född i Ystad. Väldigt väldigt bra förlossning och KK där!

Det låter betryggande att höra!
  • snuttan87
    Längtan efter ett syskon skrev 2014-09-16 13:43:22 följande:

Rockchaos

jo jag har samma problem. Trög mage,gasig o uppsvälld.

Fått ökad hunger o sugen på nått men vet inte vad.

jag jobbar som persoblig assistent

Dom symtomen har jag med, känner mig som en flodhäst redan, haha!
  • snuttan87

Jag kommer nog mestadels gå själv, men tror att sambon vill följa med på ultraljudet

Svar på tråden Bf Maj 2015