-
Nej jag tog aldrig några äl-test. Åhh men hjälp, ska man vänta så lång tid? :( Blir så ledsen av detta!mavidyz skrev 2014-09-13 08:30:32 följande:Tog du några test för att se om du hade ägglossning? Kan ju annars vara så att du inte har haft det! Jag fick en pillermens direkt när jag slutade med mina piller och fick ingen mens förrän 6 månader senare, alltså ingen ägglossning heller :/ för vissa kan det ta närmare ett år att få ÄL och mens igen :/
-
Ska vänta och se om mensen kommer.glaesir skrev 2014-09-13 08:51:36 följande:Men nej Ta nytt om några dagar!
Du hade ju så tydliga symptom!
Kram på dig ?
Ja men jag tycker också det... men tydligen inte :(
Tack och kram tillbaka! -
Ja jättetråkigt :(kvinna16780 skrev 2014-09-13 09:41:45 följande::( va tråkigt. Vad kroppen kan spöka med en...
Igår fick jag min mens så nu när den är slut så börjar försök nummer 1.
Jag har en fråga till er: Har någon av er testat bidrottninggele eller vad det heter? Har läst lite att det kan hjälpa en på vägen för att bli gravid. Vågar man testa?
Åh men då är det bara att köra på :D Heja!
Oj ingen aning, inte hört något om det. Testa skadar väl aldrig, men allt beror ju på att träffa ägget. Kanske är hälsosamt för kroppen, men vet inte om det hjälper att blir gravid. Nej jag ska inte uttala mig, vet ju inte alls :D -
Ja men va bra :D Hoppas det funkar!kvinna16780 skrev 2014-09-13 14:32:05 följande:Precis! Du har ett positivt tänkande :)
Jag gick till en hälsobutik idag och köpte hihi. Hon som jobbade sa att det ökar fertilitet och att det är många som köper det. Hon sa även att det är bra vitaminer i det och är bra för huden. Om jag inte blir gravid så kanske jag får ett fint lyster iaf :p -
Men usch va hemskt :( Varför är kroppen så elak :( Dumma dumma dumma!mavidyz skrev 2014-09-13 14:38:15 följande:Jag börjar tyvärr tro att du inte har haft någon ÄL än :( Du kan ju haft den mellan det datum du tänkte att du hade ÄL och nu, och därför ha senare BIM. Men den kan ju lika gärna inte ha kommit alls :(
Jag vet precis hur det känns. Så jävla värdelöst och inget man kan göra åt skiten heller :( -
Hahah förstår din känsla. Jag smög nästan fram när jag skulle kolla på grav-test på apoteket, tittade mig åt alla håll så ingen såg mig typ ^^Sarah1990 skrev 2014-09-13 18:43:43 följande:
Idag kunde jag inte stå emot längre så gick och köpte ett 2-pack gravtest på Apoteket. FY så nervös jag var där inne av någon anledning, kändes som om jag gjorde något kriminellt när jag stod där och smygtittade runt.
Står dock på bipacksedeln att testen ska tas från den dag man beräknar mensen! Betyder det då alltså att jag ändå måste vänta tills nästa vecka!? D:
Ja det är ju bäst chans att få positivt på :) Hoppas veckan går snabbt! -
Åhh hoppas du får en bebis då :)glaesir skrev 2014-09-13 19:12:35 följande:
På måndag ska jag ha ÄL!
Har ni någon "drömmånad" att få barn på?
Jag har som drömmånad september/oktober2015. Då hinner jag fylla 24 och har alltid sagt att jag vill vara 24 då jag får första
Får se! ;)
Åh min drömmånad är i maj, så jag MÅSTE vara gravid nu! Har alltid velat ha barn när jag är 23. Så måste få en unge innan 15 maj, eftersom jag fyller 24 då :P -
Hahah kul :) Det sa min sambo också, att han ville vara 23. Men han fyller i juli, så han har lite längre tid på sig att få drömmen uppfylld ^^Therese2014 skrev 2014-09-13 19:36:02 följande:Haha jag tänker likadant! Vill helst ha innan september 2015 för att jag fortfarande ska vara 23;)
-
Jo men det vet jag :) Hoppas bara att det inte tar så lång tid.Syrran86 skrev 2014-09-13 20:48:04 följande:
FiiaN: nu har jag läst i kapp lite i tråden. Efter att man slutar med P-piller kan det ju ta några månader innan ägglossning och mens kommer igång. Det behöver ju inte vara så, men ha det i åtanke. För friska par som har sex regelbundet tar det i genomsnitt 6-7 mån innan man blir gravid. Hoppas såklart att du är gravid, du har ku symtom :)
-
Åh va härligt! Vill ha ett vårbarn <3Syrran86 skrev 2014-09-13 21:38:32 följande:
Min son är född i maj, vilket är helt perfekt! Skönt att inte behöva ta på bebisen massvis med kläder när man ska ut, kunna amma överallt utan att ta av sig jackan o.s.v. (Ibland behöver man liksom akutamma på en parkbänk) :D Nästa bebis kommer ju inte bli ett vårbarn eftersom vi inte kommer börja försöka förrän okt/nov.