Inlägg från: Tummelisa01 |Visa alla inlägg
  • Tummelisa01

Tvingas att börja med ersättning

Min svärmor är på mig hela tiden om att jag ska börja med ersättning. Amningen fungerar superbra och bebisen går upp i vikt. Blir så less när jag är där så det känns som att jag måste börja med ersättning för att jag inte orkar med hennes tjat. Även andra har frågat när jag ska börja med ersättning som att det är något som man måste börja med till Slut?

Bebisen är bara 2,5 månad gammal. Någon som har tips om vad jag kan säga som försvar?

• Svar på tråden Tvingas att börja med ersättning
  • Tummelisa01
    Nyfikna72 skrev 2014-08-26 19:46:14 följande:

Vad har hon med din amning att göra?

Väldigt mycket verkar det som. Skulle vilja ha något 'svar på tal' så att hon slutar pika mig om ersättning hela tiden. Jag vill säga något men inte råka göra mig ovän med henne. Vill jag börja med ersättning så vill jag göra det för att jag vill och inte för att hon vill..
  • Tummelisa01

Tack för allt stöd! Känner verkligen att jag behövde lite peppande ord för att orka stå på mig. Nu längtar jag nästan efter att träffa henne nästa gång så att jag kan säga nåt :)

• Tummelisa01

Ja, jag har fått höra från andra håll att hon vill mata bebisen och kunna vara barnvakt. Vi har en väldigt tuttig bebis så hon blir ganska irriterad över att bebisen ska "ha mat hela tiden", så jag antar att hon vill kunna mata för att bebisen ska vara nöjd hos henne också.

Det värsta är att vi har kommit bra överens hittills men nu orkar jag inte ens åka dit och hälsa på! :/

Svar på tråden Tvingas att börja med ersättning