Bf Maj 2015
Med vår son gjorde vi i v.7 och v.10 och den skillnaden var ENORM!
Ja, det ska bli väldigt häftigt att få följa det här pyret med flera vul i början av grav :) Det ska bli trevligt att få sällskap av min sambo nästa gång också :)
Jag är i ca 5+4. Hon kämpade ordentligt med att få se gulekroppen eftersom det var lite avgörande. Hon var inte helt hundra säker, men 97%, men det är ju så svårt eftersom det är så smått och svårt att komma nära. Allt annat såg rätt ut dock, den låg i kanten av livmodern, den hade rund och hade nåt som hon kallade "Halo" runt sig... typ vitt "burr". Och hon tyyyyckte där var nåt inne i den.
MEN, jag tycker inte du ska ta det som att det är kört. Min läkare (helt underbar för övrigt) sa innan vulet att det är inte säkert att man kan se nåt alls och det är inget konstigt. Men hade det inte gått att se något inne i hinnsäcken så hade hon tagit HCG som vi kunde följa. Fick du ta det?
Nu behövdes det egentligen inte ansåg hon men bestämde att jag skulle ta det ändå eftersom jag ändå skulle till labb och ta andra prover
Ännu en fråga till er som varit gravida tidigare, och då framförallt till de som haft en "normal" graviditet. Jag ska på inskrivning hos barnmorskan v 11+6, lyssnar de i regel efter hjärtljuden då?
Jag är inte särskilt orolig för missfall i dagsläget, men det vore otroligt jobbigt om barnet inte lever men man fortfarande inte kollar det. Något ultraljud har jag fått veta att det inte blir före rutinultraljudet så länge det inte händer något, men jag tänkte inte på att fråga om hjärtljudet
Nej, det är för tidigt för att lyssna då. Kan hända man hör nåt men tror att BM är väldigt försiktiga med att lyssna så tidigt eftersom det är större sannolikhet att inte höra nåt, så det oroar mer än det lugnar..
.