• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

glaesir skrev 2014-09-16 21:19:02 följande:

Oj! De kan bra va! Måste prova imorgon em istället smile1.gif

Gör så! :D
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-17 13:58:54 följande:

Men när man får som "ägglossningsblödning" är det DÅ man är som mest fertil eller är det tiden före? Alltså är "ägglossnibgsblödningen" tecken på att det är försent eller på att man är som mest fertil?

Haha ursäkta, kanske är megakorkad men blir så frustrerad xD

När ägget har lossnat kan det befruktas upp till ett dygn är vad jag har hört! Därför det är bäst att ha sex innan så att spermierna redan är inne och är redo ;)
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-09-17 15:35:45 följande:

Alltså, man övertänker ju allting. Men ni kanske har något som kan stilla mina tankar :)

Jag har ju aldrig haft PMS, mensvärk eller liknande. Varken innan p-piller, under p-piller eller när jag hade p-stav. Har knappt haft några flytningar alls sedan jag började med p-piller. Med andra ord har jag inte haft det på 10 år. De sista åren kan jag ibland haft lite värk några veckor innan mens, vilket jag nu i efterhand tror varit ÄL (eller?).

Nu när p-staven har kommit ut har jag fått tillbaka flytningar, och de sista dagarna har dom varit mjölkiga (nu är dom borta). Väldigt söt doft. Men jag har inte känt av den här värken som jag (ibland någon gång då och då) känt vid ÄL, och jag skulle haft ÄL igår. Nu vet jag ju inte om den andra värken varit vid ÄL överhuvudtaget så har noll koll.

Det jag nog undrar är egentligen om jag kunnat ha ÄL fast jag inte känt av något alls i kroppen? Vad tyder flytningarna på?

Och framför allt: kan man sedan vara gravid utan ha några symptom som ömma bröst, illamående, bristningar osv? Jag vet ju svaret egentligen men ändå skönt att få det bekräftat från er, löjlig som man är! :P

Jag har inget minne av att jag någonsin känt av ÄL, varken innan jag började med stavar och piller för ca 10 år sen eller nu efter! Tror absolut det är fler som inte känner :)

Och man kan vara gravid utan några märkbara symptom :) man läser ju då och då otroliga historier om kvinnor som varit gravida i några månader utan att ha någon aning om det! Eller som de som faktiskt inte vetat något fram till förlossning :O
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-18 14:31:09 följande:
    Kan nog bra stämma att det är 12
    grattis, va roligt :D 

Tror det är 12! Om man köper brudklänning i butik så behöver de iaf 6 månader på sig att få hem och dona osv. Så det är nog inte många som hinner och vet vad de vill ha på en gång :) Jag gifte mig i somras, vi förlovade oss i augusti förra året :)
  • mavidyz

Händer som sagt mkt här, haha!

Hemma här händer det inte mkt däremot. Mannen ligger i feber och andra tråkigheter sen i onsdags, så jag hoppas att inte ÄL passat på att komma nu :(
    Uppe i CD 77 och börjar bli trött på att aldrig få nån ÄL :(
    Hoppas dock som sagt att den inte kommit nu utan kanske kommer nästa vecka när mannen är frisk igen och kanske sugen på att ta igen förlorad tid ;)

• mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-19 22:53:06 följande:
    Feel ya! Jag fick just reda på att vi inte heller kommer kunna ha sex på ett tag framåt. Min första tanke var inte "shit, jag kommer dö!!", den var "oh no! Tänk om jag får ägglossning då!?" Haha :)

Antar att vi alla blir lite störda av det här med menscykel! ;)
    Eller hur!! Visst är det tråkigt om man går en längre period utan sex, men man överlever ju, man vet ju att man kommer få ha det igen liksom. Men nu när man försöker skaffa barn är man ju livrädd att missa ÄL! ;D skulle jag ha ÄL nu och min nästa cykel också är på ca 80 dagar så har jag ju ingen ÄL igen förrän typ i nov-dec >.
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-20 11:23:49 följande:
    Åh ja du har ju extra lång väntan också! :/

Tänker att de här totalt sexfria veckorna ska jag börja läsa böcker, meditera och hitta mig själv för just nu känns det bara som en evighet! ;p
    Låter som en sund idé! ;D jag har faktiskt funderat på att prova yoga eller nått sånt :) lär ju inte skada liksom :)
  • mavidyz
    ejh97 skrev 2014-09-21 16:08:43 följande:

Börjar närma sig ÄL nu. Tre dagar kvar, nervöst som bara den. Hoppas hoppas

Spännande! Hoppas ni träffar den :D
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-22 08:44:21 följande:

Blir galen!

Tog just ett test till (i en mugg höhö) som visade negativt.

Inga tecken på mens eller värk TROTS att jag till och med drömde om att jag fick mens inatt!

Hur länge ska man behöva vänta egentligen? 119kr i sjön och det här är bara rent jävla olidligt!! :p

Tråkigt med negativt test och ingen mens :(

Beställ hel billigare tester så känns det inte lika bortkastat :) jag beställer från billiga-tester.se :)
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-22 09:00:11 följande:
    Tack för tipset Mavidyz! Ska gå in där nu och kolla! :)
    Klart man hjälper till med det man kan ;D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?