Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Jag tror inte vi ska stressa upp oss över att vi ätit en tablett folsyra istället för två! Jag och många med mig fick veta att det var två i slutet av vecka 11, så som sagt då var det redan försent... Maten vi äter innehåller också folsyra och det mesta annat vi behöver så dumt att "förlita sig" på tabletter. Mig veterligen kryllar det inte av ryggmärgsdefekter hos tvillingar. =)
Vad jag funderat på är kalciumbehovet som är ca 1000 mg (singelgrav), men hur mycket vid tvillinggrav? Om man inte dricker massa mjölk är det svårt att få i sig tillräckligt... Så i samråd med BM jag har börjat med ACO gravid för att få lite hjälp på traven. Hon tyckte nästan ag skulle ta rena kalciumtabletter men det är ju också stoppande så är inte så sugen på det... Försöker äta ost och dricka mjölk, inte heller det bra för magen men hellre naturligt förekommande än tabletter.
Sen är det omega--3... Äter lax 1-2 gånger per vecka och försöker få till en burk makrill i tomatsås på mackan...borde räcka. Vore lättare om det var sommar så man kunde äta eller snarare var sugen på sill... Men det är nog en bra idé att ta omega-3 om man inte får till det med fisken.