• oliviaz

8 månadersångest?

Sonen, 8,5 månad, har senaste veckorna sovit som en kratta. Han vaknar säkert en gång i timmen och där emellan ligger han och kastar sig från sida till sida och gnäller/gråter.
    Han har innan sovit bra, hela nätter inland och ibland vaknat 1-2 ggr för att amma.

Han har haft problem med magen tidigare och vi har gett minifom fram tills också för några veckor sen. Så kag funderar på om det kan vara magen som spökar också eller om det är normalt att sova så väldigt dåligt bara pga separationsfasen?

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden 8 månadersångest?
  • oliviaz

Skönt att höra att det är normalt, då behöver vi inte fundera på om det är nåt annat som är fel :)

Bara att vänta på att det ska gå över så att jag kan få sova snart igen!

• oliviaz

Värsta natten hittills tror jag! I natt har han inte kunnat sova, eller ja han är nog bara halvvaken när han ligger o kastar sig fram o tillbaka.

Ammade 6 gånger på strax över 3 timmar. Han somnade vid bröstet innan han började kasta sig igen.

Mannen jobbar hemifrån idag så jag kunde sova 2 timmar på morgonen, annars vet jag inte vad jag gjort!

Dela på nätterna är svårt inland är bröstet det enda som får honom att somna. Måtte detta gå över snart!

• oliviaz
    Litet My skrev 2014-08-28 13:28:06 följande:

Samsover ni? Det kan underlätta. Min äldsta ville ammas säkert 25 gånger/natt småstunder men lärde sig själv att äta medan jag sov (halvsov). Var inga problem att vänja över till hans säng när fasen var över.

Jo vi samsover men han är inte så självgående när det gäller amningen. Sen när han ätit färdigt så är det bara några minuters vila innan kastandet tar ny fart så har man slumrat till vid amningen så vaknar man garanterat då.

Men nu är det en ny natt, kanske kanske sover han lite bättre i natt?
Svar på tråden 8 månadersångest?