• julii

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har både igår och idag haft lite molande mensvärk och ont på båda sidor i magen, ungefär vid höfterna och lite längre in. Äggstockarna typ? Är jag still gör det inte ont. Men när jag ställer/sätter mig eller sträcker på mig ordentligt. Borde jag vara orolig? Har gjort ont på just de ställena idag när jag satt på toa o gjorde nummer 2 :p något som kan ana va de är? Sist jag ringde min bm så fick jag inga svar utan när vi la på var jag oroligare än vad jag var innan.

• julii
    plopp76 skrev 2014-11-20 18:38:51 följande:

När jag var på KUBet så for hon ju runt med den där UL-mojängen fram och tillbaka, tryckte ganska hårt på vissa ställen. Jag har lite extra isolering så att säga så jag antar att hon behövde göra det för att se bra. Då när hon tryckte i böjvecket/hötfen typ så gjorde det rätt ont så jag sa till. 

Då sa hon att livmodern sitter ju fast där i ligament så det är därför man ofta är lite öm där. Kanske är dom du känner? Jag känner av mina ligament om jag ligger platt i sängen och typ sträcker på mig eller ska vända mig och tar i lite. Låter som om det kan vara samma kanske?

Ahh de är samma här, hon tröck väldigt hårt på sidorna (en annan är oxå väl isolerad ;) ) och jag fick ont då och det är precis där det gör ont nu. Då är det nog mycket möjligt att det är som du säger. Det hade jag inte tänkt på, nu vart jag lugn. Tack :)
  • julii

Någon som känt att magen kan kännas spänd? Menar då hela magen..Liksom hård nästan och känner mig nästan andfådd av att bara sitta rätt upp och ner för det känns som att de trycker uppåt?!

• julii

Hur ofta känner ni fosterrörelser/sparkar? Går in i v.18 på torsdag och tror mig ha känt dom ett par gånger då de bubblat till. Kittlat nästan, ingen som jag känt förut iaf. Kände de i ca 1,5 vecka varje kväll men nu har jag inte känt någonting alls på en kanske nån vecka och definitivt inga sparkar. De känns som att jag borde känna mer med tanke på att de är 2 stycken. .. hur har det vart för er? Är jätte orolig.

• julii
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 14:46:01 följande:

Jag har börjat känna dem varje dag kanske 1-2 veckor tillbaka och är nu i vecka 22. Jag har moderkakan i framvägg så den dämpar ju en hel del. Började känna de första sprattlena tidigt, i vecka 14, men sedan var det lugnt i några veckor. Jag är omföderska och det sägs att man då börjar känna tidigare. Med dottern kände jag först i vecka 20 typ.

Tror inte alls du behöver oroa dig. Det är först från typ vecka 25 man skall känna dem regelbundet.

Kanske har du också moderkaka i framvägg? Och bara för att de är två så tror jag inte att man känner mer i början. Snarare så att de båda kan ligga och sparka in mot varandra vilket gör att man känner mindre

Okej va skönt att höra! Dum fråga kanske men hur vet man att man har moderkaka i framvägg? Tack för lugnande ord :)
  • julii
    VVW skrev 2014-11-24 20:33:12 följande:

Jag känner inte så mycket. Bara lite rörelser ibland. Är i vecka 18 och har moderkakan i framvägg. Såg på ultraljudet förra veckan att tvillingarna sparkade inåt och mot varandra så det är nog därför :) Det kanske är samma för dig.

Tur den här sidan finns så man kan få bli lugn av all hjälp :) haha

Jag ska på rul om 13 dagar (känns som en evighet) men jag ska fråga då :)
  • julii
    stinaa skrev 2014-11-25 08:48:31 följande:

Tror inte du behöver vara orolig alls! Jag har moderkakan i framvägg och började känna i vecka 22, då är det ändå andra och tredje barnet, sägs att det tar längre tid om man väntar första :) Fick veta på UL att jag har moderkakan i framvägg, känner fortfarande ingenting mitt på magen men däremot under revbenen och på sidorna känner jag massor nu (vecka 25).

Skönt att höra :) tack!
  • julii

Vad menar ni med den kritiska perioden?

• julii

Lite äckelvarning men måste ändå fråga om ni vet... ikväll när jag var på toa och torkade mig så fastnar de som en ganska stor geleklump på pappret. Helt genomskinlig och luktade ingenting. Vad kan det vara? Borde jag vara orolig? Har förövrigt, under hela graviditeten haft mycket flytningar.

• julii
    plopp76 skrev 2014-11-27 17:55:33 följande:

Dagens mage. Vecka 17, 16+0.

Min mage är väldigt lik din :) jag är i v.18!
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D