Inlägg från: Therese2014 |Visa alla inlägg
  • Therese2014

Fler som planerar barn 2015?

mavidyz skrev 2014-09-12 10:23:03 följande:
    Det där är en så svår situation :( har varit med om den på alla sätt xP nu låter ju jag som en hemsk människa.. Men första gången var jag "kompisen". Min nuvarande man gjorde slut med mig och sedan blev han tillsammans med min bästa vän. Svåraste tiden i mitt liv. Några år senare blev jag tillsammans med honom igen, men min fd bästa vän hade gått vidare och det var inga som helst problem :) en annan gång blev jag tillsammans med ett x's bästa vän, det var lite tufft för honom.. Men det var väldigt oplanerat och höll bara en sommar.

De båda är också gifta, lyckliga och är vänner :)
    Åh ja man sätter sig juh i en sån dum sits! Nu var vi inte nära vänner utan mer bekanta men det är verkligen surt att det blev så ändå:( hon tog inte så illa upp faktiskt över att vi var tillsammans men däremot blev hon ledsen och trodde vi hade hållt på under tiden dom var tillsammans, vilket vi absolut inte gjorde!:/

Oj det förstår jag, vad jobbigt att se honom med din bästa vän, usch!!:(

Vad bra att det lösta sig iaf:)
  • Therese2014
    Sarah1990 skrev 2014-09-12 11:00:48 följande:

Vill också skriva hur vi träffades MEN jag kommer från en mindre stad där alla känner alla (och somliga vet mer om mig än vad jag själv gör ungefär) så om jag skulle skriva så skulle de flesta kunna lista ut vem jag är (ifall det nu är någon från min hemstad här inne) och SÅ officiellt är det inte att vi försöker bli med barn, haha.
    Ska vi försöka sammanställa en lista?

Alla vi som varit/är aktiva i denna tråd kan ju skriva:
    1. Din egen ålder + partners ålder
    2. Tid tillsammans
    3. Tid sedan du slutade med preventivmedel
    4. Hur länge ni försökt (antal månader ex)
    5. Senaste beräknade ÄL
    6. Datum för BIM

Fyll gärna i om det är något jag missat, kanske kan hjälpa till att hålla koll och se vem som beräknas ha sin BIM först osv? :)

1. 23 och sambon 22

2. Under ett år

3. Kört avbrutet men slutade med det förra veckan:)

4. Första cykeln nu!

5. Har äl om en vecka!(har lång cykel)

6. 7 oktober

Hoppas vi kan följas åt alla medans vi får våra plus!:D
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-13 07:48:59 följande:

Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!

Nej men vad tråkigt!:( vad jobbigt när kroppen spökar så!
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-13 19:16:33 följande:
    Åhh hoppas du får en bebis då :)

Åh min drömmånad är i maj, så jag MÅSTE vara gravid nu! Har alltid velat ha barn när jag är 23. Så måste få en unge innan 15 maj, eftersom jag fyller 24 då :P
    Haha jag tänker likadant! Vill helst ha innan september 2015 för att jag fortfarande ska vara 23;)
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-14 08:54:58 följande:

Nehepp inatt kom röda veckan... så får inget majbarn detta år. Men på´t igen :D hur går det för er andra? :)

Åh vad tråkigt!:(

Tur att det är trevligt med att försöka iaf;)

Jag vet inte när jag har äl men jag gissar under veckan, har inte bim förän 7 oktober så blir lång väntan för mig!:( men myser så mycket vi kan(sambon jobbar borta under veckorna) så det kan nog ta tid innan vi prickar rätt och det tar sig. Jag käkar folsyra, hon på Apoteket rekommenderade mig mitt val kvinna som jag köpte:)

Funderar på att köpa lite grejer som kan korta ner cykeln också om det ite tar sig på några gånger!

Vill bara ha ett plus:(
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-14 10:08:55 följande:
    JA det va lite trist. HAHAH ja det har du rätt i! :)

Hmm ja okej, du har inte funderat på äl-test? Jahaa, men va tråkigt att han är borta mycket. :/ Jag tar också folsyra, men jag tar ren folsyra och järn vid sidan om.

Jag har hört att det är svårare att pricka äl om man kortar ner cykeln, men är inte säker. Vi kommer få plus :) Någon gång i alla fall.

Jo tar nog och beställer idag faktiskt, bara för att öka chanserna lite:)

Okej det var juh inte så bra:/ men så tråkigt att ett försök är fem veckor:(

Jodå plus kommer att när som helst, vi får försöka vara tålmodiga bara! Innan jul måste vi nog alla vara på smällen:D
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-14 10:58:40 följande:
    Gör du rätt i :)

Visst är det segt... Bara väntan och väntan, min cykel va tidigare på 3 veckor men nu blev den ju en vecka längre... FY!

Ja vi får stå i och sen får vi peppa varandra här :) Ja men eller hur, skulle ju vara en fantastisk julklapp! :D
    Ja vad tråkigt det är!

Ja det är tur att ni finns! Även om det var min sambo som började prata bebis så vill jag inte tråka ut honom med massa datum och sånt, jag vill att han får en överraskning den dagen det blir ist för att bli besviken som jag kommer bli varje gång det inte tar sig:) och eftersom vi håller det hemligt kan jag inte prata med någon annan heller så det är jättebra att vi har varann här på fl:)
  • Therese2014
    pinglon skrev 2014-09-14 15:20:52 följande:

Det är så sjukt frustrerande att inte veta exakt när jag har/har haft ägglossning och inte heller vet när jag ska ha min mens. Jäkla hormoner - aldrig igen! Före jag satte in spiralen hade jag stenkoll på detta eftersom min mens var mycket punktlig, nästan på timmen. Nu under de senaste 3 åren har jag knappt haft någon. Och jag har inte tänkt på om det är med jämna mellan rum eller ej eftersom det bara varit så lite. 

Men jag är 95% säker att jag redan haft ägglossning denna månad redan, förra helgen eller början av denna vecka. Eftersom när jag tog bort spiralen den 4.9 sa läkaren att jag snart har ägglossning eftersom min äggblåsa var ca 16,7 mm och den ska vara ca 20-22mm när ägget släpper. Och en äggblåsa växer ca 1-1,5mm om dagen. Skönt att veta att jag har ägglossning iaf.. 

Men när tusan ska jag hoppas på BIM? det har jag inte den blekaste aning om. kanske mellan 21-25.9. bara att vänta och se nu, endera hoppas jag att mensen kommer igång ordentligt nu denna månad och blir sådär pålitlig igen eller så hoppas jag att jag mirakulöst blivit gravid redan. Det sista skulle ju vara att föredra! :) 

Typiskt att det blir så!! Men vad gött iaf att äl är igång, då kan det iaf bli en bebbe:)

Då hoppas vi på det sista! Verkar juh vara många som lyckas på första försöket, lyllosar!:)
  • Therese2014

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9

NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.

ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10

FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10

Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

Therese2014, 23 år, Värmland,1a barnet, 1a försöket, BIM 7/10

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?