• julii

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

plopp76 skrev 2014-11-28 12:36:16 följande:

Ok :) Ja jag tyckte den började puta ordentligt... och det gör den ju. Värre lär det väl bli!

Vägde mig idag och jag har gått upp 5 kilo precis. Ändå helt ok tycker jag! Var rädd att det skulle dra iväg jättefort. Och egentligen spelar det ju ingen som helst roll! Men det kändes ändå lite bra att det inte dragit iväg värre än så redan.

Jag har gått upp 6 kg och känner också att det är helt okej! :)
  • julii

Jag har känt nu i typ 3 dagar i rad ett slags sug nedanför naveln eller ibland "bakom" naveln?!. Som att det suger till och nästan trycker lite? Kan de vara rörelser? ; sammadragningar? Känns lite skumt men gör absolut inte ont eller så. :p nån som känt lika?

• julii
    julii skrev 2014-11-28 16:57:37 följande:

Jag har känt nu i typ 3 dagar i rad ett slags sug nedanför naveln eller ibland "bakom" naveln?!. Som att det suger till och nästan trycker lite? Kan de vara rörelser? ; sammadragningar? Känns lite skumt men gör absolut inte ont eller så. :p nån som känt lika?

Ingen som känner igen?
  • julii

En vecka kvar till rul, hoppas veckan går fort ;)

Tycker också magen växer fort, känns som den växer lite varje natt o när man går upp på morgonen har sen blivit lite större :p

Har haft lite mensvärk till och från men de kan väl vara växtvärk/ligament?

• julii

RUL imorgon och jag är jätte nervös över att det ska vara något fel eller att det har hänt något. Håll tummarna för mig :) har räknat ner till morgondagen så himla länge o nu är det inte många timmar kvar tills jag kan få gå o lägga mig så de blir en ny dag :)

• julii

Rul idag gick jätte bra, allt såg fint ut och hjärtana slog för fullt :) väldigt aktiva bebisar! Den ena är nästan 4 cm större än den andra men hon sa att det inte var något att oroa sig över då de är tvåäggstvillingar. Tror det var här där det var någon mer som också skiljde lite i storlek?! Vet nån annan något om detta annars? Får lita på barnmorskan att det inte är något att oroa sig för :) var iaf en riktig lättnad att se att allt var bra med de små :) om 2 dagar går vi in i vecka 20 :)

• julii
    JhjärtaK skrev 2014-12-08 14:31:45 följande:

Det var dock bara hemgång i fredags, idag är jag tillbaka och jobbar 50% igen, men bara i 1,5 vecka till sen 100% sjukskrivning, tack gode gud för det! Känner inte att jag skulle palla en endaste dag till typ. Blir väl så också när man får sitt "slutdatum"

Jag jobbade också alldeles för länge innan dottern kom! Skulle egentligen gått hem säkert 2-3 veckor tidigare men var "dumlojal" mot jobbet och puschade mig själv, helt i onödan! Och ja att ha en 2-åring gör ju att kvällar och helger blir rätt mycket mindre vilsamma än när man inte hade barn som du vet själv också

Jag hoppas att min foglossning blir bättre och att idag bara är extra dålig pga att maken var bortrest i helgen vilket gjorde att jag tog allt med dottern och det var lite mer bära och mer sitta på huk etc än annars. För idag kan jag knappt gå typ. Stapplar fram och det gör ont, bläh!

Förlåt jag skrev fel, jag menade att de de skiljde på dom som om det vore 4 DAGAR mellan dom :)
  • julii
    JhjärtaK skrev 2014-12-09 13:56:13 följande:

Haha, ja det är ju en helt annan sak . Tror mina skiljde något liknande vid RUL så det är absolut ingen fara

Skönt att höra, då kan jag hålla mig lugn :)
  • julii

Köpte vagn idag! :) super nöjd.

hoppas jag inte vart för snabb bara. Är fortfarande livrädd att något ska gå fel..

• julii
    JhjärtaK skrev 2014-12-11 07:37:15 följande:

Kul! Vad blev det för vagn?

Köpte du i butik så har de ju förlossningsgaranti så länge den inte är uppackad men tycker inte att ni är ute "för tidigt". Vi har också köpt vagn. Känns skönt att ha en sak avcheckad

Nästa sak blir att fixa ett skötbord till övervåningen med två skötbäddar på är tanken. Tror det blir att vi fästet en skiva mellan ena väggen och vårt handfat och sen gör några hyllor eller korgar under med blöjor och extra kläder etc. Medan vi fortfarande bytte på dottern på nätterna så bodde vi inte på övervåningen så därav finns inget skötbord där.

Vi köpte begagnat. En teutonia team cosmo :)

Jag tyckte inte heller det är tidigt men fick kommentarer att "oj va tidigt, har ni redan fixat vagn"
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D