• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

Joozzaan skrev 2015-01-13 17:45:25 följande:
    Ja... jag antar det. Hade inte föreställt mig allt detta väntande innan vi började försöka. Är det bara jag som typ trodde att det skulle va att ligga lite och sen skulle det ta sig typ direkt? Haha lite naiv kanske :)
    Som fiian sa kan det ju visa plus senare för andra. Vet du säkert att du haft ÄL? Hade du ÄL senare har du ju även BIM senare
  • mavidyz
    Joozzaan skrev 2015-01-13 18:29:10 följande:
    Nej det vet jag ju faktiskt inte... jag har bara en app som säger när man borde ha ÄL och mens. Den räknar ut från månaden innan typ. Den stämde jämt bra förr men det va ju innan jag slutade med p piller hehe. Hade mens 14:e-18:e dec sist.
    När jag slutade med P-piller tog det 6 månader innan jag ens fick mens. När jag åt piller så hade jag regelbundet. Efter det har jag haft allt mellan 45-130 dagars långa cyklar... :/ började med tempmetoden så att jag skulle veta när jag hade ÄL så att jag inte testade hela tiden i onödan :P
  • mavidyz
    FlutterDash skrev 2015-01-23 09:20:06 följande:

Åhhh, rysningar! GRATTIS!!!

Själv har jag typ ont i livmodertrakten när kag hostar. Känns jätteknäppt. Tror inte jag är gravid men hoppas ju. Är på BIM -4

Sen jag blev gravid har jag känt av ligamenten när jag nyser (någon gång när jag hostat men har inte haft nån märkvärdig hosta på senaste tiden). Det kände jag någon dag innan BIM :)
  • mavidyz
    Vw88 skrev 2015-02-11 07:28:45 följande:

Inte varit så aktiv här på ett tag då jag och sambon försökt sen i Augusti 2014.
    Testat med ÄL test och kört varannan dag och blivit besvikna månad efter månad. Har känt symptom varje månad, men denna månaden var det annorlunda :)
    Äntligen efter alla månader fick vi ett svagt plus på clearblue! BIM är idag 11/2 <3
    Kan inte beskriva hur lycklig jag är!!!

Grattis!! :D
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2015-02-11 11:09:09 följande:
    Det tar ett tag innan det smälter in! :D
    När vi berättade för familjen kändes det som att jag ljög, haha.

Ja! Jag går in i vecka 11 i morgon! :) Känns fortfarande lika overkligt :P Ska på ultraljud om två veckor, tror att det blir mer verkligt då för både mig och sambon! :)
    Oj, hur kommer det sig att du får göra så tidigt UL? :O (jag vill också se bebis!). Jag går in i v.12 på fredag men lär väl knappast få något UL förrän ca v. 18 :(
  • mavidyz
    Vw88 skrev 2015-02-11 07:51:21 följande:
    Tack!
    Vågar knappt tro det! :D
    Ska testa imorgon igen!!!
    Jag testade 3 gånger för att vara säker, trots att mitt första (på BIM) var jättestarkt! ;P
  • mavidyz
    Vw88 skrev 2015-02-12 07:06:57 följande:
    Testade tre olika, Clerblue är klart bäst. Provade digital igår och den visade + 1-2 veckor :D
    Aa, gillar clearblue med veckoindikator :) tog ett vanligt billigt och två clearblue :D haha
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2015-02-12 08:24:17 följande:
    I mitt landsting så får alla ul i vecka 12 :) Man erbjuds också samtidigt att göra KUB, men vill man inte det gör dom ul ändå :)

Ja det är lång väntan alltså för att se så att allt är bra!
    Gud så orättvist! Vart bor du? :O

Vet inte om man får göra KUB här om man inte har speciella omständigheter eller är över 35 eller hur det är :P
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2015-02-12 09:52:43 följande:
    Jag bor i Östergötland :)

Nej det är jätteolika har jag märkt! Hade ju noll koll på sådant här innan. Men om två veckor får jag se det lilla pyret!
    Verkligen!

Men kul för er att ni ska på UL så snart! :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?