• julii

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

A82 skrev 2015-01-19 18:17:05 följande:

Jag håller med er alla!

Graviditeten med sonen var inte planerad och hjälp vad rädd jag var först. Men det var aldrig en tanke på att göra abort heller. Och så här efteråt så var det verkligen rätt tillfälle. 

Den här gången var det planerat. Men såklart har man funderat en del iaf. Mycket att jag är rädd att bli otillräcklig till alla, hur ska sonen känna osv. 

Nu önskar jag bara att allt ska gå bra och att vi snart ska få bli fem! :)

Precis.

Tror vi allihopa kommer fixa det härgalant :)
  • julii

Jag vet knappt hur sammandragningar känns då jag tror att jag bara haft det ett par gånger. Kändes som ett sug nedåt och magen blir hård, antar att det är sd?

• julii
    nokla skrev 2015-01-27 11:39:03 följande:

Är det din sambo som omkom i olyckan julii?

Nu hoppas jag att du säger nej Annars, jag beklagar verkligen, hur futtigt det än låter i sammanhanget...

Ja det var min sambo.
  • julii
    JhjärtaK skrev 2015-01-27 10:48:46 följande:

Vad är det för den länkar till?

Länken går till en fond för mig och mina tvillingar. Min sambo gick bort i en trafikolycka i onsdags. Jag är nu ensam kvar. Jag menar inte att ni behöver skänka pengar utan jag vill mest förmedla att jag vart med i expressen,Aftonbladet och NA. Där jag berättar om olyckan och vad min sambo stred för inom sitt yrke.

Sen hoppas jag ni uppskattar vad ni har och tar hand om era nära och kära.

om mitt största bekymmer var halsbränna och att jag sover dåligt på nätterna skulle jag vara lycklig.
  • julii

Fick åka in på förlossningen idag pga av en liten blödning. Man hittade inget konstigt, tappen var helt stängd och 3 cm lång. Båda hjärtljuden hittades (efter mycket om och men, fick ta till ultraljud för att hitta dom och vart deras hjärtan var). Vart super orolig när barnmorskan sa att hon va tvungen att hämta en läkare för att hon inte hitta båda. Nu i efterhand är jag fortfarande orolig att något ska vara fel, men antar att dom inte skulle skickat hem mig om de inte med säkerhet hitta dom båda? Har någon annan vart med om att få en blödning utan att hittat en orsak till varför?

• julii

Min mage v.29.

var på läkarbesök och ultraljud idag. Allt såg bra ut. Lika mycket fostervatten. Ena väger 1200 och andra 1050. Ska tillbaka om 2 veckor för att se så att dom följer sina kurvor. Skönt att se att dom mår bra efter allt som varit.
  • julii
    JhjärtaK skrev 2015-02-10 16:00:50 följande:

Fin mage! Förstår att det var en lättnad att se att de mår prima efter allt du går igenom.

Ja det kändes skönt. Hoppas bara att jag klarar allt när dom kommer ut oxå.
  • julii
    nokla skrev 2015-02-10 19:47:15 följande:

Åh vilken fin mage julii min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.

Har du någon som kan vara hos dig i början?

Tack snälla. Ja håller på att kolla om min mamma kan få "ta över" min sambos pappadagar så hon kan vara med mig i början.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D