• plopp76

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Jag går in i vecka 16 imorgon. Läkaren sa att livmodern är ungefär lika stor som i vecka 20 med en och att sammandragningar anses normala från nu ungefär. Men jag är glad att dom står på tå för mig och att jag får all den hjälp jag får!

Dom vill ha mig hemma och att jag tar det lugnt tills odlingen är klar.

• plopp76
    stinaa skrev 2014-11-19 23:09:42 följande:
    Oj bad läskigt det måste ha varit! Skönt att dom har koll på dig och att allt såg bra ut! När ska du på koll nästa gång?
    Nästa bokade kontroll är den 2:a dec, det är första TTS-kontrollen. Men både min BM och läkaren sa idag när dom ringde att minsta lilla jag tycker verkar konstigt så ska jag ringa så får jag komma in och kika så allt är bra. Just nu känner jag mig ganska lugn ändå. 

Har inte blödit sen igår och inte haft nån mer sammandragning heller. Lite grunna rester har det kommit men det är nog som sagt bara rester från igår.

Inväntar svar på odlingen imorgon. 
  • plopp76
    julii skrev 2014-11-20 18:24:51 följande:

Har både igår och idag haft lite molande mensvärk och ont på båda sidor i magen, ungefär vid höfterna och lite längre in. Äggstockarna typ? Är jag still gör det inte ont. Men när jag ställer/sätter mig eller sträcker på mig ordentligt. Borde jag vara orolig? Har gjort ont på just de ställena idag när jag satt på toa o gjorde nummer 2 :p något som kan ana va de är? Sist jag ringde min bm så fick jag inga svar utan när vi la på var jag oroligare än vad jag var innan.

När jag var på KUBet så for hon ju runt med den där UL-mojängen fram och tillbaka, tryckte ganska hårt på vissa ställen. Jag har lite extra isolering så att säga så jag antar att hon behövde göra det för att se bra. Då när hon tryckte i böjvecket/hötfen typ så gjorde det rätt ont så jag sa till. 

Då sa hon att livmodern sitter ju fast där i ligament så det är därför man ofta är lite öm där. Kanske är dom du känner? Jag känner av mina ligament om jag ligger platt i sängen och typ sträcker på mig eller ska vända mig och tar i lite. Låter som om det kan vara samma kanske?
  • plopp76
    JhjärtaK skrev 2014-11-26 19:32:39 följande:

Idag var det UL och bebisarna mår toppen och skiljde ynka 2% så det känns jätteskönt! Vår läkare sa att hon inte trodde att dessa två skulle utveckla TTS då allt ser och har sett så fint ut hittills. Var så skönt att höra!

Hon sa också att vi bara hade 2-3 veckor kvar på den "kritiska perioden" vilket också kändes så skönt för det betyder att vi kan andas ut rejält efter nästa UL om två veckor och sen nästan andas ut helt efter det nästa som är den 22 december så bästa julklappen isf

Jag var på tvillingklubbens utbildning igår och den var bra. Var kul att prata med andra i samma situation och önskar att det hade varit än mer utbyte och kanske lite mindre "föreläsning" över det hela.

Jag insåg igår att det verkligen är en överhängande risk för att de kommer att födas prematura då 50% föds innan 36 fullgångna veckor! Känns så skumt på något vis och satte allt i perspektiv och vi har nu insett att vi nog får fixa mer tidigare än vad vi har tänkt. Mer eller mindre ha allt inköpt och klart innan vecka 30. För hon sa att även om man går längre så är ju mamman så jäkla stor så då orkar man inte helt enkelt! :-O

Härligt att allt såg bra ut!

Här har vi alla de där veckorna framför oss. Första kontrollen nästa vecka. Oroligt, spännande och allt på en gång.

Sista dagarna har jag känt av det som jag tror är foglossningar. Ont fram i blygdbenet och i ländryggen. Hoppas det inte blir värre så fort för det känns inget vidare! Aje!
  • plopp76
    julii skrev 2014-11-27 22:53:27 följande:
    Min mage är väldigt lik din :) jag är i v.18!
    Ok :) Ja jag tyckte den började puta ordentligt... och det gör den ju. Värre lär det väl bli!

Vägde mig idag och jag har gått upp 5 kilo precis. Ändå helt ok tycker jag! Var rädd att det skulle dra iväg jättefort. Och egentligen spelar det ju ingen som helst roll! Men det kändes ändå lite bra att det inte dragit iväg värre än så redan.
  • plopp76
    julii skrev 2014-11-28 14:39:14 följande:
    Jag har gått upp 6 kg och känner också att det är helt okej! :)
    Ja det är ju helt ok! Och vad sjutton... det är väl ok hur mycket det än är tänker jag. Så länge man vet att man inte lever på socker och chips så blir det ju som det blir :)
  • plopp76
    nokla skrev 2014-11-29 09:03:14 följande:

Är jag sist nu med att inte ha köpt nåt till barnen än? Borde jag börja få panik eller?

Oooo nej, jag har inte köpt nåt än :) Fast jag ligger ju lite efter förstås... Du kanske borde börja göra nån lista på vad du behöver, men i övrigt går det ju att beställa det mesta på nätet ju. Jag menar om du börjar känna dig så tung att du inte orkar gå och shoppa :)
  • plopp76

Är så nervös... ska på första kollen för TTS idag... har inte börjat känna några rörelser än men magen växer... Hoppas allt är bra!

• plopp76

Allt bra på kollen igår! Daterar man tvillingarna nu skiljer det ett par dagar i storlek, det är i princip lika mycket vatten hos båda (skilde sig lite grann) men läkaren sa att det är helt inom normalvärdet. Känns bra! Även om man tänker att det iallafall är en skillnad... men jag får leva på det nu i två veckor så kollar dom igen.

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D