Oönskad av svärdotter
Hej!
Jag känner igen mig i det du skriver men då är det min pappas sambo som beter sig på det sättet. Hon passar också in på beskrivningen av en narcissist. Jag får också långa mail om vad jag/vi har gjort fel när vi har träffats. Hon är varken trevlig mot mig eller min man eller våra barn. Det är som att de lever i en bubbla där det är fel på alla andra men inte dem. Det har gått så långt att vi inte ses över huvud taget. Jag har försökt träffa min pappa utan henne, bara nån gång emellanåt, så han får träffa sina barnbarn, och då på neutral mark. Men nu tillåter hon inte det längre. Och han motsätter sig inte. Så vad kan man då göra? Självklart är det himla ledsamt. :(
Tycker du ska vara tydlig med vad du tycker men samtidigt försöka undervika konfliker, för det ger bara sådana människor vatten på deras kvarn. Dessutom så kan man ju aldrig vinna, för de vrider ju och vänder på allt så man blir knäpp i huvudet. Men låt din son veta att du finns där och att du saknar dina barnbarn. Kanske inga bra råd.. jag vet inte.. Det är jättesvårt...