Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Jag har inte köpt några åkpåsar, det är ju ganska små liggkorgar till emmaljunga viking double, måste man ha en mindre storlek på åkpåsar. Har ni köpt å vad för sort?
Jag har inte köpt några åkpåsar, det är ju ganska små liggkorgar till emmaljunga viking double, måste man ha en mindre storlek på åkpåsar. Har ni köpt å vad för sort?
TUL nr 4 idag och tjejerna är fortsatt små men växer och flöden, mängd fostervatten, fyllda urinblåsor mm var toppen. Tv1 vägde 1235 g (-20%) medan Tv2 vägde 1427 g (-8%).
Läkaren kontrollerade också mina njurar då jag under graviditeten med dottern utvecklade hydronefros (förstorad njure) och har känt viss smärta över min högra njure men både den och den andra såg bra ut ????
Idag är jag enormt trött på sammandragningar!! Har två enormt vilda bebisar som sprattlar massor och säkert triggar igång ännu fler. Orkar inte räkna längre men tätt återkommande dock ej regelbundet, mer än 60-80st lätt om jag höftar sen imorse. Är det fler än jag som har såhär mycket? Är iaf sjukskriven på heltid nu och har täta kontroller på specMVC... Igår var en betydligt bättre dag men behövde få gnälla lite. 27+0 imorgon...
Jag vet knappt hur sammandragningar känns då jag tror att jag bara haft det ett par gånger. Kändes som ett sug nedåt och magen blir hård, antar att det är sd?
Idag är det dags för något slags "snittsamtal", får se vad det innebär.
Är i vecka 31 idag så äntligen 30 fulla veckor, whoho! Nu är det bara fyra veckor kvar tills de anses såpass klara att de inte skulle försöka hindra en förlossning om den drog igång men hoppas såklart att de stannar inne ända tills de är färdigbakade
Var på "snittsamtal" idag vilket visade sig vara att läkaren skriver en remiss till "snittgruppen" på sjukhuset som därefter beslutar huruvida man blir beviljad snitt eller inte och sen ger de ett datum. Läkaren sa att han skulle skriva remissen så att de med största sannolikhet inte skulle ha några invändningar så det kändes iaf skönt.
Sen gjorde han en cervix-koll också då jag haft en hel del onda sd och den var fortfarande helt stängd och opåverkad på 36 mm, skönt!
Hej.
Jag väntar tvillingar i v 20. Tänkte fråga er som kommit lite längre. Känner ni till dessa? Vilken är bäst?
www.graviditetskollen.nu/produkter/for-gravida/stodbalten-for-gravida/carriwell-stodbalten/carriwell-stodgordel
www.graviditetskollen.nu/produkter/for-gravida/stodbalten-for-gravida/carriwell-stodbalten/carriwell-stadbalte-svart«?1
Grattis
Det understa bältet verkar mest vara ett fogbälte så jag skulle nog välja den översta "gördeln" istället. Verkar ge ett mer utbrett stöd för magen.
Såhär börjar min morgon, och jag som i vanliga fall inte äter några som helst tillskott