• SJLN

Bf Maj 2015

Bullen11 skrev 2014-09-11 11:34:58 följande:

Angående vagn;

Vi hade först en Kronan (vanliga hjul) och var supernöjda med den! Det var rätt mycket snö den vintern + mycket slask sedan, och när vi var ute och gick kunde vi ta oss fram överallt men vi fick ofta vända och ta en annan väg pga att de andras vagnar inte klarade av att ta sig framåt... Det kändes som ett bra val eftersom vi har hund och behövde komma ut oavsett väder och/eller plogade vägar!

Sedan köpte vi en City Mini GT sittvagn, som hade ett hjul fram som också var svängbart och den var ju grymt smidig!! Då va ju sonen äldre och tyngre, så att slippa häva vagnen i varje sväng var mycket behagligar för mina handleder.... 

Så nästa vagn tror jag bli svängbara hjul fram faktiskt, gillar Kronan - de är verkligen rejäla och bra. Men vilket märke det blir får vi se :) Ska man ha svängbara tänker jag att det är bättre med större hjul, små svängbara borde ju bli fulla med snö ganska direkt?

Ja, det är det jag har hört ska vara så dåligt med svängbara hjul. Men som du säger så bör det problemet försvinna med stora svängbara hjul då det antagligen beror mer på storleken än på svängbarheten ;)
  • SJLN
    Anonym skrev 2014-09-11 12:24:36 följande:

Hej!

Jag har kikat in här lite då och då? Jag plussade också förra veckan. Jag har inte riktigt vågat skriva nåt än, men nu kände jag att jag ville när ni började prata vagnar :)

Jag var gravid och förlorade min bebis i vecka 19 i april. Nu har jag ju då plussat igen. Men då i mars hade vi kollat ut en barnvagn och då fallit för Kronan City. Vi var i Danmark och kollade in Trille Viper 4 s också, den var en kandidat länge. Den enda med riktigt stora svängbara hjul. MEN så hittade vi Kronan City och föll direkt! Den avgörande skillnaden var att Trillen var mycket större ihopvikt än Kronan. Och Kronan kändes bättre i kvalitén. 

Så om allt går vägen så beställer vi en Kronan City sen när det blir dags :)

Åh tack för tipset! Jag har en liten toyota aygo, vi har en Volvo kombi också men jag kör aygon mest och i den bakluckan är det inte mycket som får plats, men då finns ett lite mindre alternativ också
  • SJLN

Ännu en fråga till er som varit gravida tidigare, och då framförallt till de som haft en "normal" graviditet. Jag ska på inskrivning hos barnmorskan v 11+6, lyssnar de i regel efter hjärtljuden då?

Jag är inte särskilt orolig för missfall i dagsläget, men det vore otroligt jobbigt om barnet inte lever men man fortfarande inte kollar det. Något ultraljud har jag fått veta att det inte blir före rutinultraljudet så länge det inte händer något, men jag tänkte inte på att fråga om hjärtljudet

• SJLN
    Bullen11 skrev 2014-09-11 14:51:51 följande:

Jo det blir kanske en Kronan igen, vi var ju faktiskt väldigt nöjda med den förra gången! 

Men vad är det för skillnad egentligen mellan Kronan City och Duo S?

Storleken verkar skilja dem åt lite, city väger lite mindre. Mer än den skillnaden hittar jag inte på beskrivningen på kronans hemsida
  • SJLN
    Anonym skrev 2014-09-11 22:39:38 följande:

Åh om du jobbar med det kanske du har det ultimata tipset då, har emmaljunga någon lätt smidig vagn med stora svängbara hjul fram som blir liten när den fälls ihop OCH där det går att fästa babyskydd? Eller har jag för många krav? :)

Och det var jag som skev ^^
  • SJLN
    snuttan87 skrev 2014-09-16 09:11:30 följande:

Godmorgon!

Jag är också sjukt trött på eftermiddagarna och jag somnar i soffan varje kväll, känner mig sjuk social

Annars har jag märkt av att jag blir väldigt lätt anfådd.

Jag kom att tänka på en annan sak, vad jobbar/pluggar ni med/till?

Jag jobbar på ett korttidsboende för barn och ungdomar med förståndshandikapp och fysiska handikapp. Mycket autism och epilepsi. I mitt yrke är det "standard" att gå hemma sista månaden innan födsel. Hur ser det ut på era jobb?
  • SJLN
    Lilla räven skrev 2014-09-16 14:28:00 följande:

Kommer ni gå själva på inskrivningssamtalet eller ta med er partner/vän? 

Jag kommer vara i v 9 på inskrivningen och vi ska göra ett ul så jag bara antog att vi båda skulle med men tanken slog mig att dom flesta kanske brukar gå själva? 

Jag frågade min barnmorska om det när jag var på hälsosamtal och hon sa att partnern är välkommen på alla besök :) jag tog dock inte med honom då på hälsosamtalet eftersom det var mest information om alkohol och sånt.
  • SJLN
    Eldopal skrev 2014-09-16 17:43:40 följande:

Mår nog egentligen oförskämt bra, bara någon liten antydan till illamående någon enstaka gång, lagom ömma bröst, lite mensvärksliknande ibland, rätt gasig och knasig i magen iofs och ganska mycket flytningar. Och trött som en gnu då förstås hehe. 

Jag jobbar som förskollärare så det är rätt tufft ibland när tröttheten kommer. Skulle tro att jag kommer jobba mars ut och kanske någon vecka i april men inte längre då jobbet är ganska tungt. 

Har tid hos barnmorskan 10/10 och sambon följer med om han har möjlighet (hoppas det).

Förresten vem här var det som skrev att det var kul med någon från Borlänge i början av tråden? Det stod Anonym har jag för mig... 

Ha det gott alla! 

Det var jag det! :)
  • SJLN
    Eldopal skrev 2014-09-16 18:15:07 följande:

Hmm vet inte... Har lite dålig koll känner jag nu hehe men det får man ju kolla upp! Ska du söka det?Ok! Kul!  Bor du också i Borlänge eller?

Ja det gör jag :)
  • SJLN

Sexlusten som bortblåst här med. En gång sedan pluset för snart två veckor sen. Jag hoppas innerligt att den kommer tillbaka :)

Svar på tråden Bf Maj 2015