Bf Maj 2015
Vad roligt att det ramlar in nya - välkomna och grattis till alla plus!
Mina två tidigare graviditeter så har jag mått illa så fort jag varit minsta lilla hungrig och jag var fasen hungrig hela tiden från start till slut, haha, så det slutade med +30 kg första gången och +25 kg andra gången. Vansinnigt! Men jag har enormt lätt för att lägga på mig i vanliga fall också ska väl tilläggas...
Den här gången verkar dock illamåendet vara mer konstant och det spelar ingen roll om jag är hungrig eller mätt. Har till och med svårt att få i mig något ätbart. Helt annorlunda jämfört med de två tidigare gångerna! Jobbigt med illamående, men förhoppningsvis slutar det i alla fall inte med fullt lika många pluskilon som tidigare! Huvva.
Trött som en tok på kvällarna, men ändå vet jag ju av erfarenhet att det bara är början på vad som komma skall ;) haha. Alla ni som är förstföderskor - njut av att kunna gå och lägga er på soffan en stund efter jobbet! När man har en vild 4-åring hemma är det inte fullt lika lätt (7-åringen sköter sig som tur är finfint själv!). Längtar verkligen inte efter den där totalt medvetslösa tröttheten... Tur den går över sen!
Nån som vet om man kan köpa digitala grav.tester på Ica/Coop? Har bara testat med stickor från billigatester hittills, men tänkte köpa ett riktigt och testa med också. Blir som mer på riktigt med ett sånt test på nåt sätt :)
Dödströttheten känner jag igen. Stackars barn som bara tycker mamma ligger på soffan.
Tack och lov för helgerna, då min man passar upp.
Är 32 år 3:e barnet, BF 4 maj om jag får hoppa in.