Inlägg från: jenkson |Visa alla inlägg
  • jenkson

Min katt kissar inne.

Jag skulle behöva lite tips och råd gällande våran katt. Hon är 5 månader och kissar inne. Hon kissar på i princip allt. Har jag råkat haft något på golvet är hon snabb dit. Idag kissade hon även för första gången i soffan. Hon har en låda som vi tömmer dagligen. Vi har städat hemma och sen vi fick henne blivit extra noga med att inte ha saker liggandes på golvet. Leker med henne och hon har massa leksaker plus klätterställning och det sällan hon är ensam hemma. Är det någon som har tips eller någon hjälp med vad jag kan göra för att få henne att sluta? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Min katt kissar inne.
  • jenkson

Hon har massa leksaker plus en klätterställning. Vi bor hyfsat stort så hon har plats att springa runt och få sina utbrott på som hon också gör. Lådan rengör vi varje dag. Ordentlig rengöring en gång i veckan. Vi har en motorväg som går bakom huset plus en lekplats och vi bor i lägenhet. Har funderat på att släppa ut henne men vet inte om jag törs riktigt. Är också orolig att hon ska kissa i sandlådan.

• jenkson

Aktiverar gör vi varje dag då vi leker med henne. Hon får jaga och gömma leksaker. Vi har en låda med tak. Kattsand från djuraffären utan lukt och klumpfri. Vi har spolat rent i duschen med diskmedel. Har inte bara köpt en kattunge utan efter tanke. Har läst på om olika raser och beteenden.

Svar på tråden Min katt kissar inne.