Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

stinaa skrev 2014-10-01 12:10:13 följande:
    Hej! Tack för tipset :) testade kronans duo/tvillingvagn men tyckte tyvärr att liggkorgarna var alldeles för små, annars så gillade vi den skarpt! Här lutar det mot en bugaboo donkey eller Emmaljunga double Viking :)
    Jag vill testköra!!!!!

Har suttit och kollat runt på vart de kan tänkas ha ex donkeyn, Viking och ex kronans syskon men hittar verkligen ingen vettig info! Och då bor jag ju ändå i Gbg, Sveriges näst största stad!

Blir det inte alltför stressigt idag på jobbet tänkte jag nog köra och titta på ett ställe dit vi gick när vi tittade på vagn till dottern. De hade ett helt ok utbud då iaf.
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-01 13:58:20 följande:
    Har ni babyproffsen där? Dom har alla dom tre vagnarna och det var där vi testkörde, fast i Norrland då :)
    Japp det har vi (två st till och med ). Då beger jag mig ditåt så snart det bara går! Tack för tipset!
  • JhjärtaK
    blåbärsmuffins skrev 2014-10-02 07:48:20 följande:

Teutonia team cosmo

Jag funderar också på den vagnen men är bara lite skeptisk då bebisarna inte har varsin sufflett. Så om en vill sova och man vill att den skall ha det mörkt och den andra är vaken och vill titta upp på himlen så går ju inte det :-/.

Vet du om det går att fästa två babyskydd på den? Vi har nämligen redan ett med adapter (iofs är adaptern till teutonia be you, kanske funkar den då inte till team Cosmo??)

Igår hann jag inte åka och kolla. Jag svängde förbi McDonalds istället och tog ett paket chili cheesetops och en Sprite innan jag begav mig och handlade mat. Jag menar, om tvillingarna verkligen vill ha chili cheesetops så måste de ju få det, haha!

Är för övrigt rätt förvånad att min vikt har stått rätt så still i några veckor nu. Har gått upp 2 kg och är i vecka 15. Var samma när jag skrev in mig i vecka 8. Men jag klagar inte, gick upp drygt 20 kg med dottern och vad jag minns så var det mycket vätska på slutet.
  • JhjärtaK

Yay! Pratade precis med babyproffsen i Sisjön och de hade donkeyn, double Viking OCH kronan syskon inne som man kunde titta på och prova! Whoho!

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-02 14:05:05 följande:
    Oh vad spännande! Återkom om vad du tyckte! :) Vi ska bestämma oss i helgen men har typ redan bestämt oss för en bugaboo, hehe.

Samma här gällande vikten, v 17 och gått upp ett kilo. Men har lite övervikt sen innan så det gör inte så mycket. Tror det beror på att jag inte kan äta stora portioner, äter mycket mindre men även onyttigare..
    Nej middagar kan jag inte heller äta lika mycket av. Brukar i vanliga fall kunna äta en pizza utan några problem men i fredags orkade jag en halv, sen sa det tvärstopp. Tog andra halvan som lunch dagen efter och rent kalorimässigt så är det ju inte helt fel att äta en halv pizza egentligen

Men generellt så äter jag också lite onyttigare. Det har lagt sig lite men det enda som jag kunde tänka mig i början var typ snabbmat
  • JhjärtaK

Nu har jag varit och testkört!

Det står mellan Emmaljunga och donkeyn helt klart. Gillade inte alls Kronan Syskon och sittdelen var sååå liten! Donkeyn var lite mer lättkörd men det berodde nog på lufthjulen, något man kan välja att få på Emmaljungan också. Bugaboo är smalare men gillade Emmaljungas sittdelar bättre. Dock är suffletterna på Bugaboo bättre. Emmaljungas varukorg var rymligare än Bugaboos. En helt klart positiv sak med Emmaljunga är att man fr.o.m. årsskiftet kan fästa två Maxi Cosi babyskydd mha en adapter. Tidigare kunde man bara fästa Emmaljungas egna, dyra och tunga, babyskydd på double Viking men snart så! jag gillade Emmaljungas handtag bättre än Bugaboos, uppskattar att det är "knäled" på det. Bugaboo har teleskophandtag men trots att det var fullt uppfällt så kändes det inte högt nog nästan (är 174 cm).

