Inlägg från: Lollipoppan |Visa alla inlägg
  • Lollipoppan

Bf Maj 2015

UmeåMamman skrev 2014-09-07 10:50:47 följande:

Vad roligt att det ramlar in nya - välkomna och grattis till alla plus! Plus

Mina två tidigare graviditeter så har jag mått illa så fort jag varit minsta lilla hungrig och jag var fasen hungrig hela tiden från start till slut, haha, så det slutade med +30 kg första gången och +25 kg andra gången. Vansinnigt! Men jag har enormt lätt för att lägga på mig i vanliga fall också ska väl tilläggas... 

Den här gången verkar dock illamåendet vara mer konstant och det spelar ingen roll om jag är hungrig eller mätt. Har till och med svårt att få i mig något ätbart. Helt annorlunda jämfört med de två tidigare gångerna! Jobbigt med illamående, men förhoppningsvis slutar det i alla fall inte med fullt lika många pluskilon som tidigare! Huvva. 

Trött som en tok på kvällarna, men ändå vet jag ju av erfarenhet att det bara är början på vad som komma skall ;) haha. Alla ni som är förstföderskor - njut av att kunna gå och lägga er på soffan en stund efter jobbet! När man har en vild 4-åring hemma är det inte fullt lika lätt (7-åringen sköter sig som tur är finfint själv!). Längtar verkligen inte efter den där totalt medvetslösa tröttheten... Tur den går över sen! 

Nån som vet om man kan köpa digitala grav.tester på Ica/Coop? Har bara testat med stickor från billigatester hittills, men tänkte köpa ett riktigt och testa med också. Blir som mer på riktigt med ett sånt test på nåt sätt :)

Hej, har också två barn sedan tidigare 4 & 7 åt .

Dödströttheten känner jag igen. Stackars barn som bara tycker mamma ligger på soffan.

Tack och lov för helgerna, då min man passar upp.

Är 32 år 3:e barnet, BF 4 maj om jag får hoppa in.
  • Lollipoppan
    UmeåMamman skrev 2014-09-07 21:34:00 följande:
    Det var jag som svarade här ovanför, haha. Så himla skumt det här med att man måste klicka i sitt namn varje gång... Blir ju fel hela tiden när man missar det! 
    Ja jag tänkte att det var du . Vad kul, hur känner du nu med tredje. Känner att det ju gått ett tag så blir nästan lite nostalgisk att tänka bebismys igen. Ska bli så mysigt nu när storasystrarna kan vara med mer. Har inte sagt något än, men de vill verkligen ha en bebis i familjen.

Är så orolig denna gång bara. Går och känner efter hela tiden. Tycker inte jag känt så mycket i magen nu på ett tag så är rädd att det liksom stannat av.
  • Lollipoppan

Jag som klagade på att jag inte känt så mycket de senaste dagarna. Pang bom gick in i v 7 idag och mått sjukt illa från morgon till kl 16 på e.m, molvärk och jordens gasballongmage. Får ju gömma magen på jobbet för den ser inte klok ut. Tur jag har bylsiga kläder på jobbet.

• Lollipoppan
    Bebben84 skrev 2014-09-10 09:40:49 följande:

Plussade imorse skulle det ju stå! :)

För visst är det ett plus? Är på ÄL+-2 phpust3hO76054.jpg

Stoort grattis!!! Och välkommen hit. . Har faktiskt smygit i kulisserna på BIM september bara för att se hur alla kämpar och så kul när det går bra!!

Grattis igen! Vilken vecka blir det nu då? 4 eller?

Själv har jag kommit till v 7 och har nu rejält illamående och magen ser ut som en liten ballong Synd att det bara är svullna tarmar.
  • Lollipoppan
    Bebben84 skrev 2014-09-10 11:02:06 följande:
    Vad fasiken, jag vill inte vara anonym :)

Tack :). Känns helt overkligt!

Precis, är i vecka 4 nu enligt appen. Trodde absolut inte att jag var gravid. Har mått så förbaskat bra senaste veckan. Pigg, glad, inget PMS och inte ont någonstans. Men antar att det är just därför jag mått så bra, för att jag inte haft någon PMS :). Haft en känsla som träningsvärk i tjejmagen ut i ljumskarna men trodde absolut inte att det var något. Men det verkar som att det var en liten ärta ändå :). Sambon är borta och kommer hem imorgon bara så jag får prata av mig med alla här istället. Vill inte outa till min bästa vän innan min sambo vet. Han ska vara den första <3

Oj vecka 7 redan! Häftigt! Har ni berättat för vänner och familj? Har ni kontaktat mvc?
    Ja berättade för våra familjer ganska snabbt. Vill ju ändå att de ska veta om allt inte går bra. Mina nära vänner vet också. Sen har vissa på jobbet fått veta pga att jag mått ganska illa.

Ska till MVC på måndag, spännande

Var tvungen att ringa tidigt för att ta prover då jag har sköldkörtelproblem.

