stinaa skrev 2015-02-05 08:40:54 följande:
Heja heja! Jag känner samma sak, varenda vecka som går är en bonus eftersom jag varit inne två gånger med sammandragningar och påverkad tapp, men hittills har en bricanylspruta hjälpt :) Är i vecka 35+0 på måndag vilket är vårt stora mål, då stoppar dom det inte ens längre! :) Jag tycker vecka 38+0 känns lagom, vet inte om jag orkar gå längre än så och här i vårat landsting så sätter dom igång i vecka 38+0 om man vill.
Jag började kolla på one born every minute men tyckte inte det var lika bra som svenska "en unge i minuten", skulle dock vilja se avsnitten där dom föder tvillingar, vet du vilka avsnitt det är kanske? :)
Kommer tyvärr inte ihåg vilka avsnitt där de får tvillingar men har bara varit ett hittills och det var ett kejsarsnitt. Sen har de haft två avsnitt med trillingar, ett var ett speciellt "neonatal-avsnitt" och det andra ett vanligt avsnitt. Fast de hade iofs ett tvillingpar i neonatal-avsnittet men tyvärr hade den ena tvillingen gått bort efter bara några dagar så det handlade om hennes syster på neo. De hade kommit i vecka 23. Jag har sett de första två säsongerna och skall skriva här när/om det kommer några fler tvillingar framöver
I "in the womb - multiples" som är gjord av National Geographic får man dock se en blivande tvillingmamma som föder vaginalt. Mycket intressant dokumentär i övrigt också och den finns på youtube.
Vecka 35+0 är ju kanon! Iom att de anses "färdigbakade" i v 37+0 så skulle jag inte ha något emot om de kom då eller några dagar senare. I vissa landsting så går man inte längre med MCDA vilket gör att det känns än mer ok om de skulle vilja komma då av sig själva
Här i Gbg så stoppar de det inte from v 34+0 redan.