• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

glaesir skrev 2014-10-05 19:50:06 följande:
    Ja det Låter ju lovande! Men sen är ju första försöket alltid första och man vet ju inte hur kroppen spelar med en...
    Ne jag kände allt möjligt på första försöket, trodde jag skulle bli knäpp! Känner mig dock lugnare nu på andra försöket :) Men jag håller tummarna, har ju också BIM den 13e, eller ska ha det i alla fall, sen är jag ju inte helt 100 eftersom min kropp lurades lite...
  • FiiaN
    hannap90 skrev 2014-10-05 22:26:40 följande:
    Ja, och det har varit negativt :/ skall testa på tisdag igen om inte mensen kommit.
    Hoppas det blir ett plus då :) Säger som Mavidyz, den ska alltid vara sen när man försöker skaffa barn... Typiskt!
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-10-06 08:28:18 följande:

Men gud!

Min mens dök upp i lördags, vilket var rätt skönt för då är ju inte cykeln rubbad (BIM +4). MEN! Det har varit toklite blödning? Så lite att jag inte ens behöver tampong för det kommer inte i trosorna. Öh? Illamåendet kommer och går som tidigare, det molar inte lika mycket men jag har aldrig haft så här lite mens!

Jaa, det är väl bara att konstatera att min kropp spelar spratt med mig precis som den gör med er :P Hade ju varit skönt om mensen kom igång på riktigt så att man kunde äl-testa så jag i alla fall vet att äl kommit igång.

Åhh men va klurigt! :/ Hoppas den kommer igång, eller att du får ett plus. MAn kan få liten blödning när man ska ha mens egentligen, men ändå vara gravid, så hoppet är inte ute än :)
    Det är segt, men det är väl bara att vänta och se :)
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-10-06 08:49:56 följande:
    Ja jag såg att någon annan skrivit det med :) Man kan ju lätt säga att man lär sig väldigt mycket om sin egen kropp medan man håller på det här (och inser hur mycket den kan skoja med en också :P) Hade ju neg på gravtestet i torsdags men får som du säger avvakta ett tag och se vad som händer :)

Är också mycket lugnare nu. Första försöket (är väl egentligen fortfarande inne på första försöket men) var jag så himla uppspelt, orolig, glad, förväntansfull, ja you name it. Nu har jag mer insett att jag kan inte göra något, utan kroppen kör igång när den känner för det :P
    Förstår precis vad du menar :) Ja gud va man lär sig, och jag googlar hela tiden på massa olika saker!
  • FiiaN
    glaesir skrev 2014-10-06 21:49:20 följande:

Imorgon bitti testar jag med ÄL test (funkar tydligen som gravtest med!?)

ÄL +7 eller +8 imorgon, KAN ju visa

Håller tummarna!

Rustar på där nere ännu, ömma bröstvårtor, blodådror på brösten (KAN ha vart där förut), enorm trötthet, humörsvägningar. Både jag och sambon tycker brösten blivit större.

Idag vid lunch kände jag också hur det "ilade till" i dem!

Men åååh hoppas :D Jaså gör det? Men det bästa är väl att kolla med gravtest. Äl test visar ju alltid lite streck :) Håller tummarna för er!
  • FiiaN
    hannap90 skrev 2014-10-07 07:14:42 följande:

Jag tycker jag ser ett svagt svagt streck. Ser ni något? :)

Jo men jag tror jag kaaaaaanske kan se något :)

• FiiaN
    glaesir skrev 2014-10-07 08:31:58 följande:
    Testade imorse med morgonurin! Svagt streck, som ni säger kan ju äl tester visa svagt.

Fast dessa tester har även många gånger visat absolut ingenting! Svårt att säga...

BIM -7 idag iaf!

Köper gravtest och provar på torsdag, fredag
    Hoppas du får ett plus på gravtesten då :)
    Jag är på BIM-6 idag (Y)
  • FiiaN
    lillapyret3 skrev 2014-10-07 10:58:53 följande:

Jag vet inte om jag har skrivit här sen första gången jag skrev, jag har för mig att jag började skriva, men att appen bara stängdes ner. Så jag provar skriva igen :)

Här blev de ingen bebis den här gången heller. Fick mensen i lördags.
    Är ju bara på andra försöket men var frustrerande de är när man har blivit gravid på första försöket dom andra två gångerna.

Men jag måste fråga, hur ofta har ni sex? Och när liksom, under feritilitetsdagarna?

Tråkigt att det inte blev något :( Hoppas det tar sig nästa gång! :D

För oss har det varit dåligt med sex, livet har kommit i vägen tyvärr... Men annars dagarna innan och på ägglossning :) Men första månaden hade vi varannan dag i typ 3 veckor :)
  • FiiaN
    majskroken skrev 2014-10-07 14:02:36 följande:

Tjoho! Äl-stegring både på sticka och clear blue digital idag. På dag 17 (!!!) i min regelbundna cykel på 30 dagar. Det är nu man ska nuppa va? Haha. Problemet. Karl är borta tills i övermorgon. Vi fick dock till det igår. Räcker det tror ni?

Wohooo va härligt :D Synd att han är borta, men det ska väl absolut gå ifall ni myste igår :D
  • FiiaN
    amandao89 skrev 2014-10-07 15:04:14 följande:

Hej. Skulle jätte gärna vilja delta i den här härliga gruppen. Jag gjorde clerablue digitala ÄL-test igår som visade glad gubbe. Så i förrgår och igår blev det vuxenmys här hemma. Så nu är det bara att hålla tummarna på att mensen inte dyker upp och att man får ett positivt svar. Kan meddela också att det är första gången vi försöker att bli gravida.

Åh hoppas hoppas, du är så välkommen hit :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?