Inlägg från: Therese2014 |Visa alla inlägg
  • Therese2014

Fler som planerar barn 2015?

Sarah1990 skrev 2014-09-15 15:07:05 följande:
    Haha i så fall kommer jag nog ALDRIG att bli gravid!!! Skrikandes
    Är expert på att stressa upp mig för ingenting tyvärr..
    Kanske ska börja någon yogagrupp och gå någon hitta-ditt-inre-lugn-kurs så återkommer jag om några månader igen och ser om det tar sig? ^^

Förresten alla ni tjejer, om ni fick bestämma (självklart kan man bara önska), hur många barn skulle ni vilja ha då? :)
    Tre eller kanske tom fyra:)
  • Therese2014
    glaesir skrev 2014-09-18 12:26:15 följande:

Vet ni vad? Fyller år idag och imorse frågade min sambo om vi ska förlova oss! På knä och allt! Åååh är så lycklig!!!!

Men Grattis!! Vad underbart!:D
  • Therese2014

Min syster har nu plussat, är så himla glad för hennes skull! Meeeen nu hoppas jag ännu mer att jag ska få ett plus om en vecka!:) hur går det för alla?

• Therese2014
    Sarah1990 skrev 2014-09-22 09:56:06 följande:
    Ja tänk vad kul ifall det blev kusiner med mindre än en månad emellan varandra! :D
    Jag har beställt hem ett gäng ÄL- och graviditetstester nu från sidan mavidyz tipsade om så tänkte att jag ska börja testa med ÄL-stickor under nästa period för att se om jag faktiskt har ÄL eller ej.

Har dock inte fått min mens än så vet inte riktigt hur/när/om jag kan testa..

"Inget är som väntans tider" - kan ju inte bara göra annat än att hålla med! :P
    Ja verkligen! Gud vad mysigt att vara höggravida samtidigt:)

Har tänkt att ta äl stickor nästa period jag med men det spelar inte så stor roll då sambon jobbar borta under veckorna, men vore ändå bra att ha koll:p

Men oj då kanske det redan har tagit sig då! :D När ska du testa då, vet du när du har bim? Tänkte testa nästa helg tror jag:)
  • Therese2014
    Sarah1990 skrev 2014-09-22 12:17:10 följande:
    Ja verkligen superkul! :D Har en gammal klasskompis på fb som fått barn för några månader sedan och där hennes syster också fått barn, kanske skiljer 1-2 månader mellan dom och ser såå mysigt ut! Tänk jul och liknande när dom kan fira ihop! TomteHjärta
    Tror det ändå kan vara bra att kolla med ÄL-stickor just för att se om man ens har någon.. Det är lite därför jag vill testa, tror absolut inte att vi skulle "missa" ägglossningen utan mer för att se så att allt faktiskt fungerar, annars står man ju där och trampar runt BIM och hoppas trots att det faktiskt kanske inte ens är möjligt! :/

Grejen är den att testet jag tog idag var supernegativt! TROR att jag hade BIM i fredags men är inte riktigt säker än.. Tog ju ut spiralen för 5 veckor sedan nu så vet inte alls hur min kropp fungerar utan gick efter dedär "28 standard-dagarna" många räknar efter :)

Hoppas du får ÄL under helgerna framöver då! Hur länge har ni försökt? (förlåt om du skrivit redan men är så många att hålla koll på!)
    Åh ja det hade varit så kul att följa varann genom graviditeten:)

Ja précis vore juh bra att veta att det går att få ett plus iaf!:) hoppas den ställer iordning sig så fort som möjligt då:)

Det är första försöket för oss:) äl hade jag nog i helgas tror jag så det missade vi inte:D
  • Therese2014
    ejh97 skrev 2014-09-26 07:42:06 följande:

Hur tidigt efter ÄL kan man ta gravtest?
    Hade ÄL den 24 :)

Vet Att det är många som plussar äl+8 iaf, men nog säkrast vid bim:) lycka till!
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-25 22:27:16 följande:
    Fick ingen som helst svar typ... Förstås kom jag till en man också som verkade vara lite bakom flötet..! ÅHH kokar i mig. Han frågade hur ofta jag fick byta binda och hur mycket jag blöder, ASSÅ för det första har jag tampong i eftersom jag inte har bindor hemma och detta blodbad kom lite hastigt, för det andra, eehm vänta lite jag ska bara krama ur tampongen i ett dl mått... HAHAH förlåt för min ironi, men han va så irriterande!
    Får väl vänta och se om det avtar, annars får jag väl ringa 1177 igen och hoppas på att en klok kvinna varar. :P
    Hur gick/går det?:/

Bim -10 för mig, spännande!! Ska testa på bim-4, även om jag inte tror på ett plus så kan man juh alltid hoppas:D hur går det för er andra?
  • Therese2014
    pinglon skrev 2014-09-27 15:56:52 följande:
    Vi får ta och hålla tummar och tår för er då :) 

Jag har ÄL om ca 5 dagar, så här är skapandet i full gång ;) 
    Härligt! Vilken tur att det så njutbart att göra barn då;)
  • Therese2014
    ancl skrev 2014-09-29 15:08:13 följande:

Bim idag och än så länge ingen mens!

Härligt!:D håll oss uppdaterade!
  • Therese2014
    ancl skrev 2014-10-01 07:55:12 följande:

Positivt test idag!! Räknat ut att jag är i vecka 5!

Grattis vad roligt!! Plussade svagt igår bim-7 :D
  • Therese2014

Tack brudar, håller med känns inte verkligt än! Kanske gör det när jag är närmare bim och kan testa med digitalt iaf:) hur går det för er andra, när ska ni testa?:)

• Therese2014
    FiiaN skrev 2014-10-01 11:28:36 följande:
    Åh så kul :D Får komma till Säffle (visst var det därifrån du va?) och ta en kaffe och titta på bebis sen när den kommit ut ;)
    Ja det tycker jag! :) då får du ta med dig din bebbe också, känner på mig att du får plus snart:D
  • Therese2014

Hej hur går det för alla? Vore kul om no kunde göra en uppdaterad bimlista så man kunde hänga med någorlunda:)

• Therese2014
    pinglon skrev 2014-10-09 11:49:03 följande:

Hur är det för er som redan plussat? -nyfiken- :)

Jag plussade redan bim-7 ! :) jag har en ordentlig mensvärk som kommer och går är nu i vecka 6(5+2) (antar att det är denna molvärk som folk pratar om) och ont i brösten och bröstvårtorna!:)

Håller koll på er brudar och hoppas ni plussar allihop!:D
  • Therese2014
    amandao89 skrev 2014-10-09 22:29:55 följande:
    Vilken härlig känsla att få plussa, var det ett digitalt test du använde dig av? Och hade du några tecken då när du testade dig? Är så nyfiken !
    Använde stickor från graviditetskollen.nu varje dag till bim så jag såg att det blev starkare:)

Ja jag hade ont i brösten upp mot armhålorna från äl och en vecka framåt, sen svullna dom upp rätt ordentligt äl+7 och då testade jag:)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?