• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • kathen

Hade ett VUL inbokat idag men bokade om den till den 29:e september istället av två anledningar : känns för tidigt med Vul v 6+3 och för att jag vill undvika Vul och helst ha ett vanligt UL vilket jag kommer att kunna få om jag väntar till den 29:e.

Är medveten om att detta innebär att jag kommer få gå omkring med en eventuell MA onödigt länge men jag vill undvika Vul till varje pris känner jag, pga missfallsrisken.

Börjar förresten känna illamåendet komma smygandes nu så förhoppningsvis så drar det igång ordentligt snart så man slipper oroa sig lika mycket :)

• Anonym
    kathen skrev 2014-09-10 08:25:06 följande:

Hade ett VUL inbokat idag men bokade om den till den 29:e september istället av två anledningar : känns för tidigt med Vul v 6+3 och för att jag vill undvika Vul och helst ha ett vanligt UL vilket jag kommer att kunna få om jag väntar till den 29:e.

Är medveten om att detta innebär att jag kommer få gå omkring med en eventuell MA onödigt länge men jag vill undvika Vul till varje pris känner jag, pga missfallsrisken.

Börjar förresten känna illamåendet komma smygandes nu så förhoppningsvis så drar det igång ordentligt snart så man slipper oroa sig lika mycket :)

Är det ökad missfallsrisk om man gör VUL??
    Jag kommer vara i v.6+1 när jag gör mitt VUL nästa måndag, men det var enligt dem inga problem.
  • flugsvampis

Idag hade jag min första sura uppstötning. Min livs första till o med. Skulle böja mig ner o ta nått på golvet. Får nog redan nu börja tänka mer ergonomiskt ;)

Sen i bilen blev jag riktigt spyfärdig. Detta var vid 9 typ och jag trodde att morgonillamåendet var när man var nyvaken? Jag har ju varit i gång sedan före 6.

Men det är bara att le och vara glad; jag är ju gravid!

Är i vecka 6 (5+1)

• Bebben84

Hej!

Får jag vara med här? Verkar som att jag plussade imorgon (heeelt sjukt!).
    BF 21 maj (shit vad konstigt, men underbart, det känns att skriva det här)

:)

• Bebben84

Plussade imorse skulle det ju stå! :)

För visst är det ett plus? Är på ÄL+-2

• Lollipoppan
    Bebben84 skrev 2014-09-10 09:40:49 följande:

Plussade imorse skulle det ju stå! :)

För visst är det ett plus? Är på ÄL+-2 phpust3hO76054.jpg

Stoort grattis!!! Och välkommen hit. . Har faktiskt smygit i kulisserna på BIM september bara för att se hur alla kämpar och så kul när det går bra!!

Grattis igen! Vilken vecka blir det nu då? 4 eller?

Själv har jag kommit till v 7 och har nu rejält illamående och magen ser ut som en liten ballong Synd att det bara är svullna tarmar.
  • Anonym
    Lollipoppan skrev 2014-09-10 10:51:20 följande:
    Stoort grattis!!! Och välkommen hit. . Har faktiskt smygit i kulisserna på BIM september bara för att se hur alla kämpar och så kul när det går bra!!

Själv har jag kommit till v 7 och har nu rejält illamående och magen ser ut som en liten ballong Synd att det bara är svullna tarmar.
    Tack :). Känns helt overkligt!

Precis, är i vecka 4 nu enligt appen. Trodde absolut inte att jag var gravid. Har mått så förbaskat bra senaste veckan. Pigg, glad, inget PMS och inte ont någonstans. Men antar att det är just därför jag mått så bra, för att jag inte haft någon PMS :). Haft en känsla som träningsvärk i tjejmagen ut i ljumskarna men trodde absolut inte att det var något. Men det verkar som att det var en liten ärta ändå :). Sambon är borta och kommer hem imorgon bara så jag får prata av mig med alla här istället. Vill inte outa till min bästa vän innan min sambo vet. Han ska vara den första <3

Oj vecka 7 redan! Häftigt! Har ni berättat för vänner och familj? Har ni kontaktat mvc?

• Bebben84
    Lollipoppan skrev 2014-09-10 10:51:20 följande:

Vad fasiken, jag vill inte vara anonym :)

Tack :). Känns helt overkligt!

Precis, är i vecka 4 nu enligt appen. Trodde absolut inte att jag var gravid. Har mått så förbaskat bra senaste veckan. Pigg, glad, inget PMS och inte ont någonstans. Men antar att det är just därför jag mått så bra, för att jag inte haft någon PMS :). Haft en känsla som träningsvärk i tjejmagen ut i ljumskarna men trodde absolut inte att det var något. Men det verkar som att det var en liten ärta ändå :). Sambon är borta och kommer hem imorgon bara så jag får prata av mig med alla här istället. Vill inte outa till min bästa vän innan min sambo vet. Han ska vara den första <3

Oj vecka 7 redan! Häftigt! Har ni berättat för vänner och familj? Har ni kontaktat mvc?
Svar på tråden Bf Maj 2015