• Joozzaan

Fler som planerar barn 2015?

FiiaN skrev 2015-01-08 16:53:48 följande:

Vissa kan få svar innan BIM :) Men det bästa är ju att vänta! Du gör självklart som du vill, men jag tycker du ska försöka hålla ut. Vissa får negativt på testen tidigt fast dom egentligen är gravida, men att det inte syns fören efter bim.

Jag vet... men är bortbjuden på lördag och tänkte att om jag inte är gravid behöver jag ju inte komma på någon ursäkt till varför jag inte dricker. Inte för att jag måste dricka men känns som att dom kommer förstå vad vi håller på med om vi inte dricker och vi vill hålla det hemligt.
  • Joozzaan
    NattaLind skrev 2015-01-08 18:56:52 följande:

Dock ska det inte vara ofarligt för fostret innan blodomloppet skapats. Och det sker i vecka 6 ungefär. Jag drack 2 dagar innan jag visste att jag var gravid (vecka 5) och jag är inte orolig. Någon drink ska nog gå bra :) Är ju inte säkert att det visar positivt ändå.

Är mycket väl medveten om att det antagligen inte kommer visa positivt men man lever ju på hoppet! :)

En fråga. Vad använder ni att. . . "Samla ihop" urinen i? Jag har tagit med små muggar från jobbet men har bara en hemma. Lär ju gå åt massa om man ska testa äl och så. Måste ju finnas något smart att använda :)
  • Joozzaan

Bra tips :) känns ju inte direkt Nice att ta vanliga glas haha. Fortsätter väl med mina Pepsimuggar då, jobbar i morgon så får väl ta med ett gäng :D

• Joozzaan

Har BIM idag men ingen mens ännu. Testade i fredags och fick negativt. Får se om mensen dyker upp inom det närmsta dygnet annars får jag väl testa igen. Hur går det för alla andra?

• Joozzaan

BIM +2 nu och frågan är om jag vågar testa i morgon när jag kommer hem från jobbet..?

• Joozzaan

Det

FiiaN skrev 2015-01-13 06:52:12 följande:

Håller tummarna (Y) Hoppas det är bebis och inte kroppen som skojar med dig!

Hoppas verkligen jag med :) fick en varm ilning genom kroppen när jag läste ordet bebis haha... töntig jag känner mig. Har bestämt mig för att testa när när jag vaknar sen i stället. Om det nu mot alla odds skulle va positivt så kommer jag absolut inte kunna somna efter jag fått veta och då blir nästa jobbpass jäkligt segt ;)
  • Joozzaan

Kunde inte se något streck hur mycket jag än ville. Jäkligt irriterande eftersom jag fortfarande inte fått mens. Tycker kroppen är elak som gör såhär... om man nu inte är gravid kan väl mensen komma som den ska så man slipper gå och hoppas :(

• Joozzaan
    FiiaN skrev 2015-01-13 15:41:50 följande:

Åh vet hur det känns! När jag hade slutat med mina p-piller så kom mensen 1 vecka sen :( Gick och hoppades hela tiden. Sedan har min cykel ändrats hela tiden. Ena gången är den 24 dagar och andra 29...

Allt funkade ju som det skulle både första och andra månaden efter piller så förstår inte varför den ska hålla så såhär nu. Kul att bara gå och vänta på att den ska komma så man kan försöka igen. . . För gissar på att det är rätt kört att fortfarande hoppas på ett plus nu?
  • Joozzaan
    FiiaN skrev 2015-01-13 17:24:40 följande:

Åh va segt :( Ja ett evigt väntande... Vissa får ju inte plus för i vecka 7 eller 8 :O Så det är väl bara att vänta och se...

Ja... jag antar det. Hade inte föreställt mig allt detta väntande innan vi började försöka. Är det bara jag som typ trodde att det skulle va att ligga lite och sen skulle det ta sig typ direkt? Haha lite naiv kanske :)
  • Joozzaan
    NattaLind skrev 2015-01-13 17:54:56 följande:

Haha, vi hade dom där diskussionerna i början av tråden! Jag trodde också att jag skulle bli på smällen direkt men tji fick jag :P

Haha ja men man har ju alltid fått höra att man ska va försiktigt så man inte blir gravid och allt det där men sen när man väl bli det så går det ju fan inte och allt bara krånglar känns det som. Min mens är och har aldrig varit såhär sen och så får man ändå inget plus. Satt och stirrade mig blind i flera minuter för att se en litet streck men kunde inte tyda något :( så ursäkta uttrycket men, vart är mens - jäveln haha :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?