Har du ringt MVC än?
  • Lollipoppan
    Anonym skrev 2014-09-11 09:02:41 följande:
    Är bara på bim + 4 idag iofs. Nu har jag inte ont alls, inatt var det ont, men inte jätteont.
    Haft väldigt mycket värk i magen, vissa dagar mer andra dagar inget. Det är livmodern som växer. Så det tror jag bara är ett bra tecken.
  • Lollipoppan
    Babyfeber skrev 2014-09-11 20:02:30 följande:

Eftersom jag haft huggande smärtor i äggstock/äggledare på ena sidan ringde jag 1177 på em och de tyckte jag skulle åka in. Efter diverse prover fick jag komma in och göra VUL. Hon kunde inte se något avvikande. Slemhinnorna i livmodern var tjocka och fina, inga blödningar, ingen cysta. För tidigt att se någon graviditet än men det såg ut som att graviditeten var på rätt ställe. Ska tillbaka på vul om ca 10 dagar
    Kanske vågar andas en stund nu iaf :)

Skönt att allt såg bra ut
  • Lollipoppan
    Bebben84 skrev 2014-09-12 21:34:56 följande:

Usch min mage är så stor nu på kvällen att jag ser ut att vara i femte månaden. Spänner och gör ont också :(. Hoppas det bara blir så i början och att det lägger sig igen snart. Längtar efter att få mage men detta är ju inte bebis utan bara svullnad

Känner igen det dör. Kom hem från jobbet nu och magen ser ut att vara i typ 6:e månaden. Kunde inte ena knäppa mina stora jeans. Blir roligare när det är pga bebis
  • Lollipoppan
    wassan skrev 2014-09-13 17:05:11 följande:

Det gick snabbt missfall på G snälla gud hjälp mig ;( hur skall jag klara av detta?
    mina tårar sprutar åt alla möjliga håll ;( 

skall inte förstöra för gruppen men jag önskar er andra all lycka verkligen från botten av mitt hjärta<3 jag kommer följa er 

kram 

Nej! Fy vad otroligt jobbigt. Skänker en kram till dig och hoppas du snart får uppleva lyckan att bli gravid igen <3
  • Lollipoppan
    Anonym skrev 2014-09-13 14:47:27 följande:
    vad roligt, 1 okt åh inte så jätte mycket kvar ju 
    känns som att jag är den enda som inte har något vul bokad 

jag vill också se ett litet pyre innan vi berättar.
    vi tänker vänta så länge som möjligt. Inte till familjen men allmänheten
    mina nära vänner kommer få reda på de lite senare men vissa är så negativa till att vi ändå försöker trots alla MF och att vi liksom inte ger upp och bara låter det vara tills kroppen själv vill 
    så länge vi själva är nöjda det är huvudsaken.
    Har inte heller VUL inbokat, får nog inte det heller. Gjorde det förra graviditeten men då blödde jag, och det hoppas jag verkligen jag inte kommer göra nu.
  • Lollipoppan
    flugsvampis skrev 2014-09-14 11:24:17 följande:

Nu känns det som vanlig mens. Stör mig på att sjukvården låter en vänta från lördag ända till måndag innan man får åka o se vad det är. Känner mig inte alls gravid längre så hela min kvinnliga intuition säger mig att vi får försöka om ett par månader igen.

Fy vad tråkigt <3
  • Lollipoppan

Blev så nojjig nyss att jag gick och tog ett grav test till. Hade inte hållit mig särskilt länge Max 2 timmar och druckit en del men teststrecket kom fram direkt, innan kontrollstrecket och var superstarkt. Kändes så bra att jag rotade fram ett par gamla mammajeans från vinden och la i tvätten

• Lollipoppan
    Bebben84 skrev 2014-09-14 12:55:14 följande:
    Härligt :). Vad tog du för test?
    Graviditetskollens test, har så många över .

Tycker det är tråkigt att du lämnar tråden. Men hoppas du kommer tillbaka.

Angående att diskutera olika saker, utan att lägga någon vikt eller åsikt åt något håll så blir det ju så i en tråd med gravida där alla är i samma skede att det som är i tankarna diskuteras just då. Och då blir det ju mycket av det ena eller andra ibland. Och just nu så är vi alla i tidig graviditet och då är det mycket oro som ventileras, likaså mycket tidiga grav symtom illamående mm. I slutet kommer det i stället vara ivriga diskussioner kring förlossning skulle jag tro
  • Lollipoppan

Nu har jag precis varit på inskrivning

Allt gick bra förutom lite förhöjt TSH värde, så vi får se vad som händer där.

RUL inbokat 1 dec. Känns som en evighet dit ....

• Lollipoppan

Var ju på inskrivning igår , har gått in i v 8. Och mår så sjukt illa nästan hela tiden, funderar på att prova ses-band. Någon som provat?

• Lollipoppan
    snuttan87 skrev 2014-09-16 09:11:30 följande:
    Godmorgon! smile1.gif

Jag är också sjukt trött på eftermiddagarna och jag somnar i soffan varje kväll, känner mig sjuk social smile5.gif

Annars har jag märkt av att jag blir väldigt lätt anfådd.

Jag kom att tänka på en annan sak, vad jobbar/pluggar ni med/till? smile1.gif
    Jobbar som barnsjuksköterska på neonatalavdelning. Så ofta blir man ju extra nojig under graviditeten för man bara ser det som inte är helt normalt.
  • Lollipoppan
    MorCaa skrev 2014-09-16 11:47:05 följande:
    Men det måste ju vara helt fantastiskt oxå.. Att se vilka mirakel våra små klarar av.. :)
    Absolut! Kunde inte ha ett bättre jobb. Det är fantastiskt när de kämpar genom ibland flera månader och sen får gå hem och bli en familj.
  • Lollipoppan
    Battlingbard skrev 2014-09-17 16:10:59 följande:

Hejsan!

Hoppar gärna in och följer den här tråden!

Den första september fick min sambo tillbaka en femdagars blastocyst, det tog sig på första försöket och vi kunde knappt tro att det var sant!

Hon är nu i v 5+1 och BF är 18 maj.

Nu håller vi alla tummar och tår för att lilla "Blasse" vill stanna där inne

Min sambo är 29 och jag 27 och vi bor i Sörmland

Grattis vad kul. Var gjorde ni försöket?

Hur mår hon?

Nu är jag så svullen om magen att det syns genom arbetskläderna, redan i v 8. Blir ju lite jobbigt när man inte vill berätta redan egentligen.
Svar på tråden Bf Maj 2015