Anonym (liknande) skrev 2014-08-26 22:37:24 följande:
Jag råkade träffa kärleken och flyttade. Jag hade gått under om jag stannat kvar. Nu känner jag mig skyldig för att jag inte är där och tar hand om dem och oroar mig för vad som händer om den ena dör. Har också tänkt liknande tankar, att det vore lättare om de inte fanns.
Jag vill så gärna att mina döttrar ska ha sina morföräldrar men de kommer aldrig och hälsar på oss och de gånger vi kommer klarar de inte ens av att hålla sig nyktra då.
Nej fy fan känner igen de, det är ett sånt slag i ansiktet att de inte kan hålla sig bara den stunden.
På ett vis vill jag bara bryta nu för att inte min dotter ska bli lika sårad som man själv blev som liten, fast på ett vis vill jag ju att hon ska ha morföräldrar. såå svårt.
Fattar inte hur de som bryter helt gör? Känner de inte samma skuld och dåliga samvete som vi andra gör mot våra missbrukande föräldrar?
Mina bröder och övrig familj och släkt har helt klippt av och då känns det ju ännu värre om jag skulle göra det. Jag är ju den enda de har kvar liksom..