Bf Maj 2015
Har ni börjat tänka på namn redan? Jag tycker det är så svårt.. Jag vill ha nåt lite mer ovanligt, samtidigt så ska det "passa" med syskonens namn.. :/
Har ni börjat tänka på namn redan? Jag tycker det är så svårt.. Jag vill ha nåt lite mer ovanligt, samtidigt så ska det "passa" med syskonens namn.. :/
Tackar för mig.....det blev mf denna gången! ;(
Ni kan radera mitt namn ur gruppen.. Fått mitt fjärde missfall på raken .. Lycka till alla andra!
Jag fick ett negativt test idag:(.
Fick ju mitt plus igår och tänkte att oh jag ska ta ett idag med och titta på höjningen men där var inget alls! Inte ens antydan? MF?
Jag är idag i vecka 8 (7+1)
Trots detta har jag svårt att tro att jag faktiskt är gravid. Jag har visserligen lite ömma bröst och lite "mensvärk" till och från men några andra symptom har jag inte längre.
Jag som längtat efter det här sedan jag var typ 14, att det äntligen är dags är liksom svårt att förstå. Det måste helt enkelt vara inbillning!
Jag tror inte att jag kommer tro på riktigt att det faktiskt är sant förrän UL ^^
Var på VUL imorse och de tyckte att det såg ut som en normal graviditet. Dock blev jag rekommenderad abort ändå eftersom jag åt p-piller så länge (2 veckor efter ÄL) och även tagit ett dagen efter-piller. Det är konstigt att jag lyckats bli gravid ändå eftersom p-piller ska gå att missa en dag men tydligen så går det...
Jag var iaf som jag trodde i V.8 (7+0) idag och vi fick helgen på oss att bestämma oss om vi vill fortsätta eller ej. Det känns väldigt dubbelt just nu, jag var helt säker på abort i början just pga att jag druckit alkohol, tagit p-piller mm innan jag plussade där i två veckor. Men det senaste har det känts bättre men efter dagens samtal med läkaren känns det inte lika bra. De säger ju att det kan bli bra och att det kan bli jättedåligt, att barnet fått massa men av det pga att det var så tidigt i graviditeten. Vi fick inga bilder med från VULet för att de rekommenderade abort så det känns ganska tråkigt, speciellt eftersom jag inte fick se skärmen och mannen inte var med. Det hade varit trevligt att ha en bild oavsett hur det slutar...
Mest av allt hade jag velat ha bättre bemötande. Det är ju inte mitt fel att jag fortsatte äta p-piller, trots att läkaren ville ha det till det. Dessutom hade det känts bättre att få mer tid att bestämma sig.
Var på VUL imorse och de tyckte att det såg ut som en normal graviditet. Dock blev jag rekommenderad abort ändå eftersom jag åt p-piller så länge (2 veckor efter ÄL) och även tagit ett dagen efter-piller. Det är konstigt att jag lyckats bli gravid ändå eftersom p-piller ska gå att missa en dag men tydligen så går det...
Jag var iaf som jag trodde i V.8 (7+0) idag och vi fick helgen på oss att bestämma oss om vi vill fortsätta eller ej. Det känns väldigt dubbelt just nu, jag var helt säker på abort i början just pga att jag druckit alkohol, tagit p-piller mm innan jag plussade där i två veckor. Men det senaste har det känts bättre men efter dagens samtal med läkaren känns det inte lika bra. De säger ju att det kan bli bra och att det kan bli jättedåligt, att barnet fått massa men av det pga att det var så tidigt i graviditeten. Vi fick inga bilder med från VULet för att de rekommenderade abort så det känns ganska tråkigt, speciellt eftersom jag inte fick se skärmen och mannen inte var med. Det hade varit trevligt att ha en bild oavsett hur det slutar...
Mest av allt hade jag velat ha bättre bemötande. Det är ju inte mitt fel att jag fortsatte äta p-piller, trots att läkaren ville ha det till det. Dessutom hade det känts bättre att få mer tid att bestämma sig.
Skönt att jag inte e ensam. Detta är min sjätte grav och denna är den enda grav jag inte har haft nån växtvärk av.
En del dagar drar det o strammar runt h äggstocken men det e allt.
Annars har jag lätt illamående bara stundvis o maten växer i munnen.
Det sticker/bränner t i brösten då o då.
Hård i magen o gasig o mega svullen. Soeciellt på kvällarna o enormt trött prick 14:00 hahahaha.
Ska på vul på tisdag o jag hoppas få se ett pickande hjärta :)
Åh, jag tycker alla andra verkar få gå på tidiga ultraljud. Jag vill såklart inte springa och göra ultraljud stup i kvarten men nog hade det vart skönt om man fick sig någon form av bekräftelse på att barnet lever före vecka 18-20 ändå... Efter vecka 12 har jag tänkt göra graviditeten officiell på jobbet, men det verkar ju inte vara allt för ovanligt med MA ändå.
Jag har funderingar på om man skulle ta sig en liten tripp ned till Stockholm någon dag och göra ett UL ändå, någon här som har erfarenhet av mamamia?
Vart bor du nånstans? När vi bodde i Uppsala gick vi till en jättebra privat gynmottagning för VUL - tänkte om det var närmare? :)
Hej på er. Alla ni som skriver att nu ska på en hälsokontroll. Kollar de att man faktist är gravid där?
Jag fick ju diffusa svar i början så tänker liksom inte skriva in mig förrän jag verkligen vet till 100% att jag är gravid.
Det vill säga när jag tar mitt clearblue nästa vecka. Tänker att om min mens går 2 veckor över tiden är det ju inga tvivel. Men testen visar fortfarande lite lama svar även om de är där. Och idag hade jag en brun flytning. Alltså inget rosa eller rött utan endast brun lite genomskinlig.
Blir mest nojjig att jag skulle intalat mig allt så är det inget som är sant. Känns liksom overkligt att det här skulle hända mig;)
Jag va med i gruppen, den försvann eller något
Vill du kolla i medlemslistan om jag finns kvar, jag heter Maria Mia Swenson på Facebook.
Jag är inte den som går runt och oroar mig och tar ofta "goda råd" med en nypa salt men angående det här med alkohol så fick jag veta hos bm en sak som verkligen satte sig hos mig.
Hon berättade att man har sett att all alkohol (till och med affärsköpt cider/lättöl) gör att barnet ligger helt stilla i livmodern upp till något dygn, till synes medvetslös. Jag dricker självklart inte alkohol när jag är gravid men jag tyckte det var väldigt värdefull information så man förstår poängen med nolltoleransen.
Hon nämnde också att alkohol inte går över i bröstmjölken :O. Hade ni koll på det?