Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Nattskräck pga 5 minutersmetoden?

Vi testade, dumt nog, inte nattskräck, men en liten kille som blev livrädd för spjälsängen.

När man hört sig runt, så har man mött fler negativa erfarenheter än positiva erfarenheter.

De som varit positiva har varit de som haft barn som har haft rejäla sömnstörningar. Vi andra, våra barn fick sömnstörningar (ett tag efter) istället

• sextiotalist
    Litet My skrev 2014-08-24 08:02:41 följande:

Har samma erfarenheter som Sextiotalist och Lövet, provade 5 mm som ung, dum och ensamstående för folk sa att jag måste. Trots att jag gav upp efter 30-45 min hade jag en bebis som vrålade och hyperventilerar bara han såg spjälsängen och som sov minst sagt bedrövligt länge efter det.

och tala inte om nedspydda sängkläder. Ja, jag ångrar än i dag att jag försökte. Han kom in i den oroliga 7-månaders-utvecklingsfasen.
  • sextiotalist
    Nej till femminutersmetoden skrev 2014-08-24 08:19:25 följande:

Fast, woho!, sakta i backarna! Om man nu är så urbota korkad att man öht testar femminutersmetoden, så har man väl iaf hjärta nog att INTE fortsätta om man märker att ungen mår riktigt dåligt av det - exempelvis KRÄKS. HALLLLLLÅ!? My GOSH! Vissa borde fan inte få ha barn!

han var en kräkunge, så han kunde kräkas väldigt snabbt. Han kräktes när han hostade rejält, om han lekte för häftigt och om han skrek av ilska.

Men jag fick senare i andra trådar höra att jag varit för mesig och skulle kämpa på.

Så lugn, det lät nog värre än det såg ut när jag skrev det
  • sextiotalist
    Nej till femminutersmetoden skrev 2014-08-24 08:36:18 följande:

Lugnt! Min bild av dig förändras inte för det. Du har testat femminutersmetoden. Det räcker för mig.

en gång och ångrar mig. Att jag sedan samsovit både innan och efteråt räknas inte.

Jag vet många som testat och insett att det var fel.
Svar på tråden Nattskräck pga 5 minutersmetoden?