Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Åh vilken fin mage julii min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.
Har du någon som kan vara hos dig i början?
Åh vilken fin mage julii min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.
Har du någon som kan vara hos dig i början?
Jag kände igårkväll att tv2 höll på å böka runt och lyckades få bort huvudet från mitt stackars revben som det tryckt mot de senaste veckorna, så det var spännande att se vart hon tagit vägen. Nu ligger hon huvud ner bredvid sin syster, smart unge
-14 och -20% idag så trenden går åt rätt håll, ca 1900 och 2000 gram. Och v 34+0 idag, det känns skönt. Nu är det inte så himla kritiskt längre om de skulle få för sig att komma tidigare, men det känns som de stannar ett tag till. Har knappt haft några sammandragningar sen jag slutade jobba men nu de två senaste veckorna har det blivit mer och mer, men inte så att jag känt mig orolig.
Nya mätningar idag och våra små har tagit igen med 5 procentenheter var till -17 och -8 % :)
Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna?
Koll igår, våra pojkar beräknas nu väga 2,5 och 2,6 kg, vecka 35+2 :) Alla flöden och allt annat såg tipp topp ut, så skönt!
Vad gäller igångsättning så frågade jag läkaren lite om det igår och han sa att det är vanligare med komplikationer om man inte fött barn tidigare, har man fött barn förut så vet oftast kroppen vad den ska göra. Här mår bebbarna så bra i magen, så inget tal om igångsättning nu iaf. Ska dit om 2 veckor och då blir det en mer förlossningsplanering om inget hänt tills dess :)
Hej hej!
Jag kikar in här ofta och kollar hur det går för er, men det känns lite som om jag inte har så mycket att komma med :)
Vecka 28 inleddes igår, känns mer och mer som om man kan släppa oron om att inte klara de små om de kommer iallafall. Skönt!
Nu är det mest oro för om man kommer spricka på kuppen... Är lika stor som fullgången nu och känner att man kan ju knappt bli större. Men det lär jag ju bli!
Killarna ligger på +2% och +6% just nu, hoppas det håller i sig och att dom följer sina egna kurvor. Allt såg bra ut i onsdags på kontrollen iallafall, hjärtan som pickade på och flödena var prima.
Bara att vila, vänta, boa och fixa som gäller... Kanske typ 10 veckor kvar då :)
Kan era magar vara sneda ibland? Jag tycker ibland att det ser ut som att båda två ligger på samma sida?
Cervixkoll idag igen, nu hade den krympt igen men svårt att ta mätvärdet helt säkert för dels låg bebis och sparkade på den, den var lite böjd och jag hade inte helt tom urinblåsa....Läkaren verkade inte märkbart oroad så jag hoppas att det bara var otur idag och att den inte är kortare nästa vecka. Nästa vecka är det TUL igen också.
Har fortfarande sammandragningar trots bricanyl men det är ju iaf klart bättre. Hade önskat få slippa dem helt bara Eftersom jag inte vet om/hur mycket de påverkar tappen.
Nåväl, 30+ är iaf en milstolpe avklarad. Nästa mål är att passera 32+. Håller tummarna!
Fick vårt snittbrev igår och till min stora förvåning så blev vi kallade till Mölndal och inte Östra?? Tydligen så gör man planerade snitt på Mölndal med tvillingar men kunde inte en endaste jäkel ha nämnt det under min graviditet så hade jag sluppit gårdagens chock??
Skall oavsett ringa Östra på måndag och fråga vad som ligger till grund för beslutet iom att jag aldrig satt min fot där och på Östra har jag varit minst varannan vecka sedan vecka 16 och dessutom varit inlagd där i en vecka :-/
Konsigt, har ju fött båda mina andra barn på mölndal men nu med tvillingarna har jag hela tiden fått höra att det är bara östra som gäller. Så de gör snitt med tvillingar där, men inte vaginala förlossningar?