Han slutar aldrig dricka!
Lämna. Han kommer inte sluta dricka förrän han inser att han har problem och vill göra något åt dem. Frågan är hur länge du vill vänta på att leva ett bra liv.
Lämna. Han kommer inte sluta dricka förrän han inser att han har problem och vill göra något åt dem. Frågan är hur länge du vill vänta på att leva ett bra liv.
Vill gärna inte att lösningen ska vara "lämna".
Hota med att lämna, slänga all alkohol eller prata med en terapeut, visst. Men att bara ge upp och "lämna" innan jag ens har försökt vill jag inte göra.
Grejen är också att vi inte bor tillsammans, han bor drygt 30 mil ifrån mig. Han dricker för övrigt inte alltid, han dricker på helgerna. Men det är mängden han dricker när han gör det som är problemet. Han anser att han har roligare ju mer han dricker, och då spelar det ingen roll vad jag tycker tydligen.
Men att ställa ultimatum känns som en möjlig lösning. Hans familj vet inte heller om det här problemet, skulle det kanske hjälpa att prata med dem? Han är nämligen livrädd för att de ska få reda på det. Men jag vet ju att de bryr sig precis lika mycket som jag gör. Så vad tror ni om det?