Hmm, jag skulle vilka provköra Emmaljungan med lufthjul för är den då lika lätt att köra som Bugan så lutar det nog åt den.

Lufthjulen är tydligen en ny "feature" för 2015 års modell men man borde ju kunna köpa den separat och sätta på en äldre modell eller vad tror ni?

• JhjärtaK
    Mrs N skrev 2014-10-03 08:49:56 följande:

Hej alla tvillingmammor. Ursäkta min dåliga närvaro här då jag mått så illa så jag knappt orkar igenom dagarna. Jg var på inskrivning igår och fick en helt oerfren bm när det gällde tvillingar. Fick ny tid först om två månader och tid för rul men inga extra ultraljud innan för att se vad det är för tvillingar jag har. Jag bor i Sthlm. Hur ser det ut för er med kontroller och ul? Bor någon i Sthlm? Förlåt om detta blir upprepning för er men jag känner mig så besviken smile4.gif

Men usch så jobbigt!

Byt bm och/eller mvc säger jag för man skall inte vänta så länge som till RUL för att kontrollera vilken typ av tvillingar det är.

Här i Gbg var jag på UL i vecka 14, sedan nytt UL planerat i vecka 17, sedan RUL (som görs av läkare) i vecka 20 och sen UL varannan vecka via specMVC och bm-besök via vanliga mvc varannan vecka också.

Återigen, byt mvc eller bm! Jag bodde i Sthlm innan och gick då på MamaMia Söder, kan varmt rekommendera dem
  • JhjärtaK
    Mrs N skrev 2014-10-03 09:48:16 följande:
    Tack snälla ni för snabba svar. Jag har redan ringt en ny mvc och pratat men enligt dem så gör dem inte heller något innan rul smile4.gif jag är v.10 och äter lergigan comp sedan v.7.

Tack snälla för omtanken <3
    Men så konstigt! Ja men gör som stinaa föreslår och ring din specMVC och berätta läget.

Jag skall tillägga att mina besök är såpass ofta då jag väntar enäggs som delar en moderkaka, samma som stinaa. Väntar man tvillingar med varsin moderkaka så är antalet träffar betydligt färre men fortfarande fler än vid en "vanlig" graviditet.

Du skall inte försöka bli sjukskriven mtp ditt illamående? Mitt är som värst på kvällar och nätter vilket gör att jag sover dåligt vilket gör mig ännu tröttare än nödvändigt.

Jag kan också störa mig på folk som säger "men det vänder väl nu" osv, nej det gör kanske inte det för jag har två st där inne som producerar en jäkla massa hormoner som gör att jag mår piss!
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-03 11:05:44 följande:

Ju senare man väntar också med att göra ultraljud för att fastställa enäggs eller tvåäggs desto svårare är det att se. Lättast att se så tidigt som möjligt. Jag är i v 17 och har redan varit på 4 st UL, ett till nästa vecka och då har jag inte ens varit på RUL än. Byt BM, låter helt fel det där!

Hur såg det ut på senaste UL? Fortfarande lika tillväxt på de små?
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-03 11:22:01 följande:
    Japp, allt såg helt perfekt ut! Gissar dock att man kommer hålla andan varenda ultraljud tills man hör att allt är bra.. :/

Jag är dock en positiv person och försöker tänka att allt kommer gå bra. Det gör ju faktiskt det dom allra flesta gångerna :)
    Skönt! Ja den andan kommer jag också att hålla

Men helt rätt! Ca 90% av vår typ klarar sig utan TTS!
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D