• glaesir

Fler som planerar barn 2015?

Vi tog även beslutet tillsammans, han har däremot velat längre än mej!

För hans del börjar det kännas lite påtvingat :( Han hade tom svårt att komma igår :( Tänkte att vi skulle ha vilodag idag, haha ;)

Får se till att hotta upp lite på nå vis men vi båda pratar om det mycket! :)

• glaesir

Vet inte men nu tror jag min reptilhjärna är på g! Har känt som stickningar i "tjejmagen" och det liksom bubblar ibland där nere. Kände även igår att det spände till! Liksom stramade åt! Hade min första mens eller iaf typ mens (brunaktig o tjock o endast fyra-fem dagar) för fyra dagar sen.. Inga slemmiga flytningar...

Kan de va ÄL? De började igår fm!

• glaesir

Tänker såhär:

Efter uttagen p-stav fick jag "mensen". Fast som sagt tror jag inte ens de va en riktig mens utan min riktiga mens får jag om ett tag därav ÄL nu! ;) Rimligt?

Fan att inte mina ÄL stickor kommit,

• glaesir
    mavidyz skrev 2014-09-09 14:32:31 följande:

Tkr det låter rimligt :) Man brukar ha en pillermens/stavmens när man slutat för att sedan få ÄL och "riktig" mens :)

Hoppas hoppas!
  • glaesir

Nu har äntligen mina gravtest och ÄL stickor kommit (storpack)! Testade båda imorse på skojs skull, neg på båda men hade inte räknat med nåt annat! Testade bara för att jag kan ;) Här är det minst varannan dag liggande! Enligt p-tracker ska jag ha ÄL runt den 15/9, men har ingen aning eg.. Provar med ÄL stickor varannan dag nu from igår!

Jag jobbar inom äldreomsorgen! 23 år gammal (om exakt en vecka) sambon blir 30 i mars! Varken han eller jag har barn sen tidigare

• glaesir
    FiiaN skrev 2014-09-11 13:32:12 följande:

Hahah visst är det kul att ha hemma? MAn får lite hopp bara av det!

Ja men då jobbar ju vi med samma och är lika gamla :) Då hoppas jag på att ni får ett snart :D

Åh så roligt
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 13:57:17 följande:

Nyfiken igen, vad kostade ditt storpack?

VÄGRAR gå och köpa på mig massor test för typ 89kr/st på Apoteket bara för att jag är för nyfiken för att kunna hålla mig. Tänkte beställa ÄL-test och gravtest på nätet om kanske 1-2 veckor ifall jag fått min mens då så jag är redo inför nästa runda och sedan då eventuellt ett test eller två ifall jag nu inte får min mens då den borde beräknas komma :)

Beställde 4 gravtest och 30 äl stickor, vart typ 300kr! Så väldigt förmånligt
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 13:59:49 följande:

Nu är jag tillbaka igen, moahaha! Blev visst en riktigt BRA lunch trots allt, stod emot det där chokladsuget jag insåg att jag egentligen inte ens hade.

Åh, trist att höra att det är fler än jag som haft problem med PMS-bevär! :/ Fick höra av en barnmorska en gång att dessa smärtor och fysiska problem oftast blir bättre efter att man fått första barnet så antar att det finns LITE hopp i alla fall!

Hur länge räcker dedär ÄL-testen? Hur ofta ska man ta dom och hur funkar dom?

Det är en sticka man kissar på som gravtest! En/dag.

Jag kör på 11 dagar från första mensdagen till positivt äl test :)
  • glaesir
    FiiaN skrev 2014-09-11 14:50:26 följande:

En bit över år bara. Men känns som jag känt honom hela livet, helt fantastiskt :) Är alltid lite rädd för den frågan, är så rädd att folk ska döma... Du då? :)

Lika gamla/samma yrke/samma tanke på den fronten!

Gillar eg inte Heller den frågan 8 mån sen vi träffades. Men det spelar ingen roll, allt klaffar och känns tryggt! Varför vänta när båda vill pga förhållandetiden? Känns fjantigt ;) Skönt att nån annan med har samma känslor som jag!
  • glaesir
    Sarah1990 skrev 2014-09-11 15:04:56 följande:

Vi har känt varandra i dryga 3 år men började dejta för ca 14 månader sedan och blev tillsammans ganska kort efter det. Vi vill båda samma saker i livet och har lärt känna varandra under en väldigt kort och intensiv period och nu kan vi inte ens föreställa oss dagarna utan varandras sällskap!

Nu står vi här, både mentalt och materiellt redo för ett riktigt kärleksbarn - är förlovade, religiöst välsignade (gifta), arbetar för en bra ekonomisk grund och framtid, tar hand om oss själva, har mer än tillräckligt med yta för både 1,2 och 3 barn (vi bor väldigt stort), fin trädgård i ett bra och lugnt område, stor bil, litar på varandra, försöker prioritera det som är viktigt i livet och försöker endast omringa oss av människor som bidrar med positiv energi.

Tror absolut inte att tiden man varit tillsammans alltid avgör huruvida ett förhållande i längden kommer att fungera utan personkemin, framtidsmål, syn på livet osv. :)

Underbar beskrivning!!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?