• Tummelisa01

Tvingas att börja med ersättning

Min svärmor är på mig hela tiden om att jag ska börja med ersättning. Amningen fungerar superbra och bebisen går upp i vikt. Blir så less när jag är där så det känns som att jag måste börja med ersättning för att jag inte orkar med hennes tjat. Även andra har frågat när jag ska börja med ersättning som att det är något som man måste börja med till Slut?

Bebisen är bara 2,5 månad gammal. Någon som har tips om vad jag kan säga som försvar?

• Svar på tråden Tvingas att börja med ersättning
  • Tummelisa01
    Nyfikna72 skrev 2014-08-26 19:46:14 följande:

Vad har hon med din amning att göra?

Väldigt mycket verkar det som. Skulle vilja ha något 'svar på tal' så att hon slutar pika mig om ersättning hela tiden. Jag vill säga något men inte råka göra mig ovän med henne. Vill jag börja med ersättning så vill jag göra det för att jag vill och inte för att hon vill..
  • Miniya

Du ska göra vad som känns bäst för dig o ditt barn. Det har ingen annan med att göra.

• Anonym

Amning är billigast, bäst för barnet iaf upp till 6 månader, smidigast slipper blanda massa ersättning hit o dit, närkontakten som barnet mår bäst av.

Stå på dig :)

Lycka till

• Miniya
    Anonym skrev 2014-08-26 19:56:48 följande:

Amning är billigast, bäst för barnet iaf upp till 6 månader, smidigast slipper blanda massa ersättning hit o dit, närkontakten som barnet mår bäst av.

Stå på dig :)

Lycka till

Detta skulle inte va anonymt ;)
  • Voodoodoll

Säg bara NEJ. Ditt barn går upp i vikt som det ska och amning är det bästa för barnet (och för dig om du vill amma!) Svärmor verkar inte klok. Du behöver inte ens motivera varför du inte vill börja ge ersättning, hon har absolut inget med det att göra. Hon får skaffa barn själv om hon vill bestämma.

Stå på dig!!!!!

• Voodoodoll

Och ersättning är absolut inget man behöver börja med till slut. Underligt att folk uttrycker sig så. Aldrig gett min dotter ersättning och hon är nu ett år gammal och lever (!!). Att helamma i 6 månader är ju rekommenderat, sedan smakisar för att sedan övergå mer och mer till "vanlig" mat med amning vid sidan av.

• Anonym

Säg till henne att att hon ska vara glad för er skull att amningen fungerar finns jätte många det inte gör det för som jag t.ex. fick sluta amma pga nedstämdhet mår bättre nu men kände inget stöd verken vid amningen eller nu när jag ger ersättning ifrån verken mina föräldrar eller svärföräldrar. Men det är ditt barn och du vet bäst.

• Annelie 76

"Mitt barn, jag bestämmer". Mer än så behöver du inte säga när hon kommer med kommentarer och tro mig, det kommer komma flera de närmaste åren.

Svar på tråden Tvingas att börja med ersättning