Inlägg från: justgoforit |Visa alla inlägg
  • justgoforit

livrädd inför förlossningen

Under hela min graviditet har jag varit livrädd för förlossningen nu är jag i vecka 33 och har panik. Så fort jag har ont någonstans så tror jag att förlossningen är på g och börjar skaka och gråta, jag ser det som någonting jätte hemskt, Jag har pratat med min bm om det och hon har skickat remis till AURORA ( där man kan prata med någon om man är rädd inför förlossningen) men ingenting händer, varje gång jag frågar henne om hur det går säger hon bara att dom har mycket att göra och jag får prata med dom när dom har tid. Det är jobbigt att vara så rädd och inte få hjälp! Det värsta är att jag inte vet på vilket sätt det kommer att göra ont, för det är mest smärtan jag är rädd för och att det krånglar till sig. Jag har under många år haft problem med magen och hade ont nästan varje dag. Kan någon försöka förklara var och hur ont det gör? ifall det sitter i magen precis som när man har ont vid magsjukan eller mens eller annat?

• Svar på tråden livrädd inför förlossningen
  • justgoforit

Tack för era svar! DreamerM  så som du beskriver det hade jag för någon dag sedan, det tryckete neråt och det kändes som att jag behövde göra nr 1 och 2 samtidigt sen hade jag mensvärk och ont i ryggen med. Ringde till förlossningen och dom ville att jag skulle komma in, det visade sig att jag hade urinvägsinfektion och att bebisen hade fixerat sig det va df det tryckte neråt och att livmodertappen va lite kortare än va den borde vara. Sen frågade dom mig ifall jag hade mycket sammandragningar men eftersom alla beskriver sammandragningar på olika sätt så vet jag inte hur det ska kännas. Hur upplever du sammandragningar?

Svar på tråden livrädd inför förlossningen