A82 skrev 2015-02-23 13:14:49 följande:
Här är en till som nästan rullar fram.. :( Är riktigt less på att vara gravid nu, ungefär som jag kände sista typ två-tre veckorna med sonen. Och nu är det (förhoppningsvis) längre tid kvar.
Vecka 30+2 idag och på förmiddagen var vi på ultraljud. Det har jämnat ut sig lite grann, den ena ligger på +2% (1688 g) och den andra på -5,4% (1565 g). Ska dit igen om tre veckor. Den som ligger längst ner har fortfarande fötterna nedåt medan den andra snurrat en gång till och har huvudet nedåt.
I fredags var vi till barnmorskan och då var SF-måttet 33. Värdena var bra, vilket var skönt för jag hade nojjat in mig på att jag hade fått graviditetsdiabetes. Varit så galet törstig på slutet. Men som sagt, det såg bra ut. Däremot har jag börjat svullna upp mer. Knölarna på fötterna är borta och fingrarna ser ut som korvar. Igår vägde jag mig och det var +21 kg. Dessutom har jag börjar få en del vita bristningar runt naveln. Värre lär det väl bli..
Vilket positivt inlägg jag lyckades knåpa ihop! ;)
Jag har också oroat mig för graviditetsdiabetes just för att jag är så jäkla törstig men allt har sett bra ut här också så det är väl bara tvillingarna som gör en så jäkla törstig helt enkelt
Försökte väga mig imorse men vår våga batteri var slut, typiskt! Misstänker att jag lagt på mig en hel del vätska de senaste veckorna för mina fingrar börjar också bli mer prinskorvliknande för var dag som går